خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۰۲۸۸

آغاز بازگشت تحریم‌ها علیه ۷۰۰ شخص، نهاد و شرکت نفتی

آغاز بازگشت تحریم‌ها علیه 700 شخص، نهاد و شرکت نفتی

تحریم‌های آمریکا که در سال 2015 به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای لغو شده بودند، بار دیگر نیمه‌شب گذشته به وقت نیویورک اجرایی شدند. به گفته کاخ سفید بیش از 700 فرد، نهاد، شرکت‌ حمل‌ونقل، شرکت صادارتی و بانک‌های ایرانی هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های آمریکا که در سال 2015 به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای لغو شده بودند، بار دیگر نیمه‌شب گذشته به وقت نیویورک اجرایی شدند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد تا با فشار بر اقتصاد ایران، برنامه‌ هسته‌ای این کشور را به طور کامل متوقف و از گسترش نفوذ این کشور در خاورمیانه جلوگیری کند.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از بلومبرگ، وزیر امور خاجه آمریکا، مایک پومپئو، قرار است امروز فهرستی از هشت کشور را که به طور موقت از این تحریم‌ها معافیت دریافت کرده‌اند، معرفی کند. این هشت کشور می‌توانند از ساعت هشت و 30 دقیقه روز دوشنبه به وقت واشینگتن از ایران نفت خریداری کنند. این در حالی است که ترامپ روز جمعه اعلام کرده بود، ایران باید رفتار خود را به طور کامل تغییر دهد، در غیر این صورت فجایع اقتصادی در انتظار این کشور خواهد بود.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که ژاپن، هند و کره جنوبی در فهرست کشورهای معاف قرار دارند. چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام ایران نیز در حال مذاکره برای دریافت معافیت بود. تایوان و ترکیه نیز احتمالا از کشورهایی هستند که از تحریم‌ها معاف می‌شوند.

به گفته کاخ سفید، بیش از 700 شخص حقیقی، نهاد، شرکت‌ حمل‌ونقل، شرکت صادارتی و بانک‌ ایرانی هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده هشدار داده دسترسی ایران به سوئیفت را قطع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، آلمان، یونان و مقامات فرانسوی هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک، این اقدام ایالات متحده را محکوم کردند و وعده داده‌اند که شرکت‌های اروپایی که در تجارت مشروع با ایرن هستند، محافظت خواهند کرد.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده به دنبال دستیابی به یک توافق جامع‌تر با ایران است.

به دنبال نرم‌ شدن مواضع آمریکا در قبال ایران قیمت جهانی نفت که ماه گذشته به 85 دلار به ازای هر بشکه رسیده بود، حدود 15 درصد کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شب خوش ترامپ