کد مطلب: ۷۶۰۶۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی ارز دیجیتال کاردانو

معرفی ارز دیجیتال کاردانو

رمزارز کاردانو به عنوان هشتمین رمزارز بازار کریپتو از لحاظ حجم معاملات، در این مقاله معرفی شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تجارت نیوز ، بازار رمزارزها مملو از وعده‌های گوناگون و وسوسه انگیز شرکت‌های توسعه دهنده خطاب به سرمایه‌گذاران است؛ اما پیش از هر چیز بررسی و تحقیق درمورد رمزارز مورد نظر قدم اول و رکن اصلی یک سرمایه‌گذاری موفق به شمار می‌رود.
کاردانو یکی از ارزهایی است که از بدو ورود به بازار حواشی مثبت بسیار زیادی پیرامون آن را پر کرده بودند. پیشینه این ارز محبوب چیست و چه قابلیت‌هایی این ارز را متمایز می‌سازد؟

کاردانو چیست؟

کاردانو پلتفرم بلاکچین با فناوری (اجماع اثبات سهام) است که به گفته خود تغییردهندگان، مبتکران و رویاپردازان را قادر به ایجاد تغییرات مثبت جهانی می‌کند.
این پروژه متن باز با هدف کمک به ساخت جامعه‌ای امن‌تر، شفاف‌تر و منصفانه‌تر در سال 2017 راه‌اندازی شده‌ است. نام این شرکت از جرولامو کاردانو، مرد ایتالیایی قرن شانزدهمی برگرفته شده است. توکن بومی این شرکت موسوم به آدا نیز نام خود را از ریاضی‌دان قرن نوزدهم، آدا لاولیس به ارث برده است. این فرد همچنین به عنوان اولین برنامه‌نویس رایانه در جهان نیز شناخته می‌شود. علت این نام‌گذاری هوشمندانه فراهم بودن امکان پیشنهاد تغییرات نرم‌افزاری این شبکه توسط مالکان تلقی می‌شود.

بنیانگذار کاردانو کیست؟

شبکه کاردانو توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم تاسیس شد. او مدیرعامل شرکت سازنده کاردانو یعنی IOHK است. هاسکینسون فعالیت حرفه‌ای خود در صنعت کریپتو را سال 2013 با ساخت دوره آموزشی درباره بیت‌کوین آغاز کرد. این دوره با استقبال کم نظیری مواجه شد و توسط 80 هزار نفر گذرانده شد. وی به غیر از فعالیت در صنعت کریپتو، ریاضی‌دان نیز محسوب می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد کاردانو

کاردانو به عنوان یکی از بزگترین بلاکچین‌های بازار از مکانیزم (اجماع اثبات سهام) استفاده می‌کند. گفته می‌شود این فناوری انرژی بسیار کمتری نسبت به الگوریتم بیت‌کوین استفاده می‌کند. گرچه این فناوری قرار است به ارزی بزرگتر همچون اتریوم نیز راه یابد، اما این پروسه می‌تواند زمان‌بر باشد. همچنین امکان تغییرات نرم‌افزاری از سوی مالکان نیز از نقاط قوت و وجوه تمایز این ارز به شمار می‌رود.

فناوری هارد فورک

در آگوست 2021، تیم توسعه دهنده از فناوری (وسیل هارد فورک) رونمایی کرد. از این فناوری جهت توسعه و بهبود قراردادهای هوشمند از طریق افزودن ماژول به آن‌ها استفاده می‌شود. رونمایی از فناوری جدید سبب شد در عرض یک ماه قیمت این ارز 116 درصد افزایش یابد. لازم به ذکر است این فناوری در تاریخ 12 سپتامبر 2021 به بازار عرضه شد و در عرض 24 ساعت در بیش از 100 قرارداد هوشمند به کار گرفته شد.

چه تعداد آدا در گردش وجود دارد؟

حداکثر سکه قابل عرضه 45 میلیارد عدد آدا است که در زمان نگارش این مطلب بیش از 31 میلیارد واحد این ارز در گردش است. کاردانو پنج دوره فروش عمومی این عرض را از سال 2015 تا 2017 برگزار کرد. در دوره پیش فروش قیمت این ارز 0.0024 دلار بود که اکنون با در نظر گرفتن سقوط‌های اخیر این ارز همچنان حدود 150 برابر شده است. این افزایش سبب شده تا نرخ آدا در حال حاضر حدود 0.35 دلار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فاطمه بنت الهی

    هاسکینسون اتریوم رو تاسیس نکرد
    اساسا نقشی نداشت
    از صد تا خبر گاوی، ۹۸ تاش در مورد کاردانو است، ولی دریغ از حتی رنج زون…
    ایشون یک روانپریش بی عرضه است که کمی ریاضی میداند
    با طناب و مدیربت ایشون، قرار نیست کسی بالا بیاد