کد مطلب: ۷۵۹۱۰۰

۵ علت مهم که تصفیه آب آشامیدنی را جدی بگیرید

5 علت مهم که تصفیه آب آشامیدنی را جدی بگیرید

تصفیه آب آشامیدنی از موارد مهمی است که، برای سلامت و بهبود کیفیت زندگی در موجودات زنده تاثیر زیادی دارد.

تصفیه آب آشامیدنی از موارد مهمی است که، برای سلامت و بهبود کیفیت زندگی در موجودات زنده تاثیر زیادی دارد. اگر از خود می پرسید آبی که در تصفیه خانه های شهری تصفیه می شود، آب سالمی است؟ باید بگوییم آب تصفیه شده در تصفیه خانه های شهری، در مسیر رسیدن به خانه های ما نیز می تواند در معرض آلاینده هایی مانند زنگار لوله ها قرار گرفته و مجدد آلوده شود. بنابراین در محل مصرف نیز باید آب تصفیه شود تا از سلامت و کیفیت آن برای آشامیدن اطمینان داشته باشید.

بهترین روش برای تصفیه آب در محل مصرف، استفاده از دستگاه های تصفیه آب است که، با توجه به نوع آلاینده های آب و ظرفیت مورد نیاز آب تصفیه شده در شبانه روز می توان از مقیاس و انواع مختلف آن استفاده کرد. دلایل زیادی برای جدی گرفتن تصفیه آب آشامیدنی مصرفی شما وجود دارد که در ادامه به بررسی 5 مورد از آنها می پردازیم

حذف آلاینده های ناخواسته

مواد خطرناکی شامل سرب، سموم دفع آفات، باکتری ها، ویروس ها و بسیاری از مواد شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی دیگر در آب وجود دارند. طبیعی است که حذف همه این مواد در تاسیسات تصفیه خانه شهری امکان پذیر نیست.

بنابراین همواره یک سری استانداردها برای قابل قبول بودن آب آشامیدنی وجود دارد. برای رسیدن به این استانداردها نیاز به تصفیه آب در محل مصرف با استفاده از دستگاه های تصفیه آب است. حال دیگر انتخاب شماست که، از آب معمولی جهت آشامیدن استفاده کنید یا تصفیه آب شخصی خود را برای تضمین سلامت و کیفیت آب در محل مصرف داشته باشید.

حفاظت از سلامت خود و خانواده تان

نوشیدن آب با آلاینده ها و نا خالصی های موجود، می تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند سنگ کلیه، فشار خون، اختلالات گوارشی و حتی بیماری های عصبی شود. در حالی که با استفاده از دستگاه های تصفیه آب مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس با دقت 0.0001 میکرون می توان تقریبا همه آلاینده ها را از آب حذف کرد.

کمک کردن به محیط زیست

استفاده از آب معدنی موضوع متداولی است که، در اغلب موارد برای تامین آب شرب سالم برای بسیاری از افراد کاربرد دارد. استفاده از بطری های آب معدنی اگر چه که برای ما قابل حمل هستند، اما می تواند مشکلات و هزینه های زیادی را برای محیط زیست داشته باشد.

از جمله این هزینه ها می توان به هزینه تولید پلاستیک، دفع آنها در محیط زیست، انرژی و حمل و نقل و استفاده اضافی از آب اشاره کرد. در نتیجه استفاده از آب معدنی برای تامین آب شرب گزینه مناسبی نیست.

بهبود طعم، بو و رنگ آب آشامیدنی

آب شفاف، بدون طعم، بو و رنگ نامطلوب تاثیر زیادی در سلامت و طعم مواد غذایی و نوشیدنی های ما دارد. اغلب شکایات به سازمان های آب و فاضلاب به دلیل بوی نامطبوع کلر و یا تخم مرغ گندیده به دلیل وجود سولفید هیدروژن در آب است.
استفاده از دستگاه تصفیه آب در محل مصرف نه تنها باعث بهبود طعم، بو و مزه آن می شود، بلکه با حذف آلاینده های آن نیز سلامت آب تضمین می شود.

اطمینان از سلامت آب تصفیه شده

در اغلب کشورها مراکز تصفیه خانه های شهری، در تصفیه آب برای مصارف شرب موثر هستند، اما ممکن است در این فرایند خطایی وجود داشته باشد یا در طی مسیر رسیدن آب به محل مصرف آلاینده های به آن اضافه شوند. برای مثال سرب در لوله های کهنه زیر زمینی برخی از شهر ها، بقایای سموم دفع آفات کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر می توانند در مسیر رسیدن آب به دست شما به آن اضافه شوند.

