کد مطلب: ۱۸۱۱۹۱

۷۵ درصد مدارس تهران در برابر بلایای طبیعی ایمن هستند

75 درصد مدارس تهران در برابر بلایای طبیعی ایمن هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از ایمن بودن حدود 75 درصد مدارس تهران به‌عنوان پناهگاه در بلایای طبیعی خبر داد.

داریوش ورناصری،‌ در مورد رسیدگی به وضع مدارس از جهت ایمن بودن در برابر حوادث و بلایای طبیعی عنوان کرد: مدارس همواره به‌عنوان مکان‌هایی امن برای شرایط اضطرار محسوب می‌شوند و در استان تهران نیز 70 تا 75 درصد مدارس این شرایط را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: در زمان بروز بلایا این تعداد مدرسه می‌توانند به‌عنوان پناهگاهی امن برای مردم باشند و در ساخت آن‌ها دقت لازم و استانداردهای ایمنی لحاظ شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: البته امکانات خاصی برای این مدارس در نظر گرفته نشده چرا که رویکرد اصلی مدارس کارکرد آموزشی است اما از نظر سازه برای پناهگاه در شرایط اضطرار قابل استفاده هستند.

ورناصری تصریح کرد: با سازمان مدیریت بحران همکاری‌هایی داشتیم و لیست فضاهای استاندارد طبق آئین نامه 2800 به این سازمان اعلام شده که جزو فضاهای ایمن شهر محسوب می‌شود. در شرایط اضطرار طبق تصمیم‌گیری سازمان مدیریت بحران به کار گرفته خواهند شد.

وی در پایان عنوان کرد:‌ البته 25 درصد مدارس استان تهران نیز جز بافت فرسوده محسوب می‌شوند و نمی‌توان کارکردی به‌عنوان پناهگاه برای این مدارس متصور شد اما از نظر آموزشی مشکی ندارد.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.