خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۵۷۹۰

تجربه یک استارتاپ موفق در گفتگو با علی بهرامی:

مسیر رو به رشدی که یک استارتاپ طی کرد/ تلاشی برای حضور بیشتر کاربران در شبکه‌های مجازی

مسیر رو به رشدی که یک استارتاپ طی کرد/ تلاشی برای حضور بیشتر کاربران در شبکه‌های مجازی

شاید بارها برایتان پیش آمده که با خودتان بگویید ای کاش امکان داشت تمام اکانت‌های مجازی‌ام را در داشبورد به‌خصوصی مدیریت کنم. یکی از استارتاپ‌ها به دنبال پاسخ به چنین نیازی بوده و تاکنون توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. اما چطور این مسیر را طی کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، توصیه‌هایی برای موفقیت استارتاپ‌ها در هر مقطع زمانی می‌تواند به راه‌اندازی استارتاپ‌های جدید کمک قابل توجهی کند. مروری بر تجربه استارتاپ نوین هاب نیز شاید بتواند در این مسیر برای فعالان استارتاپ مفید باشد.

شاید بارها برایتان پیش آمده که با خودتان بگویید ای کاش امکان داشت تمام اکانت‌های مجازی‌ام را در داشبورد به‌خصوصی مدیریت کنم. یکی از استارتاپ‌ها به دنبال پاسخ به چنین نیازی بوده و تاکنون توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. اما چطور این مسیر را طی کرده است؟

علی و آزاد بهرامی، اولین دوقلوهای بنیانگذار استارتاپی ایران، حدود هفت سال است در اکوسیستم استارتاپی مشغول فعالیتند.ع لی بهرامی می‌گوید: استارت کار ما با استارتاپ «بنردیزاین» بود و دومین استارتاپ ما «رونگار» بود و در نهایت شش ماهی است مشغول فعالیت بر پروژه نوین‌هاب هستیم. از همان ابتدا تا به امروز با برادرم همگام بوده‌ایم و هم‌بنیان‌گذار تمام استارتاپ‌هایی هستیم که به اسم ما ثبت شده است.

نوین هاب چیست؟

نوین هاپ پلتفرمی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فعالیت راحت‌تری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متفاوت داشته باشند. به طور خلاصه نوین هاب وسیله‌ای است برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی. با استفاده از این اپلیکیشن هر زمان که بخواهید همزمان می‌توانید تمام اکانت‌ها را مدیریت کرده و پست یا محتوایی را منتشر کنید. با زمان‌بندی مشخص شده‌ای می‌توانید ساعت وتاریخ انتشار به پست خود در اینستاگرام، توئیتر و… بدهید.

بهرامی در این مورد توضیح می‌دهد: علاوه بر تمام این خصوصیات، قابلیت‌های بیشتر و خاص‌تری به اپلیکیشن‌ها افزوده‌ایم. برای مثال به تلگرام دکمه شیشه‌ای افزوده‌ایم. در انتشار پست در صفحات مختلف، هر بار نیازی به آپلود فایل نیست. می‌توانید کپشن پست‌ها را آماده کنید و به صورت یکجا در فضای ذخیره‌سازی که برایتان تدارک دیده شده ذخیره‌سازی کنید.

وی افزود: علاوه بر این قابیلت افزیش فالور داریم و نوین‌هاب براساس هشتگ و لوکیشن عمل فالو و آنفالو را انجام می‌دهد. تمام خدمات ما هفت روز از ماه به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و در ادامه اگر کاربران از فعالیت نوین‌هاب رضایت داشتند، می‌توانند با پرداخت 49 هزار تومان برای استفاده از خدمات حرفه‌ای نوین‌هاپ و 99 هزار تومان برای بسته تجاری از خدمات استفاده کنند.

او اضافه می‌کند: این پرداخت‌ها بر اساس اشتراک ماهانه پرداخت می‌شود. قیمت اشتراک‌ها بر اساس نوع خدمات ارائه داده شده تعیین شده است. برای مثال در پلتفرم حرفه‌ای امکان استفاده از پنج اکانت و انتشار 50 پست در فضای ذخیره‌سازی 400 مگابایتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. در پلتفرم حرفه‌ای امکان استفاده از 10 اکانت به صورت همزمان، انتشار 100 پست و حجم ذخیره‌سازی 800 مگابایتی تدارک دیده شده ‌است. ضمن اینکه امکان پرداخت بلندمدت و حتی برای سازمان‌ و شرکت‌های بزرگ تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده است.

