کد مطلب: ۶۸۱۹۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار بیت‌کوین نوسانی شد / آیا آلت‌کوین‌ها رشد می‌کنند؟

بازار بیت‌کوین نوسانی شد / آیا آلت‌کوین‌ها رشد می‌کنند؟

در پایان روز گذشته، بازار کریپتوکارنسی با جهش بیت‌کوین به بالای سطح ۲۲هزار دلار مواجه شد و رنگ نقشه این بازار از رنگ قرمز روز قبل آن به رنگ سبز تغییر کرد. در شروع امروز اما بیت‌کوین با سقوطی دوباره به محدوده زیر ۲۱ هزار دلار رسید. آیا بیت‌کوین می‌تواند دوباره به سطح ۲۲هزار بازگردد؟

به گزارش تجارت‌نیوز : بیت‌کوین که در این شرایط بازار به نوعی تعیین کننده جهت کلی حرکت بازار کریپتوکارنسی تبدیل شده‌است؛ در شروع امروز بین سطوح ۲۲هزار و ۹۰۰ و ۲۱هزار و ۴۰۰ در حال کلنجار و کشمکش است.

به عقیده تحلیلگران احتمال صعود بیت‌کوین با توجه به افزایش حجم معاملات و ساختار کندل‌های شکل گرفته افزایش یافته است. باید دید که امروز، بیت‌کوین می‌تواند سطح ۲۳هزار را فتح کند؟

روند بیت‌کوین

روند ۴ ساعته بیت‌کوین از سایت tradingview

دامیننس و بیت‌کوین

در چند روز اخیر با نگاه به روند دامیننس بیت‌کوین، مشاهده می‌شود که این شاخص در حالت سقوط و نزولی بوده‌است. اینطور می‌شود تفسیر نمود که سلطه بیت‌کوین بر بازار کریپتوکارنسی در این چند روز کاهش یافته‌است. این موضوع با افزایش قیمت بیت‌کوین به سطح ۲۲هزار دلار همزمان شده‌است که تاثیر آن‌را در آلت‌کوین‌ها می‌توانیم مشاهده‌کنیم. زمانی که شاخص دامیننس بیت‌کوین نزولی باشد ولی قیمت بیت‌کوین افزایش یابد، این افزایش در آلت‌کوین‌ها احتمالا با شدت بیشتری باشد.

روند دامیننس

روند ۴ ساعته دامیننس، محاسبه شده در tradingview

آیا در آینده آلت‌کوین‌ها بیشتر رشد خواهند کرد؟

رالی صعودی شکل گرفته، بیت کوین را به شکستن یک محدوده معاملاتی یک ماهه نزدیک می‌کند و جهش‌های قیمتی در آلت‌کوین‌ها به وجود‌آورد.

اتریوم تقریباً ۱۷درصد افزایش یافت و سولانا نیز در حدود ۱۲ درصد رشد داشت. در سایر آلت‌کوین‌ها نیز این رشد دیده می‌شد؛ در مقابل بیت‌کوین در حدود ۹ درصد رشد را تجربه کرد که این عدد از برخی آلت‌کوین‌ها مانند اتریوم کمتر و از برخی دیگر کمی بیشتر بود.

در حال حاضر بیت کوین در تلاش برای فرار از محدوده ۱۹،۰۰۰ تا ۲۲،۰۰۰ دلار است. تحلیلگران اعتقاد دارند که ماندگاری بیت‌کوین در بالای سطح ۲۲هزار دلار می‌تواند نگاه سرمایه‌گذاران را در میان مدت نسبت به دارایی‎‌های دیجیتال کمی بهبود ببخشد. همچنین انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیز اکنون کمتر حالت تهاجمی دارد و این موضوع می‌تواند کمک کننده مسیر بازار کریپتو باشد.

گفتنی‌است، اتریوم از هفته گذشته، پس از آنکه توسعه دهندگان آن صحبت از تاریخ به روزرسانی اتریوم کردند که امید است باعث کاهش مصرف انرژی شبکه اتریوم شود، یک رالی صعودی بر روی قیمت اتریوم شکل گرفته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار کریپتوکارنسی، در یادداشتی نوشت: « بیت کوین سطح ۲۲،۰۰۰ دلار را پس گرفته است و اکنون رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذاران جذاب به نظر می‌رسند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.