کد مطلب: ۶۵۷۲۷۸

۲ سیگنال مهم برای بازار سهام در سال ۱۴۰۱

۲ سیگنال مهم برای بازار سهام در سال ۱۴۰۱

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش‌بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ ۱۷۳ میلیارد تومانی بسته شد.

یه گزارش تجارت‌نیوز ، برای پیش‌بینی بورس امروز - شنبه ۳۱ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز نزول کرد و ۱۱ هزار و ۴۷ واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن ۵ هزار و ۱۸۶ واحد افت کرد و شاخص کل فرابورس کاهش ۴۵ واحدی را پشت سر گذاشت.

به نقل از اکوایران ، در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۰۷ نماد رشد قیمت و ۴۱۶ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۳۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت واسپاری ملت (ولملت)، شرکت چرخشگر (خچرخش) و شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت کشت و صنعت دشت خرمدره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی

در بورس شرکت پارس مینو (غپینو)، شرکت سالمین (غسالم)، و شرکت سیمان کرمان (سکرما) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ ۱۷۳ میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه ۳۹ نماد صف فروش داشت و تعداد نمادهای صف خرید ۲۶ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۷۲ درصد کاهش یافت و ۱۱۱ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۷۸ درصد رشد کرد و در رقم ۲۸۴ میلیارد تومان ایستاد.

سهم‌های پُرتقاضا

نماد ددانا (شرکت داروسازی دانا) با صف‌ خرید ۸۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ددانا، نمادهای مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و شپارس (شرکت بین المللی محصولات پارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات چهارشنبه به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن ۳۴ میلیارد تومان بود. پس از غدام، نمادهای کدما، سکرد، فلوله و حآسا بیشترین صف فروش را داشتند.

1

پیش‌بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در مجموع روند افزایشی داشت و بیش از ۳۰ هزار واحد صعود کرد. شاخص در روز سه‌شنبه وارد کانال ۱٫۶ میلیونی شد اما در روز چهارشنبه از این سطح پائین آمد. در آخرین روز کاری هفته شاخص هم وزن نیز افت کرد و اغلب نمادهای بازار قرمزپوش شدند.

شپنا، شبندر، شتران، شستا، تاپیکو، شبریز، وغدیر، فولاد، فخوز، پارسان، پارس، رمپنا، اخابر و نوری از بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

جریان خروج پول حقیقی نیز پس برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه ادامه داشت و ۱۷۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. با این حال در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید ۱۷۳ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. ارزش صف‌های خرید پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه رشد ۱۷۸ درصدی داشته است.

افت شاخص و بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی سیگنال منفی به بازار سهام است. تحلیل‌گران تکنیکی این مرز را سطح مقاومت شاخص معرفی کرده بودند. برخی‌ها نزول شاخص را نشانه تأیید این مقاومت می‌دانند و معتقدند شاخص از این مرز عبور خواهد کرد. در مقابل برخی دیگر که نگاهی بربینانه‌تری دارند اعتقاد دارند که شاخص اصطلاحا پولبک کرده و در میان مدت روند نزولی پیدا خواهد کرد.

گروهی دیگر معتقدند انتظارات تورمی موجب تداوم رشد قیمت‌ها خواهد شد و خصوصا پیش از برگزاری مجامع روند شاخص صعودی خواهد بود. رشد قیمت ارز دیگر متغیری است که به بخشی از بازار سیگنال صعودی می‌دهد و می‌تواند قیمت سهام نمادهای شاخص‌ساز را بالا بکشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طاهری سرمور

    بادرود.باهمین فرمان پیش برویم،تنهادولت می ماند،صنایع خردهم تعطیل وعلی می ماندوحوزش،جالب است هرچه به مجامع نزدیک می شویم قیمتهاپایین می آیندطوری که حقیقی سودمجمع هم برایش ضررزیرابعدازقیمت کم می شودوحقیقی دوباره قیمت هرسهمش باسودسهام هم درضررچون ازقیمت سهم کم می شودوحقوقی که تمام مدت نوسان گرفته وقیمتش پایین است هم سودخریدوفروش راگرفته هم سودمجمع ملت غیورهم درریزشی می فروشندودرقیمت بالامی خرند،این است اقتصادپویا وخودکفا،وجالب این است که هرروزکارشناسان بایک ترفندجدیدملت رافریب می دهند.وهمین یک ذره اعتمادی که هم برگشته بودرانابودوبه فنادادند،موفق باشیددلاوران نه خسته پهلوانان،

  • ناشناس

    خوبه ان شاالله

  • ناشناس

    پالایشی و فولاد صعودی خواهند شد

  • ناشناس

    تا عرضه اولیه آشغال میاد ریزش شروع میشه….

  • ناشناس

    فروشهای مردم داره واقعا به بورس لطمه میزنه. یکسری با ۳ درصد سود فروش میزنن و البته ادعای موفقیت هم دارن. خدایا آگاهی برسان

  • طاهری سرمور

    خیلی جالب است،همانطورکه گفتم حقوقی ودولت چون بورس وسهام ازهرلحاظ دراختیارخودشان است،چه اطلاعات سهام،چه تعدادنامحدودسهام،چه قدرت خرید،چه قیمت گذاری وتعیین قیمت،وغیره ازخریدوفروش سودمی گیردوازمجمع هم سودمی گیردووقتی بعدازمجمع هم بازشدهم به اغمامی بردسهم راودرهمان قیمت پایین باتوجه به آن امتیازاتی که بیان شدشروع به نوسان گیری می کنندوسودگیری،ملت هم هاج واج مانده که قیمتش راکم کندومجمع وافشای اطلاعات خوب عذابی برای ملت،الان نگاه کن غمینوراتاسقف نزدیک به قیمت متعادل شده ملت سهم بالاآمدخوب سودراحقوقی گرفت وبااینکه این سهم بعدازدوسال درضرردوسال دیگرملت بایدبمانندتامتعادل کنند،وبااینکه افشای اطلاعات خوب هم زده وبه قول همین کارنشناسان خودتان سهم آینده داری است ولی نمی گذارندکه رشدکندچون ملت به پول دوسال پیش خودمی رسندوخارج می شوندهرچندپولشان ازنظرارزشی صفرشده،حالهمین سهم ۴۰تومان سودداده درکمامی رودبا۱۵۰تومان زیرقیمت مردم تایکسال دیگرکه همین آش است

  • ناشناس

    در این بورس فقط دید سهامدار باید یک روزه باشد یکروز سهمی یک میلیارد صف خرید فردا بدون هیچ علتی یک میلیارد منفی است پس نگاهت یکروزه باشد به این بورس تمام