کد مطلب: ۷۹۲۴۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمک کارمندان صرافی بایننس به مشتریان چینی برای دور زدن احراز هویت

کمک کارمندان صرافی بایننس به مشتریان چینی برای دور زدن احراز هویت

بنظر می‌رسد که کارمندان صرافی رمزارزی بایننس با وجود ممنوعیت رمزارز در کشور چین، به کاربران این کشور برای دور زدن فرآیند احراز هویت کمک کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس پیام‌های لو رفته در پیام‌رسان تلگرم و دیسکورد و تایید خبرگزاری CNBC در 23 مارچ سال جاری، برخی از کارمندان صرافی بزرگ رمزارزی بایننس، برای دور زدن فرآیند احراز هویت (KYC) و قوانین ضد پولشویی (ََAML) به کاربران چینی کمک کرده‌اند.

کمک صرافی بایننس به کاربران چینی

براساس تحقیقات انجام شده و بررسی سرورهای پلتفرم دیسکورد و پیام‌رسان تلگرم، پیام‌های متعددی در کانال‌هایی که متعلق به صرافی بایننس بوده‌اند که نشان می‌دهند، کارمندان این صرافی به کاربران چینی در دور زدن فرآیندهای KYC و AML کمک کرده‌اند. این کانال‌های تلگرمی از سال 2021 تا مارچ سال جاری میلادی فعال بوده‌اند و توسط بایننس کنترل می‌شدند.

به گفته رسانه CNBC، تعدادی از کارمندان و افرادی که با نام فرشتگان (داوطلبانی که برای تبلیغات این صرافی آموزش دیده‌اند) به آنها اشاره شده است، با انتشار ویدئوهای آموزشی برای ارائه آدرس‌ها و حساب‌های بانکی جعلی به کاربران، روش‌های دور زدن این فرآیندها را آموزش می‌دادند.

همچنین براساس این گزارش، با وجود ممنوعیت استفاده از رمزارز در چین از سال 2017 میلادی، بسیاری از کاربران این کشور تا سال 2021 قادر به استفاده از خدمات این صرافی بوده‌اند.

بررسی گزارش توسط بایننس

روش‌هایی که کارمندان این صرافی برای کمک به کاربران چینی به‌کار برده‌اند، تلاش‌های بایننس برای مبارزه با پولشویی را زیر سوال می‌برد و بی‌تاثیر می‌کند. با وجود این فعالیت‌های غیرقانونی، این صرافی نمی‌تواند مشارکت و یا عدم مشارکت کاربران خود در فعالیت‌های پولشویی را تایید کند.

در همین راستا، سلطان مگجی، استاد دانشگاه و مدیر ارشد سابق نوآوری شرکت بیمه سپرده فدرال نگرانی‌های خود درباره انطباق فعالیت‌های بایننس با قوانین ضدپولشویی را ابراز کرده است. این موضوع نگرانی‌های شدیدی را درباره تراکنش‌های این صرافی، تاثیر آن بر امنیت ملی و ارتباط با تروریست‌ها و مجرمان کره شمالی و روسیه ایجاد کرده است. سخنگوی این صرافی در پاسخ به این ادعا اعلام کرده است که این صرافی با تمام کارمندانی که سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بایننس را نقض کرده‌اند، برخورد کرده و آنها را بلافاصله اخراج کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.