خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۲۲۷۴

۳۰۰ میلیون دلار قاچاق سالانه کفش است

300 میلیون دلار قاچاق سالانه کفش است

دبیر جامعه صنعت کفش ایران اظهار کرد: با سفر رییس‌جمهور به تبریز، حساسیت این موضوع برای مسئولین کشور دوچندان شد و باعث شد که وزیر صنعت و سایر معاونین وزارتخانه به دنبال این باشند تا شرایط تولید را فراهم کنند.

«علی لشکری»، دبیرکل جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران ، در خصوص میزان تولید و مصرف سالانه کفش در کشور گفت: برآورد میدانی نشان دهنده این است که حدود دویست تا دویست و پنجاه میلیون جفت در کشور تولید کفش داریم. مصرف سالانه نیز تقریبا با این رقم برابری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، او بیان کرد: واردات رسمی 32 میلیون دلار اما آمار قاچاق حدود 300 میلیون دلار یعنی ده برابر میزان واردات، قاچاق داریم.

لشکری با بیان اینکه 8 هزار و 500 واحد صنفی تولیدی و حدود 500 واحد تولید صنعتی در کشور فعال هستند، افزود: ما به عنوان یک تشکل سراسری و ملی سعی کردیم این شعار سال را ترویج دهیم. در بازدید آقای رئیس جمهور از بازار کفاشان تبریز کمپین استفاده از کالای ایرانی قدرت گرفت.

دبیرکل جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران اظهار کرد: با سفر رئیس جمهور به تبریز، حساسیت این موضوع برای مسئولین کشور دو چندان و باعث شد که وزیر صنعت و سایر معاونین وزارتخانه به دنبال این باشند تا شرایط تولید داخلی را فراهم کنند.

او تصریح کرد: در 4 ماه گذشته تولیدکننده‌های ما گرفتار مشکلاتی شدند. التهابات ارزی به وجود آمده تولیدکننده‌های ما را گرفتار کرد. در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه در گمرک مانده و منتظر دستورالعمل دولت برای ترخیص این مواد اولیه هستند.

لشکری در پایان بیان کرد: اکثر واحدهای تولیدی ما در تعطیلی اجباری به سر می‌برند و مجبور شدند به کارگران‌شان مرخصی اجباری بدهند برای اینکه بتوانند مشکلات را تحمل کنند.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.