کد مطلب: ۱۳۲۳۲۵

۲۵ درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده متعلق به تهران است

25 درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده متعلق به تهران است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در نشست مشترک تولیدکنندگان و بازرگانان استان تهران و تجار روسی گفت: 25 درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده در مبادی گمرکی کشور متعلق به استان تهران است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در این نشست گزارشی از وضعیت صنعت استان ارائه نمود و گفت: در استان تهران 17 هزار و 452 واحد صنعتی با 510 هزار نفر شاغل وجود دارد.

مس‌فروش با بیان اینکه در تهران 15 شهرک صنعتی و 24 لکه صنعتی وجود دارد، گفت: 800 نوع کالای تولیدی از استان تهران به حدود 120 کشور صادر می‌شود، ضمن اینکه این استان در صدور خدمات فنی و مهندسی رتبه نخست کشور را دارد.

مس‌فروش اظهار کرد: مقصد بیشتر کالاهای صادراتی کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، چین، ترکمنستان و ترکیه است.

وی در این نشست هزینه‌های بالای حمل و نقل به روسیه، ظرفیت پایین رقابتی محصولات ایرانی نسبت به تولیدات مشابه خارجی در بازار روسیه، مشکل در انتقال پول، استانداردهای سختگیرانه غذایی میان 2 کشور، نبود سیستم حمل و نقل هوایی کالا میان 2 کشور، نبود شرکت‌های مدیریت صادرات و واردات، تعرفه‌های بالای صادراتی، مساله صدور ویزا برای تجار ایرانی و هزینه های بالای آن را از مهمترین موانع توسعه میان کشورهای ایران و روسیه عنوان کرد.

معاون اقتصادی استانداری تهران در این نشست بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی ایران و روسیه متناسب با توسعه روابط سیاسی 2 کشور تاکید کرد.

«محمد امامی امین» هدف از برگزاری این نشست را توسعه روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور به خصوص استان تهران و روسیه عنوان کرد.

وی گفت: ما با روسیه در زمینه مناسبات سیاسی و روابط منطقه‌ای سابقه‌ای طولانی داریم و اشکال اساسی روابط 2 طرف این است که مناسبات صرفا یکجانبه و سیاسی بوده، در حالی که بر اساس توانمندی‌های اقلیمی و سایر ظرفیت‌های کشورمان و به خصوص استان تهران، امکان توسعه روابط اقتصادی به موازات روابط سیاسی بین طرفین وجود دارد.

به گفته این مسئول، تراز تجاری ایران و روسیه باید به سطح بسیار بالاتری نسبت به شرایط کنونی ارتقا یابد و دلیل ضعف سطح تبادل تجاری 2 طرف نیز عمدتا به خاطر مسائلی چون ناآشنایی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران 2 کشور با ظرفیت‌های طرف مقابل بوده است.

امامی امین اظهار خوشبینی کرد که با نگاه ویژه‌ای که مسئولان روسی نسبت به افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران دارند، در آینده نزدیک شاهد توسعه این روابط باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.