کد مطلب: ۲۲۱۹۷۳

۲۰۰ میلیون دلار به عملیات آبخیزداری اختصاص یافت

200 میلیون دلار به عملیات آبخیزداری اختصاص یافت

رئیس سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ خلیل آقایی اظهار داشت: با عنایت مقام معظم رهبری و تدبیر و حمایت‌های دولت ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار در بودجه سال ۹۷ برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور اختصاص یافت که براساس آن در هر شهرستان حداقل یک پروژه آبخیزداری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح ۴۰ میلیون هکتار از اراضی کشور مطالعات جامع برای اجرای عملیات آبخیزداری صورت گرفته خاطر نشان کرد: تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۷ نام و محل اجرای پروژه‌های آبخیزداری کشور در سطح شهرستان‌ها مشخص خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۹۶ یادآور شد: در این سال، طرح کاداستر در سطح ۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی اجرا شده و حفاظت از ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها به مردم و بهره‌برداران واگذار شده است.

وی افزود: ۳۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی کشور در سال ۹۶ تحت پوشش عملیات بیابان‌زدایی با محوریت استان خوزستان قرار گرفته است همچنین ۳۰ هزار هکتار دیگر از این اراضی مالچ‌پاشی شده که ۱۵ هزار هکتار از آن در استان خوزستان قرار داشته است.

آقایی تصریح کرد: براساس بند ۳ ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، اجرای طرح ملی کاداستر به‌ویژه در اراضی جنگلی از اولویت‌های این سازمان خواهد بوده و براساس آن در سال ۹۷ تمامی این اراضی مورد ممیزی واقع شده و برای آن اسناد تک برگی صادر خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح ملی کاداستر طبق قانون تا پایان سال ۹۸ در سطح تمام اراضی منابع طبیعی کشور به مرحله اجرا درآید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.