کد مطلب: ۳۱۹۶۲۱

۶ میلیون دستگاه کولرآبی و گازی به‌صورت مجانی سرویس می‌شود

6 میلیون دستگاه کولرآبی و گازی به‌صورت مجانی سرویس می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: 6 دستگاه کولر گازی و آبی با هدف کاهش مصرف به صورت مجانی، سرویس دوره‌ای می‌شود.

«همایون حائری» افزود: این طرح یکی از 11 برنامه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در تابستان 98 است که اکنون در اولویت شرکت توانیر قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حائری ادامه داد: ساز و کار اجرایی این برنامه در بودجه سال آینده دیده خواهد شد و منابع اعتباری آن نیز از طریق منابع بودجه‌ای تامین می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: در این طرح قرار است پنج میلیون دستگاه کولر آبی و یک میلیون دستگاه کولر گازی به صورت مجانی سرویس شود تا بازدهی آنها افزایش یابد.

وی تاکید کرد که این 6 میلیون دستگاه کولر گازی و آبی، تنها متعلق به سازمان‌های دولتی نیست و مشترکان خانگی نیز شامل این طرح می‌شوند.

حائری منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح مصرف برق در زمان اوج مصرف (پیک) را 50 مگاوات کاهش می‌دهد.

براساس برآوردهای انجام شده درباره مصرف برق در تابستان 98 و همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت تولید در ابتدای مردادماه امسال، در اوج بار سال آینده حدود هشت هزار مگاوات کمبود قدرت قابل اتکا وجود دارد که برای جبران آن، قرار است تا تابستان 98، پنج هزار و 223 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، 598 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و 150 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق‌ابی اضافه شود و در کنار این افزایش تولیدها، سه هزار مگاوات نیز از طریق اجرای برنامه‌های «مدیریت مصرف» جبران کند.

منبع:ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.