کد مطلب: ۷۸۸۷۰۰

معرفی خوش‌فروش‌ترین ماشین‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو

معرفی خوش‌فروش‌ترین ماشین‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو

ثبت‌نام ۵۰۰ هزار خودرو در سامانه فروش یکپارچه از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد و اسامی خودروهای قابل عرضه در این سامانه، منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مهم‌ترین موارد موثر بر انتخاب یک خودرو، خوش‌فروش بودن آن در بازار آزاد است. در این گزارش با کمک کارنامه، پلتفرم آنلاین کارشناسی و معامله خودرو، میزان محبوبیت خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو را بر اساس شاخص تقاضا در بازار آزاد مورد بررسی قرار داده است.

شاخص تقاضا با تحلیل داده‌های به دست آمده از مراجع انتشار آگهی و اطلاعات مربوط به خودروهای معامله شده به کمک کارنامه، به دست آمده است.
تیگو ۷ و ام‌وی‌ام ایکس ۲۲، پرتقاضا ترین در سال 1401

تیپ‌های مختلف تیگو، ام‌وی‌ام، چری، پارس، سمند، ۲۰۷، تارا و دنا جزو ماشین‌های عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو است.

سرویس کارشناسی خودرو کارنامه، با بررسی شاخص تقاضا برای هر خودروی عرضه‌شده، آن‌ها را به ترتیبِ تقاضا طبقه‌بندی کرده است؛ در این جدول به ترتیب پرتقاضاترین تا کم‌تقاضاترین خودرو فهرست شده است.

راهنمایی: رتبه اول بیشترین تقاضا و رتبه دهم کمترین تقاضا

Screenshot 2023 03 15 180756

بررسی ایرادات رایج خودروهای عرضه‌شده پس از چند سال

علاوه بر موارد قبلی، وضعیت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه را بعد از چند سال کارکرد مورد بررسی قرار داده است.

ماشین‌های جک به دلیل کیفیت نامطلوب بنزین و روغن در ایران و همین‌طور قدرت پایین موتور نسبت به وزن خودرو، عموما بعد از چند سال کارکرد دچار عیوب موتور و گیربکس می‌شود. همچنین به دلیل استفاده از متریال نامطلوب و رنگ نامناسب، بدنه این خودروها آسیب‎پذیر می‌باشد.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد مشکلات موتور و آسیب بدنه از ایرادات رایج خودروهای ام‌وی‌ام کارکرده به حساب می‌‌آید. اما خودروهای کی‌ام‌سی دست‌دوم از لحاظ کیفی عملکرد بهتری نسبت به ماشین‌های جک و ام‌وی‌ام دارند.

به طور کلی به‌جز صافکاری بدون رنگ و لیسه‌گیری درب و گلگیر، ایراد رایج قابل توجهی در گزارش کارشناسی خودروهای چری و تیگو کارکرده مشاهده نشده و به‌نظر می‌رسد از لحاظ کیفیت موتور در وضعیت بهتری نسبت به ماشین‌های جک، ام‌وی‌ام و کی‌ام‌سی هستند.

بررسی خودروهای داخلی موجود در سامانه یکپارچه نشان می‌دهد که مشکل موتور جزو ایرادات رایج مدل دست‌دوم ماشین‌های عرضه‌شده به‌جز تارا و دنا بوده و شاهین، ۲۰۷ و کوییک به جز موتور در گیربکس هم ایراد داشتند.

لیسه‌گیری، رنگ‌شدگی و صافکاری بدون رنگ درب‌ها و گلگیرها نیز از ایرادات رایجی است که در گزارش کارشناسی مدل دست‌دوم خودروهای داخلیِ عرضه‌شده مشاهده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام. مگه نگفتند که حساب وکالتی پول در حساب بلوکه میشه؟؟؟! هنوز خودرو ثبت نام نشده، حسابمو خالی کردن! چرا؟؟؟ هنوز چیزی نخریدم، حسابمو خالی کردید چیکار!؟ من یه کارگرم امید داشتیم صاحب خودرو بشیم. میخوان گرونش هم یکنن. تازه فهمیدم وگرنه حسابمو وکالتی نمیکردم.

    • ناشناس

      سایت باز نمیشه واقعا با این طراحی سایتتون

  • رضا

    سلام.ببخشید متاسفانه بانک اشتباه کرده و حساب من رو برا طرح یکپارچه فروش خودرو وکالتی نکرده و در صورتی که پول رو هم داخل حساب واریز کرده بودم. لطفا شما اعلام کنید تا حساب وکالتی تمدید بشه و منم بتونم ثبت نام کنم

    • ناشناس

      سلام منم همچین مشکلی دارم کاش دوباره زمانش تمدید میشد

    • ناشناس

      باسلام دوستان تورابخداراهنماییم بکنیدچراسایت خرابه نمی توانم ثبت نام بکنم لطفن اگرکسی میداند راهنماییم بکند

    • ناشناس

      من هم موقع ثبت نام مشکل داشتم کد تصویری را نمی اورد اگه شما هم این مشکل رو دارید باید صفحه باز بمونه طول میکشه با گوشی که اصلا نمیشه

  • ناشناس

    تجارت نیوز اگه رتبه دهم رو درمظرنگیریم دقیقا برعکس نوشتی
    فقط اینارو باچه مبنایی محاسبه وبه نتیجه رسیدید

  • جاوید

    تحلیل جالبی بود

  • ناشناس

    فقط ۲۰۷ بنویسین هم خوش سواره هم خوش فروش و هم زیبا

    • ناشناس

      اصلا کیفیت نداره

  • .............

    سایت فروش دو روز است که باز نمی شود . فقط می خواستند پول های مردم را بلوکه کنند . لطفا قبل از گرفتن پول اول سایت را درست کنید از روز ۲۶ تا امروز موفق نشدم و متاسفانه پول هم بلوکه شده است و گرنه از حساب خارج می کردم .

    • ناشناس

      انصراف بده خارج کن

  • ناشناس

    سلام جناب وزیر بنده پولو تو حساب ایران خودرو بلوکه کردم نمیدونستم باید تو حسابی که اعلام کردید بلوکه کنم خیلی از مردم همین اشتباه را کردن خواهشن وکالتی کردن واکذاری خودرو را یکبار دیکه یکروزه تمدید کنید

  • ناشناس

    بانک اشتباهی حسابمون وکالتی کرده حمایتی نکرده نمیدونم چکار کنم

  • رامین ح

    سلام من حساب وکالتی باز کردم نزدیک ده روز میشه پولم رو حسابم بوده برای اینکه بتونم ثبت نام کنم ولی متاسفانه از ای حساب حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بی خبر بودم الان دیگه نمیتونم ثبت نام کنم ممنون میشم خیلیا هستن مثل من دچار چنین استباهی شدن شاید بتونین بازم تجدید نظر کنین ماها هم بتونیم ثبت نام کنیم

    • هلی

      سلام امروز تا کی میشه ثبت نام کنیم سایت تا ساعت چند اعلام شدکه باز است

  • نوید

    باسلام
    قطعا این تحلیل در ترتیب خودروها غلط است!
    با توجه به قیمت ها و تقاضای مردم در فروش های قبلی می توان حدس زد که خانواده پژو پارس در رتبه اول قرار خواهد گرفت. از طرفی تمامی مدل های پارس قبل از تیرماه تحویل داده خواهد شد. پس از آن نیز ۲۰۷ قرار خواهد گرفت و…