کد مطلب: ۵۲۲۵۵۸

رئیس جمهور:

سال ۱۴۰۰ سال پیروزی قطعی ملت ایران در جنگ اقتصادی است

سال ۱۴۰۰ سال پیروزی قطعی ملت ایران در جنگ اقتصادی است

رییس جمهوری تاخیر در برداشتن تحریم را خیانت خواند و گفت: امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی می‌کنند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. عیدی که آستانه عید به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در حاشیه‌آخرین جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز میلاد باسعادت سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در آستانه میلاد سردار باوفایش قمر بنی‌هاشم و فرزند برومندش امام سجاد تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی افزود: همچنین در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم که خود ۱۴۰۰ سال آستانه‌ای قرن جدید و قرن ۱۵ است و امیدواریم ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت و اتحاد در همه صحنه‌ها پیروزی‌های درخشانی به دست آورده، سال آینده شاهد پیروزی‌های بزرگتری باشیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه سال ۹۹، در مجموع سال سختی بود، گفت: از کادر درمان حدود ۲۷۷ نفر جان سپردند و مردم بسیار عزیز ما که حدود ۶۱ هزار نفر در این سال در برابر این ویروس جانشان را از دست دادند، به روان پاک آنان درود می فرستیم به خانواده هایشان تسلیت می‌گوییم.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ سال بهتری باشد و افزود: سال آینده سال آستانه قرن ۱۵ است، سال آستانه مهار کرونا و سال آستانه پیروزی قاطعانه ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است و ان‌شاآلله آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: در زمینه کرونا ملت ما با فرهنگ بلند، با اطاعت از دستورات دینی، علمی و پزشکی و هماهنگی و کمک‌های مومنانه کار بزرگی انجام داد وعلیرغم این که در تحریم و فشار بودیم سال را به خوبی گذراندیم البته شاید اگر کشورمان را در مبارزه با کووید ۱۹ با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، نمره خوب و قابل قبول داشته باشیم.

وی افزود: ما در ۶۱ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، ۴۸۳ مصوبه داشتیم که همه مصوبات اجرا شده است و آخرین مصوبات مربوط به ایام عید نوروز است که امیدواریم یکی دو مصوبه مربوط به عید به طور کامل و عملیاتی بشود.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به جلسات متعدد کمیته‌های ستاد کرونا در یک سال اخیر اظهار داشت: قرارگاهی در این زمینه تشکیل شد که فعالیت مستمری داشت. در صحنه کرونا، وزارت بهداشت و کادر درمان در خط مقدم بودند اما همه از بخش‌های اقتصادی دولت تا نیروهای مسلح و مردم پشتیبانی کردند.

سال ۱۴۰۰ سال بهتری در مقابله با کرونا خواهد بود

روحانی با بیان اینکه همه کشورها در کرونا دچار مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ارتباطاتی شدند، گفت: این پاندومی فقط سلامت مردم را مورد هدف قرار نداد، بلکه اقتصاد، زندگی، معیشت، مدرسه و دانشگاه‌ها و آموزش و… را مورد حمله قرار داد که برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. کسی ما را یاری نکرد. می‌دانستیم اگر بخواهیم ماسک و تجهیزات پزشکی از کشوری بخریم، کسی به ما نخواهد داد.

رییس‌جمهوری گفت: می‌دانستیم در خرید واکسن مشکل نقل و انتقال پول وجود دارد ولی این کارها انجام شد. به مردم هم وام یک میلیونی دادیم و هم بدهی‌های آب، برق و بانکی را امهال کردیم که تسهیلی برای آنها بود. برای کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند، وام دادیم و برای مستاجرینی که برای پرداخت ودیعه دچار مشکل شدند، کمک کردیم.

