کد مطلب: ۸۱۸۶۵۸

قیمت دنا پلاس در کارخانه و بازار/ مقایسه اختلاف قیمت‌ها

قیمت دنا پلاس در کارخانه و بازار/ مقایسه اختلاف قیمت‌ها

دنا پلاس فعلا در سه نسخه دنا پلاس معمولی، توربو با گیربکس 6 سرعته دستی و دنا پلاس توربو اتوماتیک توسط ایران خودرو تولید می‌شود. اختلاف قیمت هرکدام از این تیپ‌ها در کارخانه و بازار چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ایران خودرو برای نسخه معمولی دنا پلاس با گیربکس پنج سرعته دستی، قیمتی برابر با 324 میلیون تومان در نظر گرفته. این درحالی است که در بازار، حدود 663 میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین در بازار فعلی، اختلاف قیمت آن در کارخانه و بازار به 339 میلیون تومان می‌رسد.

نسخه دنا پلاس توربو با گیربکس جدید 6 دنده، قیمت کارخانه به 448 میلیون تومان می‌رسد. در حالی که در بازار با نرخ 776 میلیون تومانی معامله می‌شود. بنابراین اختلاف قیمتی این نسخه، کمی پایین‌تر و حدود 328 میلیون تومان است.

از طرفی دیگر دنا پلاس توربو دنده اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین عضو خانواده، حدود 554 میلیون تومان برای مشتری از درب کارخانه تمام می‌شود. نرخی که بازار برای امروز این نسخه درنظر گرفته، 881 میلیون تومان است. به‌این ترتیب نسخه دنده اتوماتیک این خودرو، اختلاف قیمتی برابر با 327 میلیون تومان دارد.

تفاوت‌های هر نسخه چیست؟

دنا پلاس معمولی یا همان تیپ یک، از همان مشخصات فنی بهره می‌برد که در سمندهای موتور ملی نیز به‌چشم می‌خورد. این خودرو از پیشرانه EF7 تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 113 اسب‌بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متری استفاده می‌کند که به کمک گیربکس 5 سرعته معروف به گیربکس کالیبره پژو 405، قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

دنا پلاس توربو با گیربکس 6 دنده ، از پیشرانه توربوشارژ EF7 معروف به EF7TC استفاده می‌کند که قادر است حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. در این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی، مشکلات مربوط به ضعیف بودن گیربکس برطرف شده و از لحاظ شتاب و قدرت، وضعیت بهتری دارد.

دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک ، دقیقا از پیشرانه EF7TC با همان قدرت و گشتاور استفاده می‌کند. با این تفاوت که در این نسخه، گیربکس دستی، جای خود را به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک داده است. این گیربکس‌ها نسبت به گیربکس‌های دستی، شتاب خودرو را پایین آورده و اندکی مصرف بنزین را بالاتر می‌برند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدوم تولید الان 3 ماهه باید دنا پلاس توربو دستی تحویل میگرفتم هنوز دعوتنامه هم ندادن

    • شهروند طمع ندار

      مردم بازهم بازیچه دولت شدند خودرو و تحویل فوری آن مثل بورس شد مردم رو اینبار با این روش سرکیسه کردند دیدند مردم طمع کارند با ماشین راحت گول می خورند اینبار به این شکل پولهاشون رو دولت گرفت.
      واقعاً زنده باد دولت بازهم مردم طمع کار را گول زد. خزانه داره مثل سد سرریز میشه. احسن به دولت

    • ناشناس

      سلام همه پوله شو واریز کردی

    • ناشناس

      اگر بخوابه پول مردم رابااین سودای که تو بازارمیگیرن یا بانک میبینید استفاده راکارخونه برده.

    • ناشناس

      برای شما موعد تحویل شما چه زمانیه؟؟
      برای نا شهریور ولی دعوت نامه نیومده

  • بابک

    بدبخت شدیم رفت. نه پول داریم نه ماشین نه خریدار

  • علیرضا دشتی زاده

    خواهشا فعلآ خریداری نکنید تا اختلاف کارخانه با بازار به حداقل برسه..

  • ناشناس

    الان اول اردیبهشت باید ماشین تحویل میدادن .دعوتنامه هم نتونستن بفرستن.دنا توربو یکسال پیش در اومده

  • ح

    بخداقیمتها بازار هم دست شرکتهای خودروسازی می‌باشد فکرکردن مردم نفهمند ولی مردم خسته شدند ازدروغها و حیله های آنها

  • رضا

    اگه مردم یک سال این محصولات بی کیفیت ایران خودرو وسایپا رانخرند وطمع نکنند وفکر آینده باشند این کارخانه ها مجبور می شوند محصولاتشون را به قیمت ۱۰سال گذشته وبا طرح های مختلف به صورت اقساط وباالتماس به مردم بفروشند

  • ناشناس

    سلام دوستان من ثبت نام کردم دنا پلاس طرح یک پارچه حدودا 40روز شد و بهم تحویل دادن

  • ناشناس

    سلام برا من زدن مرداد ۴۰۲دنا پلاس توربو اتوماتیک قسط اول رو دادم قسط دوم رو کی باید واریز کنم؟؟؟؟

  • مهدیار کمالیان

    سلام دنا ازتون تر بدهید توی بازار

  • مهدیار کمالیان

    سلام دنا پلاس پلاس سمند سورن پلاس ازتون تر توی بازار بدهید لطفاً