کد مطلب: ۳۳۸۴۳۱

پیش‌بینی هفتگی بورس / کدام نمادها در بازار پیشرو می‌شوند؟

پیش‌بینی هفتگی بورس / کدام نمادها در بازار پیشرو می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

پیش‌بینی بورس در هفته جاری

بررسی روند شاخص کل بورس در آذرماه

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در هفته اول آذرماه با شدت بیشتری نسبت به هفته پایانی آبان ماه نزولی بود، به‌طوری که علی‌رغم گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌های دلاری از جمله پتروشیمی‌ها و فلزاتی‌ها موضوعاتی چون ریزش شدید قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و کاهش نرخ کامودیتی‌ها فرابورس باعث شد که شاخص از قله 175 هزار واحدی به 163 هزار واحد برسد.

اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم آذرماه تا حدودی صعودی شد، به‌طوری که عواملی چون رسیدن بسیاری از سهم‌ها به سطوح حمایتی کوتاه‌مدت خود، ریزش شدید و سپس برگشت قیمت جهانی نفت خام به دنبال توافق روسیه و عربستان، کاهش نرخ دلار و سپس افزایش و تثبیت آن، اجلاس G20 و رشد قیمت کامودیتی‌ها، تصویب اولین بند از CFT در مجلس باعث شد که شاخص از قله 163 هزار واحدی به 166 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته سوم آذرماه مجدد نزولی شد، به‌طوری که نوسان‌گیری سهام‌داران در بازار و توجه نسبی به سهام‌های کوچک و متوسط و عدم اقبال نسبت به سهم‌های دلاری باعث شد که شاخص از قله 167 هزار واحدی به 165 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته پایانی آذرماه با شدت بیشتری نزولی شد، به‌طوری که موضوعاتی چون ابهام سرمایه‌گذاران نسبت به آینده قیمت سهام‌های دلاری مبنی بر تداوم روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد، ریزش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و تاثیر تحریم‌ها بر میزان فروش شرکت‌های صادراتی باعث شد که شاخص از قله 165 هزار واحدی به 156 هزار واحد برسد.

روند شاخص در اولین هفته از فصل زمستان

روند شاخص کل بورس در هفته اول دی ماه متمایل به صعودی بود، به‌طوری که علی‌رغم کاهش قیمت جهانی نفت، موضوعاتی چون افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و حمایت دستوری از بازار توسط بازیگردانان اصلی بازار سرمایه باعث شد که شاخص از قله 156 هزار واحدی به 158 هزار واحد برسد.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس اولین روز از فصل زمستان را مجدد با روند نزولی آغاز کرد و در روز شنبه (اول دی ماه 97) به دلیل کاهش قابل توجه قیمت جهانی نفت خام با ریزش 1532 واحدی در کانال 154 هزار واحدی قرار گرفت.

اما شاخص کل بورس در دومین روز از فصل زمستان یعنی در روز یکشنبه (دوم دی‌ماه ۹۷) به‌دلیل حمایت دستوری از بازار توسط بازیگردانان اصلی بازار سرمایه با رشد 2141 واحدی در رقم 156 هزار واحدی جای گرفت.

روز ‌دوشنبه (سوم دی‌‎ماه ۹۷) شاخص با رشد 790 واحدی در رقم 157 هزار واحد جای گرفت. در این روز قیمت هر بشکه نفت خام با رشد دو درصدی به سطح ۵۴٫۵۸ دلار رسید که افزایش ناچیز قیمت‌ جهانی نفت خام، حجم فشار فروش نمادهای پالایشی در بازار را کاهش داد.

اما در روز سه‌شنبه (چهارم دی‌ماه 97) قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۳٫۳۳ درصد کاهش به ۵۰٫۷۷ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۳٫۰۶ درصد کاهش، با قیمت ۴۲٫۵۳ دلار معامله شد که این موضوع باعث کاهش 533 واحدی شاخص و عبور از کانال 156 هزار واحدی شد.

روز چهارشنبه (پنجم دی ماه 97) هر بشکه نفت خام برنت با 0.13 درصد کاهش، با قیمت 50.64 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.13 درصد افزایش به 42.66 دلار رسید. در این روز شاخص تحت تاثیر سه عامل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، شایعات در خصوص تغییر نرخ تسعیر ارز در بانک‌ها و انتشار گزارش‌های ماهانه خوب برخی نمادها با افزایش 1493 واحدی در رقم 158 هزار واحد جای گرفت.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته پیش رو همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

بازی شاخص بر روی دلاری‌ها

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند شاخص کل بورس در هفته جاری متمایل به صعودی خواهد بود و صنایع پیشرو، سهام و شرکت‌های شاخص‌محور و ارزی در کنار تک‌نمادهایی که بازار انتظار گزارش‌های مثبت نه‌ماهه دارد.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 مهدی میرزایی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی بانکی
2 مهدی افضلیان معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل _‌
3 سلمان نصیرزاده معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی دلاری، تک‌سهم
4 ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی خودرويی، ساختمانی، بانكی
5 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم
6 محمد خبری‌زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم
7 مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم
8 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم
9 هادی نصیری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیش‌بینی بورس یک زمستان سفید است که اگه خوب باشه و بورس سفیدبخت بشه، انتظار بازار خوبی توی سال 98 رو خواهیم داشت.