خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۸۱۶۰

رئیس سازمان توسعه تجارت به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

ثبت سفارش خودرو چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟

ثبت سفارش خودرو چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: از سرگیری واردات خودرو و استثنا قایل شدن خودرو از لیست ممنوعه‌ها نیازمند اعمال نظر چند دستگاه است. پیشنهادمان را بابت شناسایی تعهدات و اقدام‌های انجام شده در حوزه خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردیم. حال باید این پیشنهاد مراحل قانونی را طی کند تا ببینیم این موضوع در آینده به کجا کشیده خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این که سامانه ثبت سفارش خودرو چه زمانی برای فعالان خودرویی بازگشایی می‌شود، به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته دولت براساس مصوبه‌ای اعلام کرد که از این پس خودروهای دارای نمایندگی مجاز می‌توانند، واردات خودرو داشته باشند. بنابراین در زمینه مسدود شدن سامانه ثبت سفارش خودرو از ما تخلفی سر نزده است. از آن سو دی ماه سال گذشته با مصوبه دولت در زمینه واردات خودرو از سوی نمایندگی‌های مجاز، قرار بود واردات خودروهای خارجی از سر گرفته شود که اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این باره ایراد گرفتند.

مجتبی خسروتاج افزود: نمایندگی‌های رسمی مدعی هستند از از اواخر سال گذشته یعنی توقف ثبت سفارش خودرو تا زمان ممنوع شدن واردات خودروها، معضلاتی برایشان ایجاد شده است. به‌نظر می‌رسد که واردکنندگان خودرو در این فاصله زمانی تعهداتی را برای فروش خودروها به مردم اعلام و قراردادهایی را اعمال کرده‌اند که باید در قبال این نوع تعهدات پاسخگو باشند.

او تصریح کرد: ما به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت از امور صنعتی و صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خواست کردیم تا به این پرسش‌ها مبنی براینکه نمایندگی‌های خودرو تا چه سقفی مجوز پیش فروش داشتند و از سال گذشته تاکنون چه تعداد تعهد را قبول کرده‌اند را اطلاع‌رسانی کنند. از این رو برای دریافت این نوع پاسخ‌ها جلسه‌ای چند جانبه تشکیل و پیشنهادی مبنی بر استثنا قایل شدن به فعالان خودروهای وارداتی ارائه شد. به هر حال لیست خودرو نیز به کالاهای ممنوعه اضافه شده و تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند یک سویه نظر خواستی را مبنی بر استثنا قابل شدن به این حوزه را فراهم کند. به هرحال این موضوع یعنی از سرگیری واردات خودرو و استثنا قایل شدن خودرو از لیست ممنوعه‌ها نیازمند اعمال نظر چند دستگاه است.

خسروتاج اظهارکرد: پیشنهادمان را بابت شناسایی تعهدات و اقدام‌های انجام شده در حوزه خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردیم. حال باید این پیشنهاد مراحل قانونی را طی کند تا ببینیم این موضوع در آینده به کجا کشیده خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.