خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۸۷۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری هند و امارات برای توسعه پروژه رمزارز ملی

همکاری هند و امارات برای توسعه پروژه رمزارز ملی

بانک مرکزی هند و امارات متحده عربی همکاری جدید خود برای تسهیل پرداخت‌های برون مرزی به کمک رمزارز ملی میان دو کشور را اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس بیانیه مشترک منتشرشده در 15 مارچ سال جاری میلادی، دو کشور هند و امارات متحده عربی آغاز همکاری جدید خود برای تحقیقات و گسترش رمزارز ملی (CBDC) را اعلام کردند.

بدین ترتیب بانک مرکزی هند (RBI) و بانک مرکزی امارات (CBUAE)، تفاهم‌نامه‌ای را در ابوظبی امضا کردند که بر اساس آن، در پروژه آزمایشی و پل دوجانبه رمزارز ملی برای تسهیل پرداخت‌های فرامرزی و انتقال به کمک رمزارزهای ملی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این برنامه آزمایشی در مرحله امکان‌سنجی و ارزیابی قرار دارد.

هدف از این همکاری، بررسی کارکردپذیری مشترک رمزارزهای ملی میان این دو کشور است. پیش‌بینی می‌شود که این مرحله آزمایشی باعث افزایش کارایی و شفافیت پرداخت‌های فرامرزی با رمزارزهای ملی خواهد شد.

این همکاری مرحله مهمی از انطباق ارزهای دیجیتال به صورت جهانی است و زمینه را برای همکاری‌های مشترک بعدی میان کشورها تسهیل خواهد کرد.

در کنار تحقیق درباره رمزارز ملی، این دو بانک مرکزی قصد همکاری فنی و اشتراک دانش در حوزه فین‌تک و محصولات و خدمات مالی را دارند. این همکاری در کنار افزایش کارایی آتی رمزارزهای ملی باعث پیوند اقتصادی بیشتر این دو کشور با یکدیگر خواهد شد.

انتقاد از بانک مرکزی هند

چند روز پیش از اعلام خبر این همکاری، شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز در هند به انتقاد از این نهاد پرداختند. کسب‌و‌کارهای رمزارزی باور دارند که بانک مرکزی هند قصد جایگزین کردن دارایی‌های دیجیتال خصوصی با رمزارزهای ملی کنترل‌شده توسط دولت را دارد.

کشور هند از سال 2022 میلادی در حال اجرای مرحله پایلوت (آزمایشی) پروژه رمزارز ملی خود است. هدف بانک مرکزی هند، اجرای مرحله رمزارز ملی خرد (Retail) تا پایان سال جاری میلادی است. این کشور، مرحله رمزارز ملی سطح خرد خود را با 50 هزار مشتری و 10 هزار کسب و کار در 15 شهر تست کرده است.

برنامه رمزارز ملی امارات

بر اساس اعلام دولت امارات، این کشور قصد دارد با توجه به راهبرد فین‌تک خود، شش طرح نوآورانه در این حوزه را تا پایان سال 2026 میلادی تکمیل کند که یکی از این طرح‌ها رمزارز ملی است.

در همین زمینه رئیس فعلی بانک مرکزی امارات اظهار کرد که امارات درحال ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی برای حوزه مالی خود است و به این مسئله افتخار می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.