وی با اشاره به کمک‌های اقتصادی دولت به مردم ابراز داشت: برای افراد تحت فشار، کمک معیشت دادیم؛ یعنی برای حدود ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی در چهار ماه آخر، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت وام و بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

به گفته رییس‌جمهوری، در یک سال اخیر یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای تامین نیازها و تجهیزات پزشکی داده شد. عقب‌ماندگی‌های کادر درمان هم داده شد. در مجموع کار خوبی از نظر مالی، خدماتی و خدمتکاری کادر درمان و تجهیزات پزشکی انجام شد.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه در آستانه صادرات برخی کالاها هستیم، عنوان کرد: برای خرید و ساخت واکسن کارهای خوبی انجام شد. امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم قرار بگیرد؛ چه پاستور، چه رازی، چه برکت و چه فخرا. سال بعد سال بهتری در کنترل و درمان این بیماری خواهیم داشت. البته لازم است دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌ها گفت: از سال ۹۷، دیگر بحث تحریم مطرح نبود یعنی ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم، دشمنان ما برای یک جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کردند و در این جنگ ما تنها بودیم، همانطور که در جنگ هشت ساله در برابر متجاوزین تنها بودیم و این ملت ایران بود که ایستاد.

روحانی تصریح کرد: در این سه سال و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم ملت ما تنها بود و با همه توان ایستادگی و مقابله کرد. تقریبا همه کشورها به استثنای چند کشور در این سال کرونایی دارای رشد منفی بودند. این رشد منفی به طور متوسط در دنیا ۳.۴ بوده است ولی کشورهایی هستند که رشد آنها ۵- و تا ۱۰- است.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ رشد ما منفی بود، تلاش بسیار خوبی در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم انجام شد، در نتیجه رشد اقتصادی ما در ۹ ماه اخیر مثبت ۲.۲ دهم است که در شرایط تحریم و کرونا رشد قابل قبولی است و از افتخارات ملت ما و تولیدگران ما و تیم اقتصادی دولت است که در این زمینه تلاش بسیار زیادی کردند.

سیاه‌نمایی از گناهان بزرگ در شرایط جنگ اقتصادی است

رییس جمهوری عنوان کرد: ما در این یک سال به کسانی که حقوق‌بگیر ثابت بودند، کمک زیادی کردیم یعنی امسال حقوق‌ها سرجمع بالای ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حقوق‌بگیران، انجام گرفت و کار بسیار عظیم و بزرگی بود که انجام شد.

روحانی با یادآوری تلاشها و اقدامات دولت در زمینه اشتغال روستایی گفت: بسیاری از روستاییان در پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند و امروز تمام مردم ما در پوشش بیمه سلامت هستند و هر کس وارد بیمارستان می‌شود اگر هم پوشش بیمه‌ای غفلت کرده و نداشته باشد، همانجا و تحت پوشش بیمه فوری قرار می‌گیرد. اگر برای کرونا در بیمارستان بستری شود حداکثر پولی که از او دریافت می‌شود، برای شهری ۱۰ درصد و برای روستایی ۵ درصد است یعنی کار عظیم و بزرگی انجام می‌گیرد.

رییس دولتدوازدهم خاطرنشان کرد: البته یک عده‌ای شرایط جنگ در نظر نمی‌گیرند و می‌گویند در آنجا این‌طور شد و اینجا اینطور شد، هزار تا کار مثبت انجام می‌گیرد ولی یک جایی هم نقطه ضعفی پیش می‌آید که همان نقطه ضعف و مشکل را بزرگ می‌کنند.

روحانی گفت: سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است، در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنارهم بایستیم نه اینکه نقطه ظعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم و مرتب بر زبان بیاوریم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به پایان طرح‌های و پروژه‌های بزرگ اظهار کرد: امسال سالی بود که تولید ما خوش درخشید. ما امسال ۵۸ افتتاح بزرگ داشتیم و سال آینده هم در اولین پنجشنبه، پنجم فروردین، پنجاه و نهمین افتتاح ملی بزرگ را خواهیم داشت و تا آخر دولت، اگر خدا توفیق داد آخرین پنجشنبه ما هم در این دولت که عید غدیر خم است، باز هم افتتاح خواهیم داشت و این افتتاح‌های هفتگی را تا پایان ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: اینکه امسال ۱۲ پتروشیمی بزرگ و طرح پالایشگاه بیدبلند با ۳.۵ میلیارد که افتخار ما بود، افتتاح شد، یعنی برای همه این افتتاح‌ها در سالهای ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ سرمایه‌گذاری شده و حالا ما به افتتاح رسیدیم.

رییس جمهوری گفت: در روزهای پایانی افتتاح مهمی داشتیم که در تاریخ کشور ما ثبت شده و آن تحول در شرق کشور است. ما در شرق کشور شاهد آبرسانی در استان هرمزگان، کرمان، یزد بودیم. در این سه استان آب از هرمزگان به سیرجان، از سیرجان به رفسنجان و از آنجا به اردکان رسید، بنابراین سه استان اکنون از آب شیرین استفاده می‌کنند.

