کد مطلب: ۷۸۸۳۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی روند بیت کوین پس از انتشار داده‌های خرده فروشی آمریکا

پیش بینی روند بیت کوین پس از انتشار داده‌های خرده فروشی آمریکا

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت کوین، از نزدیک تأثیر داده‌های اقتصاد کلان بر قیمت دارایی‌های دیجیتال را زیر نظر دارند. داده‌های اقتصادی مهم ایالات متحده، امروز ساعت 16 به وقت ایران منتشر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین و اتریوم در هفته اخیر رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند؛ به‌‌طوری‌ که بیت کوین به بالاترین سطح 9 ماهه خود در 26 هزار دلار رسید و اتریوم از سطح مقاومت بحرانی یک هزار و 700 دلار عبور کرد. با این حال، دلیل شتاب صعودی آنها را می‌توان به داده‌های تورم و ادامه بهبود صنعت مالی نسبت داد.

آخرین آمار نشان می‌دهد که تورم مصرف کننده در ایالات متحده کاهش داشته است اما همچنان در سطوح بالا قرار دارد. این موضوع می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند تا موضع خود را در قبال نرخ بهره حفظ کند. اگر عوامل کلان اقتصادی همچنان مطلوب باشند، بیت کوین ممکن است به زودی پتانسیل رسیدن به مرز 30 هزار دلار را داشته باشد.

علاوه بر این، افزایش قیمت بیت کوین پس از اعلام حمایت دولت بریتانیا از بانک سیلیکون‌ولی شتاب بیشتری گرفته است. این خبر باعث تقویت احساسات مثبت سرمایه‌گذاران شده است.

افزایش ارزش بیت کوین نشان دهنده احساسات مثبت نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال است. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران باید پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم سرمایه‌گذاری، تحولات بازار را از نزدیک زیر نظر داشته باشند.

تاثیر CPI بر قیمت بیت کوین

انتشار آمار اخیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) -فوریه 2023- توسط وزارت کار ایالات متحده تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته است.

شاخص CPI میانگین تغییر قیمت مصرف‌کننده برای سبدی از کالاها و خدمات را اندازه گیری می‌کند و این شاخص در ماه گذشته بر اساس تعدیل فصلی 0.4 درصد افزایش یافت. با این حال، شاخص تورم همه اقلام نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته که این موضوع، نگرانی سرمایه‌گذاران را به همراه داشته است.

انتشار داده‌های CPI باعث واکنش مثبتی در بازار ارز دیجیتال شد و بیت کوین و اتریوم افزایش قیمت را تجربه کردند. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان یک محافظ تورم بالقوه حرکت می‌کنند.

شایان ذکر است که CPI ابزاری حیاتی برای ارزیابی عملکرد اقتصادی، تعیین سیاست پولی و تعدیل حقوق، مزایا و پرداخت‌های تامین اجتماعی برای تورم است؛ در نتیجه، تورم فزاینده ممکن است فدرال رزرو را وادار به اتخاذ موضع جنگ طلبانه‌تر کند.

در نتیجه اگر فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره در پاسخ به تورم فزاینده بگیرد، بازارهای مالی ممکن است تحت تاثیر منفی قرار گیرند. برعکس، ممکن است افراد بیشتری را به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه سرمایه‌‎گذاری جایگزین تشویق کند.

در حالی که افزایش تورم بدون شک نگران کننده است، مشخص نیست که چگونه در بلندمدت بر اقتصاد جهانی تأثیر خواهد گذاشت. با این وجود، افزایش قیمت بیت کوین پس از انتشار آمار CPI نشان می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان یک محافظ تورم قابل قبول در کوتاه‌مدت پذیرفته می‌شوند.

گزارش خرده‌فروشی فوریه ایالات متحده و تأثیر آن بر بیت‌کوین

اداره سرشماری ایالات متحده قرار است گزارش خرده فروشی فوریه را امروز (15 مارس) در ساعت 16 منتشر کند. اقتصاددانان و محققان از هشت بانک بزرگ، پیش‌بینی‌های خود را برای داده‌های آینده ارائه کرده‌اند.

ایالات متحده انتظار کاهش 0.3 درصدی سالانه در خرده فروشی را دارد که نسبت به رشد 3.0 درصدی ژانویه کاهش قابل توجهی است. با این حال، بدون احتساب خودروها، پیش‌بینی می‌شود، میزان فروش 0.2 درصد- نسبت به 2.3 درصد در ژانویه- کاهش یابد.

شایان ذکر است که داده‌های خرده‌فروشی شاخصی حیاتی برای سلامت اقتصاد ایالات متحده است؛ زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند. بنابراین، کاهش مورد انتظار در خرده فروشی می‌تواند نشان‌دهنده کندشدن رشد اقتصاد ایالات متحده باشد که به طور بالقوه تأثیر منفی بر بازارهای مالی سنتی دارد.

با این حال، ارزهای اصلی بازار مانند بیت کوین احتمالاً روند خود را حفظ خواهند کرد زیرا سرمایه‌گذاران در زمان عدم اطمینان اقتصادی به دنبال دارایی‌های جایگزین باشند. در نتیجه، تأثیر داده‌های خرده‌فروشی بر قیمت بیت کوین به نحوه تفسیر سرمایه‌گذاران از اخبار بستگی دارد. کاهش بیشتر از حد انتظار در ارقام خرده فروشی می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن هستند.

در مقابل، ارقام فروش بهتر از حد انتظار می‌تواند قیمت بیت کوین را کاهش دهد زیرا سرمایه‌‎گذاران تمرکز خود را به دارایی‌های سنتی تغییر می‌دهند. به طور کلی، انتظار می‌رود انتشار آتی داده‌های خرده فروشی به طور قابل توجهی بر بازارهای مالی تأثیر بگذارد و می‌تواند در کوتاه مدت بر قیمت بیت کوین نیز تأثیر داشته باشد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین- منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین روز چهارشنبه در سطح 24 هزار و 850 دلار، روندی صعودی را آغاز کرد. بیت کوین با مقاومت مهمی در سطح 25 هزار و 250 دلار مواجه است. اگر قیمت از این سطح فراتر رود، فرصت‌های بیشتری برای خرید وجود خواهد داشت. هدف بالقوه بعدی بیت کوین سطح 26 هزار و 700 دلار خواهد بود.

با این حال، اگر سطح حمایت فوری بیت کوین در 24 هزار دلار شکسته شود، می‌تواند منجر به فشار فروش بیشتر شود و به طور بالقوه قیمت را به سطح 23 هزار و 750 دلار کاهش دهد. اگر امروز قیمت به بالای 25 هزار و 225 دلار برسد، احتمالا گاوهای بازار، شرایط را در دست بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.