کد مطلب: ۲۷۹۸۵۰

فهرستی از خودروهای فعلا بدون تولید

خودروهایی که در سال ۲۰۱۷ منقرض شدند

خودروهایی که در سال 2017 منقرض شدند

تولید مدل‌های جدیدتر، سخت‌گیری‌ها در خصوص آلاینده‌های زیست‌محیطی، فروش ضعیف، عدم استقبال مردم از خودروهای تولیدی و تغییر نگرش کمپانی‌ها از جمله دلایلی بود که تولید برخی خودروها در سال 2017 متوقف شد.

تولید بعضی از اتومبیل‌ها در سال 2017 متوقف شد. برخی دلشان برای این خودروها تنگ می‌شود، بعضی دیگر اما منتظر تولید خودروها و اتفاقات جدید در بازار اتومبیل هستند.

‎‌به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید مدل‌های جدیدتر، سخت‌گیری‌ها در خصوص آلاینده‌های زیست‌محیطی، فروش ضعیف، عدم استقبال مردم از خودروهای تولیدی، تغییر نگرش کمپانی‌ها از جمله دلایل توقف تولید این خودروها بود.

در سال 2017 با حمله کراس‌اورها تولید بیوک ورانو متوقف شد. همچنین اینفینیتی QX50 جایگزین QX70 شد. از دیگر تغییرات در این دوره توقف تولید جیپ پاتریوت بود که جیپ کامپس 2018 جای آن را گرفت. فولکس‌واگن CC و مرسدس بنز کلاس B هم از دیگر خودروهایی بودند که از این بازار خداحافظی کردند.

در این مطلب فهرستی از خودروهایی که در سال گذشته منقرض شدند را مشاهده می‌کنید:

میتسوبیشی لنسر

لنسر

در سال‌های اخیر تولید کراس‌اورها رشد چشم‌گیری در بازار جهانی داشته و خودروسازان بزرگ در این بخش فعالیت خوبی دارند.

میتسوبیشی هم قصد دارد از این رقابت عقب نماند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفت تولید خودروی قدیمی را متوقف کند؛ خودروی محبوبی که کمتر کسی آن را نمی‌شناسد، در آینده با طراحی جدید و در قالب یک کراس‌اور احیا خواهد شد.

کرایسلر 200

شاید خودرودوستان کمتر دلشان برای کرایسلر 200 تنگ شود. کاهش فروش این مدل در سال 2016 از مهم‌ترین دلایل توقف تولید آن بود.

تولید اروپایی سوبارو WRX STI

افزایش سخت‌گیری‌ها در مورد مقررات آلایندگی خودروها در اروپا شرایط را برای تولید این مدل اسپرت کلاسیک سخت کرد و از همین رو کمپانی تصمیم گرفت تولید آن را در اروپا متوقف کند.

میتسوبیشی i-MiEV

این مدل که در سال 2009 به شکلی چشم‌گیر و تاثیربرانگیز ظاهر شد، از محبوبیت چندانی برخوردار نشد و از این رو تولید آن متوقف شد.

فولکس واگن توارگ

واگن توارگ

از آنجا که کمپانی‌هایی که شاسی‌بلند بیشتری در امریکا ارائه می‌دهند، موفقیت بیشتری در بخش فروش خود داشته‌اند، خودروسازانی که بر ارائه دیگر کلاس‌های خودرویی در امریکا تمرکز کرده‌اند، با افت فروش مواجه بوده‌اند. از این رو فولکس‌واگن تصمیم به گسترش محصولات SUV و شاسی‌بلند گرفته است.

هوندا آکورد کوپه و هوندا آکورد V6

به دلیل فروش پایین این دو مدل، هوندا تصمیم گرفت تولید آنها را متوقف کند.

لکسوس CT200h

لکسوس CT200h در سال 2010 معرفی شد و با فروش حدود 10 هزار دستگاه در سال موفق نبود. به‌روز‌رسانی‌های متعدد آن هم چندان کارساز نبود و از این رو کمپانی تصمیم گرفت دیگر به تولید این مدل ادامه ندهد.

هیوندای آزرا

آزرا

هیوندای در سال 2016 اعلام کرد که با توقف تولید سدان آزرا قصد دارد بیشتر بر کراس‌اورهای این کمپانی متمرکز شود. کراس‌اورها در چند سال اخیر موفق شده‌اند جایگاه خوبی در بازارهای جهانی پیدا کنند.

شورلت اسپارک EV

جنرال‌موتورز در زمان رونمایی بولت برقی در سال 2015 اعلام کرده بود که قصد کنار گذاشتن اسپارک EV را ندارد، اما کمی بعد مشخص شد که ترجیح می‌دهد تمرکز خود را روی بولت معطوف کند.

این کمپانی پس از سه سال، نسخه برقی مدل اسپارک را از خط تولید خارج کرد.

نیسان جوک

نیسان در سال 2010 این خود را به بازار معرفی و توجه زیادی را به خود جلب کرد.

نیسان جوک طی سال‌های اخیر شاهد تغییرات اندکی در طراحی و کارایی خود بود اما در نهایت کمپانی به این نتیجه رسید که عدم تولید آن بهتر از ادامه تولیدش است.

دوج وایپر

وایپر

شرکت دوج یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروهای شاسی‌بلند، سدان و کوپه شناخته می‌شود. دوج وایپر عملکرد بالایی در میان خودروهای تولیدشده این کمپانی دارد. با وجود اینکه این مدل محبوبیت بسیاری پیدا کرد اما مدتی بعد از فروش آن کاسته شد و نتوانست سود کافی را فراهم آورد.

شورلت SS

میزان فروش این مدل نیز به میزان قابل توجهی پایین بود. از این رو کمپانی جنرال‌موتورز تصمیم گرفت تولید آن را متوقف کند.

فورد موستانگ V6

عدم موفقیت در فروش، دلیل توقف تولید این مدل در سال گذشته بود.

*منبع: jalopnik

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    و پراید و پژو 405 همچنان می تازند…!!!

  • ناشناس

    مطمئنا مسئولین صنعت ما با اونا تفاوت هایی دارن که پراید ما هنوز 25 ساله که تولید میشه […]

  • ناشناس

    سمند LX

  • ممد

    هر کدوم از این ماشین هایی که اسم برده اگه توی کشور ما تولید می شد حداقل این تولید تا ۴۰ سال بعد ادامه داشت

  • شاهرود

    […] مدیران ما 30 ساله دارن پراید و پژو مونتاژ میکنن تازه هر بار هم دو تا قطعه شو برمیدارن بعد پز هم میدن که رکورد تولید خودرو تو جهان رو شکستن

  • ناشناس

    ما که در تولید خودرو اینقدر عقب مانده ایم ببینید در تولید هواپیما کجای جهان هستیم .