بهرامی در ادامه به استقبال کاربران اشاره می‌کند و می‌گوید: فعالیت نوین‌هاب حدودا به شش ماه قبل بازمی‌گردد. خدارا شکر در این مدت حدود هزار و 500 نفر کاربان نوین‌هاب شده‌اند. برندهایی مثل نچرال‌جوگرافی، مبتکران و… از پلتفرم ما استفاده می‌کنند. تیم ما پنج نفره است. من و برادرم به عنوان فاندر و کوفاندر و قسمت مارکتینگ مشغولیم. یک نفر به عنوان تولید محتوا مشغول فعالیت است و دو نفر برنامه نویس هندل کردن کل کارها را بر عهده داریم.

2 3

برادران بهرامی به دنبال این بودند که وسیله‌ای برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

برنامه آینده نوین‌هاب

بهرامی با اشاره با پلن‌های آینده نوین‌هاب ادامه می‌دهد: تا چند روز آینده مدیریت کامنت یا نظرات را به خدمات اضافه می‌کنیم. با این آیتم نیازی نیست تک تک اپلیکیشن‌ها را برای دسترسی به کامنت‌ها و نظرات چک کنید. بلکه در یک صفحه تمام کامنت‌ها را خواهید دید و می‌توانید مدیریت کنید، پاسخ داده و حتی حذف کنید. در کنارش به مرحله آنالیز رسیده‌ایم و سعی می‌کنیم خدمات جامع‌تری در اختیار مشتریان قرار دهیم.علاوه بر اینکه زبان‌های متفاوتی هم در حال اضافه کردن هستیم تا به صورت جهانی خدماتمان را عرضه کنیم.

بهرامی در پاسخ سوال تجارت نیوز مبنی بر اینکه مردم چگونه و به چه دلیلی باید به چنین پلتفرم‌هایی اعتماد کنند، پاسخ داد: خیلی از کاربران می‌ترسند با شکل حک یا مسائلی از این دست روبه‌رو شوند در حالی که باید به این نکته توجه داشته باشند دسترسی اکانت برای خود کاربر کاملا محفوظ است. نوین‌هاب از شبکه اجتماعی مدنظر کاربر، با گرفتن اکسس به کار ادامه می‌دهد و عملا به دیتا دسترسی‌ای ندارد. به هیچ عنوان نه امکان دسترسی به محتوا را داریم و نه امکان نشر محتوایی بدون اینکه خود کاربر اجازه نشر دهد. تلاش نوین‌هاب کمک به به‌‌روزرسانی و تداوم حضور کسب‌و‌کارها در فضای مجازی است.

بهرامی با اشاره به نکات موفقیت استارتاپ‌ها می‌گوید: به نظرم شناسایی نیاز کاربران و بررسی و آنالیز دقیق آن و اعمال در کار، می‌تواند مسیر رو به رشدی برای استارتاپ به ارمغان بیاورد. ما دقیقا دنبال همین هستیم و سعی می‌کنیم رضایت کامل کاربران را جلب کنیم. سعی می‌کنیم استپ، استپ جلو رفته و در تک‌تک استپ‌ها رضایت مشتری را بزرگ‌ترین بخش از بیزینس پلنمان قرار دهیم.

بهرامی در انتها از مشکلات مسیر استارتاپی می‌گوید: متاسفانه قوانین کشور کمی در فعالیت استارتاپ‌ها اختلال ایجاد می‌کند. به نظرم دولت با شناسایی مشکلات استارتاپ‌ها از این فضای کسب‌وکاری و رویکرد نو باید از استارتاپ‌ها حمایت کند. ضمن اینکه همراهی و همدلی افراد مشغول در حوزه استارتاپ‌ها هم نکته بسیار مهمی است که حتما باید همگی به درک کاملی از آن برسیم. قطعا اگر کسانی که در این اکوسیستم هستند دوستانه فعالیت کرده و به رشد یکدیگر کمک کنند، فضای رو به رشد جدیدی خواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • باروشه

    با آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان و تشکر از مطلب خوب شما.

  • پویا

    خیلی هم عالی
    من کار تجاری در بستر شبکه های اجتماعی انجام نمیدم ولی علاقه مند شدم برای اکانتهای شخصیم ازش استفاده کنم