کد مطلب: ۲۵۰۷۱۶

۶ راهکار برای کاهش مصرف برق یخچال و فریزر

6 راهکار برای کاهش مصرف برق یخچال و فریزر

یخچال و فریزر 37 درصد از مصرف برق خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و به همین سبب استفاده بهینه از آن‌ها، تاثیری قابل ملاحظه در هزینه‌های برق خانوار دارد.

با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کمتر شدن حجم آب پشت سدها، نیروگاه های برق‌آبی امسال به جای 9 هزار و 300 مگاوات، تنها می توانند رقمی بیش از پنج هزار مگاوات انرژی تولید کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود مصرف برق کشور، در زمان اوج مصرف نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یابد.

در این شرایط، مشترکان برق می‌توانند با بکارگیری اقداماتی ساده به گذر از فصل تابستان بدون خاموشی کمک کنند؛ در این ارتباط، 6 روش برای استفاده بهینه از یخچال و فریزر بیان می‌شود.

نخست، در هنگام خرید به برچسب انرژی یخچال و فریزر توجه شود و بالاترین رتبه انرژی مد نظر قرار گیرد؛ بهتر است یخچال از نوعی انتخاب شود که مجهز به سیستم برفک آب کن اتوماتیک باشد.

دوم، از قرار دادن یخچال و فریزر در مجاورت اجاق گاز و دیگر وسایل گرمازا و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.

سوم، مواد غذایی گرم را تا قبل از سرد شدن در یخچال قرار ندهید و از قراردادن مقادیر زیاد و بیش از حد در آن‌ها خودداری کنید.

چهارم، استفاده از فلاسک و کلمن به ویژه در فصل تابستان باعث کمتر باز و بسته شدن درب یخچال می‌شود.

پنجم، باید نسبت به بسته شدن درب یخچال و مرغوبیت نوار لاستیکی دور آن اطمینان داشته باشیم و در صورت فرسوده بودن، نسبت به تعویض آن اقدام کنیم.

ششم، دمای قابل تنظیم یخچال سه تا پنج درجه سانتیگراد و دمای فریزر منفی 15 تا 18 درجه سانتیگراد است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.