کد مطلب: ۸۰۸۵۸۸

پیش فروش دنا پلاس توربو دنده‌ای/ اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چقدر است؟

پیش فروش دنا پلاس توربو دنده‌ای/ اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چقدر است؟

دنا پلاس توربو دنده دستی از دیگر محصولات ایران خودرو است که این شرکت اعلام کرده به‌صورت پیش فروش در سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد کرد. این بخشنامه تنها برای طرح مادران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ایران خودرو قبل‌تر اعلام کرده بود که در این طرح سامانه یکپارچه شرکت نخواهد کرد. اما طی بخشنامه‌ای که اخیرا از این شرکت منتشر شده، اعلام کرده است که پیش فروشی از دنا پلاس توربو دنده دستی نیز برای طرح جوانی جمعیت (مادران) خواهد داشت.

مبلغ پیش پرداخت دنا پلاس توربو دنده دستی 184 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شده که با موعد تحویل شهریور ماه 1402 به فروش می‌رسد. همچنین قیمت کارخانه سدان توربوشارژ شش سرعته ایران خودرو حدود 448 میلیون تومان اعلام شده است.

البته باید درنظر داشت که لیست قیمتی که شرکت ایران خودرو برای اردیبهشت ماه 1402 منتشر کرده، فاقد قیمت دنا پلاس توربو دنده دستی بوده و احتمال دارد قیمت اعلامی برای موعد تحویل شهریور، افزایش یابد. زیرا طبق بندهای بخشنامه، قیمت نهایی بر اساس قیمت روز محاسبه خواهد شد.

این خودرو در 19 اردیبهشت ماه 1402 حدود 770 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

پلاس 1

اختلاف قیمت کارخانه و بازار دنا پلاس توربو دنده اتوماتیک چه‌قدر است؟

دنا پلاس توربو دنده دستی به‌صورت پیش فروش چهار ماهه و با سود مشارکت 12 درصد به فروش می‌رسد. در نتیجه سود مشارکت این خودرو در طی چهار ماه حدود هفت میلیون و 300 هزار تومان خواهد شد و با احتساب قیمت روز بازار، اختلاف قیمتی دنا پلاس توربو در کارخانه و بازار حدود 330 میلیون تومان می‌شود.

شرکت ایران خودرو در بخشنامه‌ای که منتشر کرده، اشاره‌ای به نوع گیربکس دستی دنا پلاس توربو نکرده. اما در نمودار زیر، تغییرات قیمتی نسخه دستی شش سرعته آن بررسی شده است.

قیمتی دنا پلاس توربو دستی

معرفی اجمالی

دنا پلاس توربو از همان پیشرانه EF7 استفاده می‌کند که در سال‌های 93-92 برای اولین‌بار به توربو مجهز شد. این پیشرانه 4 سیلندر خطی توسط ایران‌خودرو و با همکاری شرکت F.E.V که یک شرکت آلمانی است طراحی و تولید شد.

این پیشرانه قادر است حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. که به واسطه گیربکس شش سرعته، لذت رانندگی را بالاتر برده و مشکلات گیربکس پنج سرعته را نخواهد داشت.

از جمله امکانات رفاهی دنا پلاس توربو می‌توان به کروز کنترل، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS ، چراغ روز‌، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، نمایشگر اطلاعات، ناوبری یا نویگیشن، دوربین دنده‌عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، آیینه بغل برقی و سانروف از جمله آپشن‌ها و امکانات دنا پلاس است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.