خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۱۵۶۳

۱۳ هزار میلیارد ریال فاینانس به ساخت متروی کرج اختصاص یافت

13 هزار میلیارد ریال فاینانس به ساخت متروی کرج اختصاص یافت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج از اختصاص 13 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس خارجی، برای تکمیل فاز اول خط 2 متروی کرج خبر داد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج از اختصاص 13 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس خارجی، برای تکمیل فاز اول خط 2 متروی کرج خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مراد کردی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کارگروه تامین منابع مالی خط 2 متروی کرج اعلام کرد: با اختصاص این اعتبار فاز یک خط 2 قطار شهری کرج به طول 6 کیلومتر در 2 سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این اعتبار از طریق فاینانس کشور چین برای ساخت فاز اول خط 2 متروی کرج تامین شده است.

این مسئول بیان داشت: مبادله موافقت‌نامه با شرکت چینی سیتیک به میزان 310 میلیون دلار معادل 13 هزار میلیارد ریال، انتخاب بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل و تایید قرارداد توسط این بانک، دریافت مجوز ماده 62 از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور برای 50 درصد هزینه قرارداد از سهم دولت، مذاکره در خصوص رهن املاک شهرداری برای تضمین 50 درصد سهم شهرداری و همچنین دریافت مجوز فاینانس طرح از شورای اقتصاد کشور بوده و درخصوص مراحل باقی مانده نیز اقدامات مناسبی انجام شده است که حمایت و پیگیری مدیران ارشد شهری و استانی را از مبادی ذی‌ربط می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهای منابع مالی در کشور، لازم است تامین منابع از طریق تهاتر، اوراق مشارکت و فاینانس صورت پذیرد.

عملیات احداث خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر از سال 85 بین کمال‌شهر کرج و شهرستان شهریار آغاز شده که قرار بود این پروژه در سال 90 به بهره‌برداری برسد، اما به‌علت کمبود اعتبار و اختلاف بین کارفرما و شرکت پیمانکاری سرعت اجرای پروژه کند شد و در سه سال گذشته با بالا رفتن اختلافات این پروژه پیشرفت فیزیکی چندانی پیدا نکرد.

در نهایت با تلاش استاندار البرز، شورای پنجم و شهردار کرج در روزهای اخیر عملیات اجرایی این پروژه پس از سه سال توقف از سر گرفته شد و قرار است فاز یک این پروژه در 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در مجموع خط 2 قطار شهری کرج دارای 27 ایستگاه است که تا کنون ساخت و تکمیل 13 ایستگاه در دست انجام قرار گرفته است.

از کل این پروژه 15 کیلومتر تونل بین میدان دانشگاه حصارک تا میدان شهید سلطانی کرج حفاری شده است.

تاکنون بیش از 7 هزار میلیارد ریال برای این پروژه در کرج هزینه شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.