کد مطلب: ۷۲۶۴۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خرید روزانه یک بیت‌کوین با دستور رئیس‌جمهور السالوادور

خرید روزانه یک بیت‌کوین با دستور رئیس‌جمهور السالوادور

نجیب ابوکیله، رییس جمهور السالوادور در روز چهارشنبه اعلام کرد که السالوادور پس از چندین ماه توقف خرید بیت‌کوین، خرید روزانه یک واحدی را از پنجشنبه آغاز خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس جمهور کشور السالوادور پس از توقف حدود چهار ماهی از خرید بیت‌کوین توسط این کشور، رسما اعلام کرد که این کشور خرید روزانه یک بیت‌کوین را از سر گرفته است. السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی کشورش پذیرفته است.

تصمیم رئیس جمهور السالوادور

نجیب ابوکیله، رییس جمهور السالوادور در روز چهارشنبه مورخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به طور رسمی اعلام کرد که دولتش، یک بیت‌کوین در روز خریداری خواهد کرد. تصمیم ابوکیله در زمانی گرفته شده است که بازار رمزارز‌ها هنوز در شوک بحران صرافی رمزارز FTX به سر می‌برد.

بر اساس گزارش کوین‌ تلگراف، کشور السالوادور هم‌اکنون ۲۳۸۱ بیت‌کوین در اختیار دارد که آنها را با قیمت متوسط ۴۳۳۵۷ دلار خریداری کرده است. مجموع سرمایه‌گذاری این کشور ‌در بیت‌کوین معادل ۱۰۳ میلیون دلار تخمین زده شده است. گفتنی است، در شرایط نزولی بازار رمزارز، ارزش این سرمایه‌گذاری به ۳۹.۴ میلیون دلار کاهش یافته است. جاستین سان، بنیان‌گذار شبکه ترون و سفیر کشور گرنادا در سازمان تجارت جهانی (WTO) نیز کمی پس از اعلام برنامه خرید روزانه نجیب ابوکیله، استراتژی مشابهی را اعلام کرد.

تاریخچه خرید بیت‌کوین السالوادور

تاریخچه خرید بیت‌کوین توسط السالوادور

شروع خرید روزانه بیت‌کوین

جمهوری السالوادور اولین کشوری بود که به طور رسمی و قانونی بیت‌کوین را به عنوان پول رسمی ‌پذیرفت. این کشور پس از چندین ماه توقف خرید بیت‌کوین به دلیل بازار خرسی، خرید این رمزارز محبوب را از سر گرفته است. رییس جمهور السالوادور در ۱۶ نوامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که دولت شروع خرید روزانه بیت‌کوین را از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) از سر خواهد گرفت. این اولین خرید مجدد بیت‌کوین توسط این کشور از اوایل جولای سال جاری میلادی است.

رییس جمهور السالوادور

رابطه السالوادور با بیت‌کوین و استراتژی خرید آن

السالوادور اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۱، خرید بیت‌کوین را دقیقا پس از اعلام آن به عنوان پول قانونی آغاز نمود. در حال حاضر، بیت‌کوین در اکثر مراکز توریستی، ورزشی و اپلیکیشن‌های موبایل در این کشور مورد قبول است.

خرید‌های جدید توسط این دولت با قیمت فعلی بیت‌کوین نسبت به متوسط خرید‌های گذشته السالوادور، می‌تواند مقداری از ضرر‌های این دولت در ماه‌های اخیر را جبران کند. به استراتژی خرید بیت‌کوین بر اساس برنامه برخلاف خرید آن بر اساس نوسانات بازار، استراتژی میانگین هزینه دلار (DCA) گفته می‌شود.

مفهوم میانگین هزینه دلار به معنای خرید یا فروش‌ میزان ارزش دلاری یکسانی از یک دارایی در بازه‌های زمانی منظم است. در طول این بازه، توجهی به نوسانات کوتاه‌مدت قیمت نمی‌شود. دلیل این تصمیم ابوکیله و سان، بحران اخیر صرافی FTX است. این اتفاق، کارشناسان را از این جهت نگران کرده است که بحران این صرافی ممکن است باعث طولانی شدن بازار خرسی رمزارز شود و ارزش بیت‌کوین را تا ۱۳۰۰۰ دلار کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.