در شرایط آب و هوایی خاص مثل بارش باران های شدید و ایجاد اختلال در تاسیسات آب شهری، تنها استفاده از دستگاه های تصفیه آب در منزل یا محل کارتان می توان کیفیت آب آشامیدنی شما را تضمین کند.

اهمیت تصفیه کننده آب

تصفیه آب با استفاده از فیلترها و روش های مختلف در تامین سلامت و کیفیت آب نقش بسیار مهمی دارد. فیلتر آب برای تصفیه آب دارای انواع مختلفی است که، هر کدام وظیفه حذف نوع مشخص از آلاینده های آب ا بر عهده دارند. از جمله مهم ترین فیلترهای مورد استفاده در فرایند تصفیه آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلتر الیافی

فیلتر الیافی که معمولا اولین مرحله فیلتراسیون آب است، وظیفه حذف شن و ماسه، گل و لای و ذرات معلق ریز از آب را بر عهده دارد. فیلتر الیافی تصفیه آب در برندها و مدل های متنوع برای کاربردهای مختلف تولید می شود. فیلتر الیافی قیمت متفاوتی نیز بر حسب سایز و نوع دارد.

فیلترهای کربنی

فیلترهای کربنی که در مقیاس خانگی دارای دو نوع کربن گرانول و بلاک هستند، برای از بین بردن بو، طعم، رنگ نامطلوب، برخی از فلزات سنگین و کلر آب استفاده می شوند. در مقیاس صنعتی نیز فیلترهای کربنی متشکل از یک مخزن و کربن فعالی است که به مقدار مورد نیاز با توجه به ظرفیت مخزن داخل آن ریخته می شود.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران بخش اصلی هر دستگاه تصفیه آب در فرایند فیلتراسیون آب است. این فیلتر بیش از 98% از آلاینده های آب را حذف می کند. بنابراین آبی با خلوص بالا تولید می شود. فیلتر ممبران ساختار لایه های دارد که با عبور آب با فشار بالا از میان لایه های غشا باعث تصفیه آب و حذف آلاینده های آن می شود.

فیلتر سختی گیر رزینی

فیلتر سختی گیر رزینی که در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی از آنها استفاده می شود، برای از بین بردن یون های عامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم مورد استفاده قرار می گیرد. رزین سختی گیر مورد استفاده در این فیلترها از طریق فرایند تبادل یونی باعث حذف عوامل سختی آب می شود.

مهم ترین موادی که در تصفیه آب نقش دارند

کربن فعال

کربن فعال همان طور که اشاره شد، برای از بین بردن طعم، رنگ، بوی نامطلوب آب، برخی از فلزات سنگین آن و کلر کاربرد دارد. یکی از بهترین برندهای کربن اکتیو ، کربن اکتیو جاکوبی است. کربن جاکوبی خلوص و مساحت سطحی زیادی برای جذب آلاینده های آب ایجاد می کند که، باعث حذف آلاینده های آن می شوند.

2ظ

رزین سختی گیر

رزین سختی گیر با اجرای فرایند تبادل یونی باعث حذف یون های عامل سختی آب می شود. آب نرم تاثیرات بد آب سخت در تاسیسات و دستگاه را از بین می برد.

سیلس

سیلیس با دانه بندی های مختلف در مخزن فلیتر برای حذف ذرات معلق درشت و کدورت آب مورد استفاده قرار می گیرد. آب تصفیه شده توسط سیلیس و فیلتر شنی برای ورود به مراحل دیگر فیلتراسیون آماده می شود.

فیلترها، قلب هر دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب در انواع مختلف، عنصر اصلی در فرایند تصفیه آب هستند. این فیلترها هر کدام برای حذف نوع مشخصی از آلاینده های آب کاربرد دارند. با توجه به نوع و میزان آلاینده های آب می توان از فیلترهای مختلف برای حذف آنها استفاده کرد.

3ظ

قلب هر دستگاه فیلتر ممبران آن است که، وظیفه اصلی تصفیه آب را بر عهده دارد. فیلترهای دیگر نیز هر کدام وظیفه حذف نوع مشخصی از آلاینده برای آماده سازی آب جهت ورود به فیلتر ممبران را دارند، یا نوع مشخصی از مواد معدنی و ضروری بدن را به آب اضافه می کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.