کد مطلب: ۷۹۹۷۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودروهای مونتاژی در ۲ نوبت افزایش می‌یابد؟/ لیست جدید قیمت مدیران خودرو و کرمان موتور

قیمت خودروهای مونتاژی در 2 نوبت افزایش می‌یابد؟/ لیست جدید قیمت مدیران خودرو و کرمان موتور

قیمت خودروهای مونتاژی در سال جدید دستخوش قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند. اما با احتمال کاهش قیمت‌ها به نظر می‌رسد برخی از خودروسازان از زیان خود جلوگیری کرده و در افزایش قیمت پیش‌دستی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، حال نوبت تغییر قیمت خودروهای مونتاژی رسیده است. این نخستین‌باری است که شورای رقابت به بحث قیمت محصولات خودروسازان خصوصی وارد می‌شود.

پیش از این شورای رقابت اعلام کرده بود که احتمال دارد قیمت خودروهای مونتاژی با تغییر چندانی همراه نشوند و حتی در برخی از موارد کاهش قیمت اعمال شود. اما جزئیات بیشتری، مانند درصد یا زمان تغییر قیمت محصولات مونتاژکاران منتشر نشد.

ظهر امروز اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت در گفتگویی اعلام کرد: فعلاً در حال محاسبه هستیم، اما به احتمال زیاد عصر امروز قیمت خودروهای مونتاژی نهایی و اعلام خواهد شد و در صورت عدم دستیابی به نتیجه نهایی، قیمت‌ها هفته آینده اعلام می‌شوند.

اما همچنان خبری از اعلام قیمت‌های جدید نیست. روابط عمومی شورای رقابت در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز گفت: به احتمال 99 درصد قیمت‌های جدید امروز اعلام نشود.

پیش‌دستی مونتاژکاران در بالابردن قیمت خودرو

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که خودروسازان طی روزهای گذشته فهرست‌ قیمت‌های جدید محصولات خود را منتشر کردند که افزایش قیمت قابل توجهی را به همراه داشت. اما آیا این بدان معناست که خودروسازان خصوصی قرار است در دو مرتبه قیمت محصولات خود را افزایش دهند؟

سپهر دادجوی توکلی، روابط عمومی شورای رقابت، به تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌های جدید نیز صرفا بالاتر از قیمت‌های قبلی نیستند. اما اعلام قیمت‌های جدید توسط مونتاژکاران ارتباطی با شورای رقابت ندارد و شورا دستورالعملی را جدای از این افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کند.

طبق اظهارنظر این مسئول شورای رقابت، به نظر می‌رسد خودروسازان خصوصی به نوعی در برابر احتمال کاهش قیمت‌ها پیش‌دستی کرده‌اند. البته احتمال کاهش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت پایین است و به احتمال زیاد محصولات مونتاژی کشور در سال جاری با دو مرتبه افزایش قیمت همراه می‌شوند.

به نظر می‌رسد خودروهای مونتاژی در بازار آزاد تحت تاثیر این افزایش قیمت، رشد مجددی را در قیمت‌ها تجربه کند. اما این مساله که احتمال افزایش دوباره قیمت خودروهای مونتاژی در سال جاری وجود دارد، موج مجدد گرانی را در پی دارد.

کدام خودروها افزایش قیمت داشتند؟

حال این مساله مطرح می‌شود که کدام شرکت‌ها خودروهای مونتاژی خود را با افزایش قیمت همراه کردند؟ تا امروز مدیران خودرو و کرمان موتور لیست قیمت‌های جدید خود را اعلام کرده‌اند که طبق جدول زیر است.

قیمت خودروهای مونتاژی

طی روزهای گذشته خودروسازانی، مانند مدیران خودرو و کرمان موتور قیمت محصولات خود را افزایش دادند. در این میان، KMC T8 بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و با رشد 565 میلیون تومانی، به یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسید.

خودروی تیگو 8 پرومکس نیز تنها 10 میلیون تومان رشد قیمت داشت و نرخ کارخانه‌ای این خودرو به قیمت دو میلیارد و 630 میلیون تومان رسید.

برای مطالعه بیشتر، خبر واردات خودروی کارکرده؛ شکست انحصار بازار یا فرار از استیضاح؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.