کد مطلب: ۱۳۷۳۰۴

۲.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد

2.2 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد

مجری طرح گندم کشور با بیان اینکه برداشت گندم در 17 استان کشور آغاز شده است، اعلام کرد: تاکنون 2 میلیون و 200 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسماعیل اسفندیاری‌پور در آیین متمرکز شکرگزاری برداشت محصول از 370 هزار هکتار اراضی گندم استان گلستان در شهرستان کلاله در شرق این استان، روال پرداخت وجه گندم تحویلی را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسئولیت خرید گندم با شرکت بازرگانی دولتی است.

وی افزود: پرداخت وجه گندم خریداری شده هم با وارد شدن اطلاعات به سامانه مربوطه، از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

مجری طرح گندم در کشور با اشاره به مرغوبیت گندم استان گلستان خاطرنشان کرد: کیفیت ممتاز گندم استان گلستان به نوع ارقام بذر هم مرتبط است.

اسفندیاری‌پور گفت: این ارقام نیز نیاز به تجدید نظر دارد و در یکی دو سال آینده با استفاده از ارقام جدید، کیفیت گندم استان گلستان مطلوب‌تر خواهد شد.

در این آیین، استاندار گلستان نیز با اشاره به اینکه کشاورزان این استان از نظر کیفیت بهترین گندم کشور را تولید می‌کنند، اظهار داشت: گندم تولیدی گلستان دارای کیفیت بالایی است و سایر استان‌ها نیز برای بهبود کیفی نان تولیدی خود، از گندم تولیدی گلستان بهره می‌گیرند.

حسن صادقلو در ادامه به نقش گلوتن در افزایش ارزش افزوده گندم استان گلستان اشاره کرد و گفت: برای محاسبه ارزش افزوده و اقتصادی گندم گلستان در قیمت تمام‌شده آن که در توسعه استان و افزایش درآمد کشاورزان موثر خواهد بود، پیگیری‌های لازم را مورد توجه قرار داده‌ایم.

استاندار گلستان به تلاش‌های کلان برای افزایش تولید گندم در گلستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: 280 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به دلیل افزایش دبی آب‌های سطحی و شورآب، بلااستفاده رها شده است.

صادقلو افزود: 51 هزار هکتار از این اراضی که عمدتا در شمال استان قرار دارد، با انجام زهکشی و فعالیت‌های مرتبط، در نهایت برای کشت گندم آماده می‌شود.

وی همچنین گفت: با اجرای این طرح، استان گلستان در تولید گندم که در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد، به رتبه اول ارتقا خواهد یافت.

در این آیین نماینده چهار شهرستان شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گندم تولیدی کشاورزان شهرستان کلاله از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار داشت: کشاورزان این استان از عدم پرداخت به موقع بهای گندم تحویلی و کافی نبودن قیمت خرید تضمینی این محصول نگران هستند و از مسئولان مرتبط انتظار می‌رود این مشکلات را مورد توجه قرار دهند.

شهرام کوسه‌غراوی از فرسوده بودن تجهیزات و ادوات مکانیزه کشاورزی به خصوص در شرق استان گلستان خبر داد و از دولت خواست با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، در راستای نوسازی ادوات کشاورزی که نقش اساسی در افزایش و بهبود تولید فرآورده های زراعی اقدام نماید.

در آیین جشن شکرگزاری برداشت گندم استان گلستان، فرماندار کلاله نیز با بیان اینکه برداشت گندم از 57 هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است، افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان، انتظار می‌رود امسال در شهرستان کلاله افزون بر 180 هزار تن گندم تولید شود.

نصرت برزگر از مسئولان مرتبط خواست برای به موقع پرداخت کردن بهای گندم تحویلی کشاورزان که نگرانی عمده آنان در این فصل است، اقدام اساسی صورت گیرد.

آیین متمرکز شکرگزاری برداشت محصول از 370 هزار هکتار اراضی گندم استان گلستان که در آن علاوه بر سخنرانان، فرمانداران منطقه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از کشاورزان حضور داشتند، در روستای مالای شیخ گینگ لیک شهرستان کلاله برگزار شد.

در شهرستان 110 هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.