خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۹۵۵۷

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش نرخ سود چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

افزایش نرخ سود چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید که افزایش نرخ سپرده‌های بانکی در بازار خودرو بی‌تاثیر است، اما این افزایش سپرده‌ها به میزان 25 درصد تنها می‌تواند از افزایش سفته‌گری در بازار خودرو جلوگیری کند.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش نرخ سود بانک‌ها آرامش به بازار خودرو بازخواهد گشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش نرخ سود بانک‌ها تاثیری در بازار خودرو نخواهد داشت؛ چرا که امروز مهمترین معضل بازار خودرو به تامین قطعات باز می‌گردد. یعنی به دلیل کمبود یا نایاب بودن قطعه ورودی خودرو به بازار به شدت کاهش یافته است و براین اساس با افزایش نرخ بهره معضل صنعت خودرو نیز تسکین نخواهد یافت که با افزایش نرخ بهره‌ای معضل نیز تسکین پیدا نخواهد کرد.

فربد زاوه در ادامه توضیح داد: امروز صنعت خودرو پاسخگوی تقاضای واقعی هم نیست چه برسد به آنکه فعالان این حوزه بخواهند تقاضای سفته‌گری را فراهم سازند. افزایش سود بهره بانکی آن هم تا 25 درصد به نظر می‌رسد که بتواند افزایش سفته‌گری را در بازار کنترل کند اما تقاضای واقعی با رشد سود بانکی هرگز قطع نخواهد شد.

او اظهار کرد: در این شرایط افزایش نرخ سود بانکی نوش داروی پس از مرگ است . نمی‌دانیم در این بازه زمانی با افزایش نرخ سود بانکی افراد به دنبال چه سیاست‌هایی هستند؟ در حقیقت با نزدیک شدن به سررسید سپرده‌های بانکی با نرخ 18 تا 23 درصد می‌توان گفت که با اعمال چنین سیاست‌هایی افراد می‌توانند از خروج برخی منابع جلوگیری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.