کد مطلب: ۶۱۲۲۳۶

۲ برابر شدن رمزارزها در سال ۲۰۲۱ / میم‌کوین‌ها محرک بازار ارزهای دیجیتال

۲ برابر شدن رمزارزها در سال ۲۰۲۱ / میم‌کوین‌ها محرک بازار ارزهای دیجیتال

تعداد ارزهای دیجیتالی که در بازار روند صعودی یکنواخت داشته‌اند در سال گذشته بسیار زیاد بوده است. جای هیچ شکی وجود ندارد که در مقایسه با سال ۲۰۰۹ که بیت‌کوین تنها ارز محبوب بازار بود، وضعیت بازار تغییر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد ارزهای دیجیتالی که در بازار روند صعودی یکنواخت داشته‌اند در سال گذشته بسیار زیاد بوده است. جای هیچ شکی وجود ندارد که در مقایسه با سال ۲۰۰۹ که بیت‌کوین تنها ارز محبوب بازار بود، وضعیت بازار تغییر کرده است. حالا ارزهای بیشتری در بازار وجود دارند و با توجه به فناوری‌های موجود، فضا به قدری تسهیل شده که هر فردی می‌تواند به آسانی یک رمزارز وارد بازار کند.

صعود ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

سادگی ایجاد رمزارز موجب شده تا موج عظیمی از کوین‌های جدید وارد بازار شود. در ابتدای سال ۲۰۲۱ تعداد رمزارزهای موجود در این فضا به ۸۱۵۳ عدد رسیده بود. حالا آمار شرکت فین‌بولد نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کوین‌های موجود در بازار رمزارزها در سال جاری راه‌اندازی شده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ به تنهای ۸۰۷۰ کوین ایجاد شده که نشان دهنده رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی بازار است. در مجموع، در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار رمزارز در بازار وجود دارد.

به طور متوسط، هر روز حدود ۲۱ ارز دیجیتال جدید در بازار ایجاد می‌شود. در حالی که در اکتبر تعداد ارزهای بازار رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به ۱۳ هزار ارز دیجیتال رسید. در سه ماه پایانی بیش از سه هزار کوین دیگر همه به بازار اضافه شد تا نرخ رشد اندازه بازار روندی صعودی به خود بگیرد.

با ظهور فناوری جدید در فضای رمزارز، انتظار می‌رود این روند صعودی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا کند. در برخی موارد تنها طی چند دقیقه هر فردی می‌تواند توکن مختص خود را ایجاد کرده و روانه بازار کند.

میم‌کوین و شت‌کوین ها عامل محرک رشد

نقش میم‌‌کوین‌ها در افزایش تعداد رمزارزها در بازار را نمی‌توان دستکم گرفت. با وجود اینکه در سال جاری کوین‌های جدید با نرخ سریعتری نسبت به هر سال دیگری وارد بازار شدند، محبوبیت و موفقیت برخی از آنها نظیر شیبا و دوج‌کوین هم به این رشد کمک کرده است.

کوین‌هایی نظیر این دوثابت کردند که یک دارایی دیجیتال برای موفقیت در بازار نیازی به اثبات شدن ندارد. برای اثبات موفقیت آنها کافی است بدانیم اندازه بازار این ارزها به میلیارد دلار رسیده و چند نفر از این طریق میلیونر شده‌اند.

این موضوع باعث شد تا افراد بیشتری به دنبال ایجاد شت کوین باشند. ارزهایی که طرح بلندمدتی ندارند و امیدوارند شیبا یا دوج‌کوین بعدی باشند.

با این اوصاف، کوین‌های جدید، با وجود اکثریت، این ارزها بخش کوچکی از ارزش بازار کل رمزارزها را در اختیار دارند. بر اساس برآوردها سه ارز برتر از نظر اندازه بازار حدود ۷۰ درصد از کل ارزش بازار را در اختیار دارند.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.