کد مطلب: ۸۱۵۵۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کینگ لینگ تاگا H در بازار ایران/ پیکاپ چینی با ژن آمریکایی

کینگ لینگ تاگا H در بازار ایران/ پیکاپ چینی با ژن آمریکایی

کینگ لینگ تاگا H، پیکاپ چینی از کمپانی کینگ لینگ بوده که با همکاری شرکت ایسوزو ژاپنی، طراحی و تولید شده است. این خودرو از پلتفرم شورلت کلورادو استفاده می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته بود که شرکت صنایع خودروسازی پادرا، از نسخه‌های بنزینی و دیزلی پیکاپ کینگ لینگ تاگا H رونمایی کرد.

بنابراین مونتاژ این پیکاپ چینی برعهده شرکت پادرا دیزل خواهد بود. این شرکت تاکنون سابقه تولید خودروهای سبک را نداشته و تنها مشغول تولید خودروهای سنگین بوده است.

مشخصات فنی

کینگ لینگ تاگا H با دو پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ دیزلی و 1.8 لیتری توربوشارژ بنزینی در بازار جهانی عرضه می‌شود. بنابراین احتمالا پیشرانه بنزینی این پیکاپ راهی بازار ایران خواهد شد.

پیشرانه 1.8 لیتری توانایی تولید حداکثر 231 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

از لحاظ ابعادی نیز، کمی کوچک‌تر از آمیکو آسنا قرار می‌گیرد.

قیمت تاگا H

شرکت پادرا دیزل قصد دارد پیکاپ کینگ لینگ تاگا H را پس از واردات، در اختیار نمایندگی‌های خود در سراسر کشور قرار دهد.

طبق قیمت‌های اعلامی، این شرکت قصد دارد پیکاپ‌های خود را با قیمت یک میلیارد و 950 میلیون تومان، در اختیار نمایندگی‌های خود قرار دهد.

نمایندگی نیز بنابر تحویل فوری یا یک ماهه خودرو به مشتریان، قیمت فروش دو میلیارد و 450 میلیون تومان و دو میلیارد و 320 میلیون تومان اعلام می‌کند.

البته یک نسخه با ابعاد کمی بزرگ‌تر و لوازم آفرودی بیش‌تر نیز قرار است توسط این شرکت در بازار داخل کشور عرضه شود که احتمالا با قیمت دو میلیارد و 600 میلیون تومان تحویل مشتریان شود.

ezgif.com gif maker 8

خرید تاگا H به‌صرفه است؟

با توجه به اینکه به‌غیر از کینگ لینگ تاگا H7 تقریبا همه پیکاپ‌های داخل بازار از پلتفرم و زیربندی تویوتا هایلوکس استفاده می‌کنند، احتمالا پیدا کردن قطعات این خودرو در آینده یکی از معضلات اصلی آن باشد. از سوی دیگر باتوجه آپشن‌های این پیکاپ، زیاد با پیکاپ‌های چینی داخل بازار تفاوتی ندارد؛ اما قیمت آن حدود 300 الی 400 میلیون تومان بیش‌تر از قیمت گران‌ترین پیکاپ‌های بازار است.

همچنین به‌دلیل اینکه شرکت پادرا دیزل از نمایندگی‌های محدودی در سطح کشور برخوردار بوده و سابقه تولید خودروهای سبک را ندارد، احتمالا مشکلات مربوط به خدمات پس‌از فروش این خودرو با مشکلاتی روبه‌رو شود.

ezgif.com crop 1 ezgif.com crop 1 1

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.