موضوعات داغ: # فولاد # هند # ترکیه # فولاد # ایران و روسیه
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایکس باکس برای ورود به متاورس مشتاق است اما محتاطانه عمل می‌کند

متاورس

فیل اسپنسر اعتقاد دارد که گیمرها ۳۰ سال است در متاورس حضور دارند. زیرا بازی‌های امروزی، جهان‌های سه بعدی مشترک و هیجان انگیزی را برای ارتباط افراد با یکدیگر ارائه می‌کنند که عملا تفاوتی با فضا متاورس ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز: به نقل از Cointelegraph، فیل اسپنسر، رئیس شرکت بازی‌سازی مایکروسافت، نسبت به متاورس نگاه خوش‌بینانه‌ای دارد. در عین حال او به دلیل جنبه‌های اقتصادی نسبت به کسب درآمد در بازی‌ها همچنان محتاط است. گفتنی است به این بازی‌ها (play to earn) می‌گویند.

اسپنسر در صحبت با گوینده بلومبرگ، امیلی چانگ در روز پنجشنبه، گفت: اگرچه بسیاری از گیمرها هنوز به مفهوم واقعی متاورس، در این فضا فعال نیستند، اما از دهه‌های گذشته تا کنون، در بازی‌های مختلف، تجربه یک فضای اشتراکی مانند متاورس را داشته‌اند.

اسپنسر همچنین بیان داشت: « وقتی یک گیمر در حال انجام یک بازی مسابقه‌ای است، عملا  با سایر شرکت کنندگان داخل بازی همزمان در یک فضا اشتراکی حضور دارد.».

آینده ایکس باکس در متاورس

از نظر اسپنسر، متاورس اساساً یک «دنیای سه بعدی مشترک» است که در آن افراد می‌توانند آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در مسابقات و لیگ‌های مشترک شرکت داشته باشند.

اسپنسر همچنین گفت: برای من تعجب‌آور نخواهد بود که برخی گیمرها به فضای متاورس نگاه می‌کنند و هیچ چیز جدیدی را در آن نمی‌یابند. علت این موضوع این است که تا کنون فضاهای بسیاری از بازی‌های آنلاین دقیقا همان امکانات متاورس را به پلیرها می‌دادند و این موضوع جدیدی برای آن‌ها نیست.

Satya Nadella ، مدیر عامل مایکروسافت، پس از گفت‌وگو با بلومبرگ در ماه نوامبر، بیان داشت که مردم از این کمپانی انتظار دارند تا در  متاورس ورود پیدا کند.

او همچنین خاطر نشان کرد: « اگر بازی Halo را در نظر بگیرید، عملا این بازی مانند یک فضامتاورس است. همچنین بازی Minecraft نیز یک فضا متاورسی است و همینطور بازی Flight Sim . این بازی‌‌ها شاید امروز دوبعدی باشند، اما سوال این روزها مردم این است که آیا اکنون می‌توانیم این بازی‌ها را به یک دنیای کاملاً سه‌بعدی ببریم. باید گفت که ما کاملاً قصد انجام این کار را در آینده خواهیم داشت.»

با این حال، اسپنسر به موضوعات بحث برانگیزتر در متاورس، مانند مفهوم مالکیت دارایی از طریق NFTها اشاره‌ای نداشت. اما او ادامه داد که استفاده تجاری از فضای متاورس در آینده، همچنان مورد علاقه مایکروسافت خواهد بود.

بازی‌های P2E

رئیس ایکس‌باکس در مورد بازی‌های P2E مبتنی بر بلاک چین کمی محتاطانه صحبت کرد. اسپنسر اظهار داشت که کسب درآمد در بازی‌ها، از سال‌ها پیش وجود داشته است. اما او نگران این موضوع است که بازی‌ها عمدتاً به هدف جمع‌آوری ارز‌های دیجیتال ساخته شوند.

او بیان داشت: «به طور خاص بازی برای کسب درآمد چیزی است که من در مورد آن محتاط خواهم بود. این بازی‌ها می‌توانند بازیکن‌ها را به نیروی کار در بازی تبدیل کنند.

البته او مفهوم بازی برای کسب درآمد را به طور کامل رد نکرد. اسپنسر همچنین اشاره کرد، در آینده ممکن است ایده‌های جالبی در این حوزه برای این کمپانی وجود داشته باشند.

نظرات