کد مطلب: ۷۸۱۹۰۰

شانس برنده شدن در پیش‌ فروش ایران‌ خودرو چقدر است؟

شانس برنده شدن در پیش‌ فروش ایران‌ خودرو چقدر است؟

بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو، شب گذشته یک میلیون و 900 هزار نفر در پیش فروش فوق‌العاده ایران خودرو شرکت کردند و تعداد افراد شرکت کننده در این طرح 80 درصد نسبت به فروش مرحله قبل کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرعه کشی پیش فروش فوق‌العاده ایران خودرو دیشب به پایان رسید و نتایج اعلام شد. حال این سوال پیش می‌آید که شانس برنده شدن در پیش‌فروش ایران‌ خودرو چقدر است؟

بر اساس اطلاعیه شرکت خودروسازی ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک در چهل‌وسومین مرحله فروش اینترنتی ایران‌ خودرو بیشترین متقاضی را داشته است و تقریبا ۴۰ درصد از شرکت‌گنندگان برای خرید آن دست به کار شدند.
نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو در اسفند امسال نشان می‌دهد متقاضیان محصولات این کارخانه درمقایسه با مرحله قبل حدود ۸۰ درصد ریزش داشته است. درحالیکه دی‌ماه امسال چیزی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای شرکت در طرح پیش‌فروش ثبت‌نام کردند، طبق اعلام ایران خودرو و بعد از مشخص شدن نتایج قرعه‌کشی، این تعداد به حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. در این مرحله که چهل‌وسومین دور از پیش‌فروش محصولات ایران‌ خودرو محسوب می‌شد، در مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه دنا پلاس اتوماتیک، سورن پلاس، هایما S۵ اتوماتیک و هایما S۷ پلاس عرضه شدند.

شانس برنده شدن دنا پلاس اتوماتیک در قرعه‌کشی ایران‌خودرو

دنا پلاس اتوماتیک در طرح فروش اینترنتی اسفند ایران‌خودرو بیشترین متقاضی را داشته است. از بین یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۹۹ نفری که تا پایان مهلت قانونی در طرح فروش اینترنتی ایران‌خودرو ثبت‌نام کردند، ۷۵۴ هزار و ۷۰۹ نفر یعنی چیزی حدود ۴۰ درصد از کل متقاضیان برای خرید دنا پلاس اتوماتیک اقدام کردند. محصولی که ایران‌خودرو آن را با مهلت تحویل سه‌ماهه و با قیمت ۴۱۱ میلیون تومان پیش‌فروش کرد و در بازار آزاد آن را تقریبا دوبرابر نرخ کارخانه معامله می‌کنند.

البته از بین تقریبا ۷۵۵ هزار نفری که برای خرید دنا پلاس اتوماتیک دست به کار شدند، ۴۷۰ هزار و ۵۵۳ نفر جزو متقاضیان عادی بودند که با احتساب هزار و ۵۰۰ مدلی که ایران‌خودرو عرضه کرد، شانس برنده شدن این خودرو یک به ۳۱۳ نفر تخمین زده می‌شود. از طرفی به ازای هر ۵۳ نفر در قالب طرح جوانی جمعیت، یک متقاضی شانس برنده شدن در قرعه‌کشی را دارد و شانس برنده شدن متقاضیان طرح خودرو‌های فرسوده که برای خرید دنا پلاس اقدام کردند، یک به ۱۵۱ نفر خواهد بود.

شانس برنده شدن سورن پلاس بنزینی در قرعه‌کشی ایران خودرو

نتایج قرعه‌کشی ایران‌ خودرو نشان می‌دهد در مجموع ۷۲۷ هزار و ۵۸۶ نفر برای خرید سورن پلاس بنزینی اقدام کردند. با این حال ایران خودرو فقط قصد فروش چهار هزار دستگاه سورن پلاس بنزینی را داشته است. از این چهار هزار دستگاه، هزار و ۲۰۰ دستگاه برای متقاضیان عادی درنظر گرفته شد و دقیقا ۳۷۶ هزار و ۲۶۹ نفر ثبت‌نام کردند تا شانس برنده شدن آن‌ها یک به ۳۱۳ نفر باشد. ۱۶۵ هزار و ۳۶۶ نفر در قالب طرح حمایت از جوانی و خانواده برای خرید سورن پلاس بنزینی ثبت‌نام کردند و ظرفیت دو هزار دستگاهی ایران‌خودرو در این بخش، شانس برنده شدن متقاضیان را یک به ۸۲ نشان می‌دهد.

این را هم باید اضافه کنیم که در ازای تقریبا ۱۸۵ هزار نفری که درقالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده برای خرید سورن پلاس ثبت‌نام کردند، از هر ۲۳۲ نفر، یک نفر صاحب خودرو می‌شود. سورن پلاس بنزینی در کارخانه تقریبا ۲۶۹ میلیون تومان قیمت دارد و فروشنده‌های آن در بازار آزاد رقمی نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

شانس برنده شدن هایما S۵ اتوماتیک در قرعه‌کشی ایران‌ خودرو

قیمت هایما S۵ اتوماتیک در طرح فروش اینترنتی ایران‌ خودرو تقریبا ۸۱۵ میلیون تومان اعلام شد. همین محصول را در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند و در ازای ۷۱۰ دستگاهی که ایران خودرو برای عرضه در پیش‌فروش اسفند آماده کرده بود، ۸۷ هزار و ۴۵۹ نفر به‌شکل اینترنتی ثبت‌نام کردند. از بین این تعداد، ۱۳ هزار و ۵۲۶ نفر در قالب طرح عادی برای خرید هایما S۵ اتوماتیک دست به کار شدند و به‌خاطر اینکه در این بخش فقط ۱۵۰ دستگاه عرضه شده بود، شانس برنده شدن در قرعه‌کشی یک به ۹۰ خواهد بود. تقریبا ۴۰ هزار نفر در قالب طرح جوانی و ۳۳ هزار نفر در قالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده شرکت کردند و به‌ترتیب شانس برنده شدن متقاضیان این محصول به‌ترتیب یک به ۱۰۰ و یک به ۲۱۱ تخمین زده می‌شود.

شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قرعه‌کشی ایران خودرو

هایما S۷ پلاس چهارمین محصولی بود که ایران‌ خودرو در قالب طرح پیش‌فروش اسفند امسال عرضه کرد. مدلی که متقاضیان آن باید نهایتا ۸۵۸ میلیون تومان بابتش به حساب ایران‌ خودرو بریزند درحالی که در بازار آزاد حول‌وحوش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در مجموع ۳۲۸ هزار و ۹۴۵ نفر برای خرید هایما S۷ پلاس ثبت‌نام کردند که از بین این تعداد، ۷۶ هزار و ۸۷۴ نفر متقاضی عادی بودند. البته ایران‌ خودودر این بخش آماده فروش فقط ۲۴۰ دستگاه بوده و به‌این ترتیب به‌ازای هر ۳۲۰ نفر، یک متقاضی شانس بردنده شدن در قرعه‌کشی را داشته است. شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قالب طرح جوانی و حمایت از خانواده یک به ۵۶۷ نفر و شانس برنده شدن هایما S۷ پلاس در قالب طرح تعویض خودرو‌های فرسوده یک به هزار و ۱۰۲ نفر خواهد بود.

منبع: فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اکثریت متقاضیان برای مصرف ،ثبت نام نکردند ،بلکه برای تجارت و فروش و سود بردن ،و پول دار را پول دارتر می کند

  • ناشناس

    فقط ملت بدبخت سر کارن. والسلام.