کد مطلب: ۷۵۷۸۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افتتاح مرکز ترک اعتیاد معتادان به معاملات ارز دیجیتال/ راه‌حل چیست؟

افتتاح مرکز ترک اعتیاد معتادان به معاملات ارز دیجیتال/ راه‌حل چیست؟

برای حل درمان اعتیاد به معاملات ارز دیجیتال، مراکزی برای ترک این نوع اعتیاد آماده خدمت شده‌اند و راه‌حل‌هایی را برای حل این مشکل ارائه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه بی‌بی‌سی، به تازگی گزارشی درباره فردی که به معاملات ارز دیجیتال اعتیاد داشته است را بازگو کرده است و توضیحاتی درباره مرکز ترک اعتیادی که وی در آن بستری شده است، داده است.

تجربه فرد معتاد به ارز دیجیتال

بی‌بی‌سی در گزارش خود، روایت فردی به نام دون را مطرح می‌کند. اعتیاد دون به حدی شدید بود که هر هفته حدود 200 هزار دلار را برای معاملات ارز دیجیتال به حساب معاملاتی واریز می‌کرد. او ساعت‌های زیادی را بی‌خوابی سپری می‌کرد و به بررسی روند قیمت‌ها می‌پرداخت. دون یکی از کارمندان شرکتی است که به معاملات رمزارزهای ملی (CBDC) می‌پردازد. زمانی که شرایط دون در اواسط سال 2022 میلادی وخیم شد، تصمیم گرفت که برای مشکل خود، به دنبال کمک برود.

مرکز ترک اعتیاد ارز دیجیتال

راه حل گران‌قیمت ترک اعتیاد

راه حل مشکل دون، حضور چهار هفته‌ای در مرکز ترک اعتیادی در جزیره مایورکا در اسپانیا به نام The Balance بوده است. دون در یک ویلای شخصی همراه با آشپزهای مختص به خود در این جزیره ساکن شد و به غیر از تراپی‌هایی که برای رفع اعتیاد خود داشت، از خدمات ورزش یوگا و دوچرخه‌سواری در طول روز نیز بهره می‌برد. با توجه به اینکه این مرکز ترک اعتیاد خدمات خاصی را به بیماران خود ارائه می‌دهد، دون برای درمان چهار‌ هفته‌ای خود، مبلغ 75 هزار دلار را پرداخت کرده است.

مرکز ترک اعتیاد ارز دیجیتال

افزایش درمان‌های ترک اعتیاد به ارز دیجیتال

پدیده اعتیاد به معاملات ارز دیجیتال، نوعی از اعتیاد است که در سال‌های اخیر میان بیماران مشاهده شده است. پس از ریزش شدید قیمت‌های این بازار در سال 2022، بسیاری از افراد به دلیل ضررهای سنگین دچار بیماری‌های مانند اضطراب و افسردگی شده‌اند.

نشانه‌های اعتیاد به ارز دیجیتال چیست؟

افرادی به معاملات با ارزهای دیجیتال اعتیاد پیدا می‌کنند در ابتدا این فعالیت را به شکل یک هیجان و لذت آغاز می‌کنند. چک کردن مداوم قیمت‌های این بازار، دروغ‌گویی، دزدی، بدهی بالا آوردن برخی از نشانه‌های معتادان به این بازار هستند. چنین افرادی به بهای از دست دادن خانواده، تحصیلات و فرصت‌های پیش‌روی آنها، به معاملات ارزهای دیجیتال به شکل اعتیاد می‌پردازند. باید برای افراد که دارای اعتیاد به این بازار هستند، محدودیت زمانی برای حضور در این بازار تعیین نمود و نباید به طور ناگهانی از این بازار جدا شوند.

راه حل چیست؟

آنا لمبک، استاد رواشناسی دانشگاه هاروارد و مدیر کلینیک روانشناسی اعتیاد این دانشگاه، باور دارد که درمان اعتیاد به ارز دیجیتال، مانند دیگر نوع‌های اعتیاد است. اعتیاد نوعی بیماری زیست روانشناسی است و راه‌حل‌هایی مانند مصرف دارو، حضور در جلسات فردی و گروه رواشناسی و تغییر محیط و عادت‌ها و جایگزینی آنها با فعالیت‌های سالم‌تر، راه‌حل مبارزه با این نوع اعتیاد است.

برخی از روانشناسان معاملات با ارزهای دیجیتال را مانند قمار می‌دانند و باور دارند که باید راهکارهای مشابهی با معتادان به قمار استفاده شود. لیا نوور، مدیر مطالعات قمار در دانشگاه Rutgers باور دارد که معامله با ارز دیجیتال مانند شرط‌بندی بر روی بازی‌های ورزشی و قمار است، به همین دلیل باید با این نوع بیماری این معتادان نیز به همین شکل برخورد شود.

برای حل مشکل اعتیاد به معاملات دارایی‌های دیجیتال، فرد باید حداقل به مدت چهار هفته به صورت کامل از فضای ارزهای دیجیتا دور باشد. دوری از این فضا ممکن است حالت اضطراب، بی‌خوابی و ناآرامی را در فرد ایجاد کند. حمایت احساسی نیز در طول پروسه درمان چنین افرادی باید در دسترس باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.