خبر فوری:

کد مطلب: ۷۶۴۶۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحویل هایما S۸ به خریداران/ بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو

تحویل هایما S8 به خریداران/ بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو

شرکت ایران خودرو تحویل محصول هایما S8 را برای مشتریان خود آغاز کرده است. این خودرو به احتمال زیاد جایگزین محصول قبلی، یعنی هایما S7 شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آبان‌ماه 1401 خودروی هایما S8 روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار گرفت. این خودرو دی‌ماه امسال در بورس کالا عرضه شد و اکنون اولین سری از آن، تحویل مشتریان شده است.

یکی از ایرادات برادر قبلی یعنی هایما S7، طراحی نه‌چندان جالب و به‌روز این خودرو بود و اکنون ایران خودرو قصد دارد با افزایش تیراژ هایما S8 و عرضه آن در بازار، این خودرو را جایگزین هایما S7 کرده و آن را از خط تولید خارج کند.

مشخصات فنی

این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر 192 اسب‌بخار در 5000 دور در دقیقه و 293 نیوتن‌متر گشتاور بین بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه را دارد.

طبق اعلام شرکت، صفر تا 100 هایما S8 حدود 7.8 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر در 100 کیلومتر است. همچنین مخزن سوخت این خودرو 58 لیتر ظرفیت دارد.

این شتاب نسبت به مصرف سوخت معقول و ابعاد نسبتا بزرگ خودرو، بسیار مناسب است و شاهد بهبود چشم‌گیر در بخش قوای محرکه سری محصولات هایما هستیم.

مشخصات ظاهری

با نگاه به ظاهر هایما S8 می‌توانیم زبان طراحی شرکت هایما که در محصولات قبلی به چشم می‎‌خورد را ببینیم اما به این معنی نیست که این خودرو از یک ظاهر قدیمی بهره می‌برد.

در قسمت جلویی خودرو، ترکیب چراغ‌های کشیده با دی‌لایت‌های نسبتا بزرگ در بخش پایین سپر، ظاهر جذابی به خودرو بخشیده است. همچنین جلوپنجره که در سری قبلی به صورت کروم ساده طراحی شده بود، طرح کهکشانی به خود گرفته که اخیرا در محصولات چینی زیاد به چشم می‌خورد.

در قسمت جانبی با رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی با طرح جدید روبه‌رو هستیم. چراغ‌های عقب یک‌پارچه‌ای که در قسمت پشت خودرو تعبیه شده به همراه دو عدد اگزوز زیر سپر و خطوط شکسته‌ای که سرتاسر خودرو کشیده شده است، جذابیت این کراس اور جدید چینی را چند برابر می‌کند.

Haima S8 back

مشخصات داخلی

قسمت داخل کابین هایما S8 نیز همانند ظاهر خودرو به کلی متحول شده که در این قسمت می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

تریم داخلی این خودرو به رنگ مشکی است که طرح آلومینیوم در قسمت رودری‌ها و کابین آن به چشم می‌خورد. همچنین دور دریچه‌های کولر، رنگ قرمزی به کار رفته که خودرو را از حالت سادگی درآورد.

سیستم مالتی‌مدیا با اندازه 10 اینچ به گونه ای در قسمت وسط داشبورد تعبیه شده که گویی از داخل داشبورد بیرون آمده است.

متاسفانه در کنسول وسط این خودرو نیز طرح مشکی پیانویی دیده می‌شود که علی‌رغم ظاهر جذابی که به داخل کابین می‌دهد، در بلندمدت کیفیت خود را از دست می‌دهد و چهره زشتی به آن می‌بخشد.

فرمان دی‌کات طرح جدید به همراه پشت آمپر تمام دیجیتال، حس تازگی و طراحی به‌روز را کامل به راننده القا می‌کند.

Haima S8 interior

آپشن‌ها و امکانات

این خودرو نسبت به سایر خودروهای تولیدی و مونتاژی شرکت ایران خودرو، از آپشن‌های متعددی برخوردار است.

آپشن‌های جالب هایما S8 را می‌توان به ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، سیستم محدود کننده سرعت در سراشیبی، کنترل کشش و پایداری، ترمز اظطراری هوشمند که قابلیت تشخیص خودرو و عابرپیاده را دارد، 6 کیسه هوا شامل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای پرده‌ای، سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار تغییر بین خطوط، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سنسور فشار باد تایر، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم هشت حالت برای راننده و چهار حالت برای سرنشین جلو، فرمان برقی، سقف پانورامیک، کروزکنترل تطبیقی، ورود و استارت بدون کلید و دوربین ثبت وقایع معرفی کرد.

درنتیجه این خودرو در رده خودروهای آپشنال و رده بالاتر چینی قرار می‌گیرد که در داخل کشور مونتاژ می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو برای این محصول، پنج سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی ارائه داده و اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که بالای سه سال گارانتی دارد و این می‌تواند دلیلی بر کیفیت بالای محصول داشته باشد.

قیمت هایما S8 ایران خودرو

این خودرو اواخر اسفند ماه 1401، به قیمت دو میلیارد و 180میلیون تومان در بازار در حال معامله بود. قیمت کارخانه آن یک میلیارد و 47 میلیون تومان در نظر گرفته شده که فاصله بسیار زیادی بین این قیمت و قیمت بازاری هایما S8 است.

به احتمال زیاد دلیل فاصله قیمتی، عرضه محدود این خودرو در بازار است که امید است با افزایش تولید و عرضه بیشتر در بازار، این فاصله کمتر شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.