روحانی یادآور شد: ما خط اول را به‌طور کامل به اتمام رساندیم و بخشی در آبان و بخشی در اسفند و افتتاح کردیم. علاوه بر این عملیات اجرایی خطوط دیگر یعنی خطی که آب را از خلیج‌فارس به خراسان جنوبی و در نهایت به خراسان رضوی منتقل می‌کند، خطی که آب را به اصفهان منتقل می‌کند، و خطی که آب را به زاهدان و زابل منتقل می‌کند را هم کلید زدیم.

وی بیان کرد: با اجرای این خطوط می‌توانیم شرق را درآینده شرق آباد ببینیم و کار بسیارعظیم و بزرگی در این زمینه انجام شد، در بخش آب و برق روز گذشته ‌۴۹مین سد ملی را در این دولت افتتاح کردیم و در پایان دولت ۵۷ مین سد را افتتاح خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشارهب ه اقدامات دولت در بخش آب و برق و راه اندازی واحدهای تصفیه خانه فاضلاب گفت: در حضور ملت ایران با افتخارمی‌گویم که این دولت توانست یک آرزوی ۴۰ ساله را به ثمر برساند و برای افراد کم‌مصرف که قاعدتاً افراد کم‌درآمد هم هستند آب، برق و گاز مجانی شد کار بسیار عظیم و بزرگی بود.

امسال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد

رییس جمهوری با بیان اینکه ‌در بنزین، گازوییل، ‌گاز، گندم، برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم گفت: در آب و برق در مجموع ۸۱ هزار میلیارد تومان، در بخش صنعت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان و در بخش آب شرق در مجموع ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است بنابراین در این مدت در بخش اقتصادی کار بزرگی انجام گرفت که این مسیر را ادامه می‌دهیم.

روحانی افزود: در این سه سال درگیر جنگ اقتصادی بزرگ بودیم اما از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم. در همین سال ۱۳۹۹ روز ۳۰ شهریور، روز بزرگ و تاریخی برای ما بود چرا که آن روز، روز شکست آمریکا برای طرح اسنپ بک بود. روز ۲۷ مهرماه هم یک روز تاریخی و بزرگ دیگری برای ما است و آن پایان تحریم تسلیحاتی بود. اینها کارهای عظیم و بزرگی است که امسال انجام گرفته است.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: بهمن امسال ما در دادگاه لاهه یک موفقیت بزرگ به دست آوردیم و دادگاه صلاحیت خود را برای رسیدگی به دعوایی که ما علیه آمریکا مطرح کرده بودیم، تایید کرد. یعنی پیروزی که در دادگاه لاهه ما در سال ۱۹۵۱ و ۱۳۳۰ موفقیت در لاهه داشتیم، دوبار در طول این چند سال موفقیت بزرگ و عظیمی را تکرار کردیم و این نشان می‌دهد در زمینه سیاسی و حقوقی کار بزرگ و عظیمی را به ثمر رساندیم و از همه دست‌اندرکاران در این زمینه تشکر می‌کنم.

امیدواریم اقلیتی که در مسیر رفع تحریم سنگ اندازی می‌کنند در ماه شعبان توبه کنند

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگر آماده‌تر است، ابراز داشت: آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند مسیر و دولت قبلی غلط بوده، شکست حداکثری منجر به شکست شده و اعلام کردند می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند. البته حرف ما برای کافی نیست و ما منتظر عمل آنها هستیم.

وی با بیان اینکه تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است، عنوان کرد: هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد، به هر دلیلی باشد، خیانت بزرگ نسبت به ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح، جریان و گروه در تاریخ ایران باقی می‌ماند.

رییس‌جمهوری تحریم را تضییع حقوق مردم برشمرد و یادآور شد: باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. در آستانه عید هستیم و عیدی که به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند. دولت هم بلد است، هم می‌داند و هم قادر است این تحریم را پایان دهد.

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده بیان کرد: سال آینده کار بسیار مهمی داریم و باید دست به دست هم بدهیم و آن، انتخابات باشکوه در ۱۴۰۰ است. این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب، کشور و راه ماست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما دیگه به شما رای نمی دهیم صد رحمت به احمدی نژاد