کد مطلب: ۸۰۸۴۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش ۸۰ میلیون تومانی قیمت کوییک معمولی طی یک ماه

کاهش 80 میلیون تومانی قیمت کوییک معمولی طی یک ماه

کوییک به عنوان اقتصادی‌ترین خودروی بازار کشور در حال حاضر نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. این خودرو طی یک ماه 82 میلیون تومان ارزان شد و تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار را به 155 میلیون تومان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحال حاضر کوییک یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای موجود بازار این روزهای کشور است. این خودرو که در ابتدای ورود خود به بازار 68 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون در نرخ 348 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

این خودرو در درب کارخانه نیز 193 میلیون تومان ارزش دارد. به عبارتی دیگر، تفاوت کارخانه و بازار کوییک دنده‌ای در بازار به 155 میلیون تومان می‌رسد.

قیمت این خودرو در ماه گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد. کوییک در 19 فروردین سال جاری 396 میلیون تومان قیمت داشت. بازار در آن دوره روند صعودی را پیش گرفته بود و این خودرو را تا بازه 430 میلیون تومان افزایش داد. اما طولی نکشید که بازار تغییر روند داد و کوییک دنده‌ای را طی یک ماه 82 میلیون تومان ارزان کرد.

با توجه به پیشینه عرضه این خودرو در مرحله اول طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه، پیش‌بینی می‌شود که در مرحله دوم نیز کوییک دنده‌ای عرضه شود. حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که افزایش عرضه این خودرو در بازار می‌تواند موجب تداوم ریزش نرخ خودروهای عرضه‌شده شود؟

مشخصات فنی کوییک

این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ‌بک، طراحی و تولید شد و به نوعی فیس‌لیفت این خودرو محسوب می‌شود. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است.

پیشرانه استفاده شده روی کوییک تقریبا در اکثر محصولات شرکت سایپا دیده می‌شود. پیشرانه M15 که چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر بوده و به کمک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 دنده مصنوعی cvt، قدرت تولیدی پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند.

این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش‌های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست‌های استاندارد نمره قبولی گیرد.

برای مطالعه بیشتر، خبر قیمت جک S5 در کارخانه و بازار را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.