کد مطلب: ۶۵۶۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شکوفایی فراجهان! / ۷ راه کسب درآمد از دنیای متاورس

شکوفایی فراجهان! / ۷ راه کسب درآمد از دنیای متاورس

وقت مهاجرت به فراجهان است. چون دقیقا حالا که اقتصاد دنیا در آستانه یک بحران بزرگ قرار دارد، اقتصاد دنیای متاورس تشنه ایده و خلاقیت برای شکوفایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احتمالا شما اخبار و مقاله‌های زیاد در رابطه با متاورس خواندید. از زمانی که مارک زاکربرگ نام فیسبوک را به متا تغییر داد و اعلام کرد که او و کمپانی‌هایش روی متاورس تمرکز می‌کنند، متاورس تیتر یک رسانه‌های دنیا شد. احتمالا شما هم تعریف فراجهان و تحولات این صنعت را زیاد شنیده‌اید. اما می‌دانید چگونه می‌توان از متاورس پول درآورد؟

اگرچه فرصت‌های کسب درآمد از متاورس نامحدود هستند اما برای خرده سرمایه‌گذاران که به دنبال راه‌های جذاب و کم هزینه هستند فرصت‌های محدودی وجود دارد.

بازی و کسب درآمد

ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از متاورس صنعت بازی است. سال‌هاست که توسعه‌دهندگان بازی‌های آنلاین یا آفلاین جهانی را در دنیای متاورس خلق کردند که شما می‌تواند با بازی کردن در این دنیا کسب درآمد کنید. اولین بار که صنعت بازی‌های بلاکچین سروصدا کرد زمانی بود که بازی fortnite یکی از پربازیگرترین بازی‌های ویدیویی در دهه گذشته یک کنسرت در فضای VR خود برگزار کرد.

بهترین راه کسب درآمد از طریق بازی‌های بلاکچین این است که بازیکنان می‌توانند در بازی NFT کسب کنند و این توکن‌ها را به فروش بگذارند. برخی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاکچین که درآمد خوبی هم دارند به عبارت زیر است:

  1. جهان‌های بیگانه
  2. دسنترالند
  3. خدایان رها شده
  4. ایلوویوم
  5. همسایه با عالیس

سفر و گردشگری

شاید هنوز سفر به آینده برای بشر یک رویا باشد اما دیگر سفر به گذشته یک امر عادی است. زمانی که همه جهان در بحبوحه همه‌گیری کرونا قرنطینه شد سفرهای متاورسی هم رونق گرفت. این نوع سفر مجازی کاربران را بدون خروج از خانه‌هایشان، در حالی که روی تختشان دراز کشیدند از مرزها رد می‌کند و حتی آن‌ها را به گذشته مصر و یونان باستان می‌برد.

محبوبیت متاورس از بعد گردشگری دری به روی این صنعت باز کرد و این حالا یک فرصت تجاری است. یک فرصت تجاری برای مشاغل حوزه مسافرت که می‌توانند با استفاده از تکنولوژی متاورس به هرجای جهان که می‌خواهد سفر کند.

کنسرت‌های آنلاین و مهمانی‌های مجازی

رویدادها، کنسرت‌ها و میهمانی‌های انلاین یکی از راحت‌ترین و شناخته شده‌ترین منابع درآمدی از طریق متاورس هستند. به عنوان مثال پلتفرم سندباکس به کاربران اجازه می‌دهد که فعالیت‌های خود را در دنیای مجازی انجام دهند. بسیاری از پلتفرم‌ها هم این امکان را دارند که در فضای متاورس کنسرت برگزار کنند. Weeknd TikTok اولین کنسرتی بود که نشان داد فضای متاورس قابلیت برگزاری هرگونه کنسرتی را دارد.

حتی هنرمندان مشهور مانند تراویس اسکات و آریانا گرانده هم بارها در فضای متاورس حضور داشتند و حالا کنسرت در فضای متاورس یک امر عادی است. بنابران این هم یک فرصت شغلی برای سازمان‌ها و افراد است. فرصتی که هزینه و زمان کمی نیاز دارد و مخاطبان را بدون مرزبندی جغرافیایی جذب می‌کند.

املاک متاورس

خانه داشتن در متاورس بیشتر شبیه به یک سکانس از فیلم‌های علمی_تخیلی است. اما واقعیت این است که این یکی از سودآورترین تجارت‌های متاورس در دنیا است. در فضای متاورس استراتژی‌های متفاوتی در خرید یا فروش مسکن وجود دارد. کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم‌هایی مانند سندباکس و دیسنترالند زمین مجازی بخرند.

شما می‌توانید از راه‌های مختلفی از املاک متاورسی پول به دست بیاورید. مثلا می‌توانید به عنوان مشاور املاک از خرید و فروش زمین‌ها کمسیون دریافت کنید. یا اگر زمین دارید می‌توانید آن را به صاحبان کسب و کار یا هنرمندان برای اجرای کنسرت اجاره دهید. از طرفی شما می‌تواند در زمین یا ملک مجازی خود رویداد و میهمانی برگزار کنید و از کسانی که شرکت می‌کنند پول بگیرید.

دنیای متاورس فقط مختص خرید و فروش زمین یا املاک نیست. همانطور که هر روز تعداد بیشتری از کسب و کار به فضای متاورس ورود می‌کنند این موضوع هم فرصت خوبی است. شما می‌توانند در فضای متاورس کالاها و محصولات دیگری را بفروشید.

خرید ارزهای متاورس

ارزهای متاورس، ارزهایی هستند که مانند هر ارز دیجیتال دیگری در فضای بازار رمزارزها خرید و فروش می‌شود. برای دسترسی به خدمات متاورسی هر پلتفرم باید ارز دیجیتال مخصوص پلتفرم را داشته باشیم. از طرفی به این دلیل که متاورس در حال رشد است، خرید ارز دیجیتال متاورس خیلی غیرمنطقی نیست.

هنر دیجیتال

این روزها یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های هنر، هنر دیجیتال است. ثابت شده که NFTها بهترین راه برای فروش هنر در دنیای متاورس است. برخی از مشهورترین افراد دنیا هم آثار هنری خود را در فضای متاورس و با استفاده از NFT به فروش می‌رسانند. قیمت این توکن‌های غیرقابل تعویض گاهی به هزاران میلیارد تومان می‌رسد.

تبلیغات

از زمان تاسیس اولین چاپخانه و چاپ اولین نسخه از روزنامه، تبلیغات پایه و تنفس مطبوعات شد. بعدها تبلیغات آنلاین روی کار آمد اما حالا به نظر می‌رسد که تبلیغات به سوی دنیای متاورس هدایت می‌شود. برندهای بزرگ لباس در سراسر دنیا در متاورس زمین دارند و رویدادهای مد برگزار می‌کنند و مشاوران املاک به فکر مشتری بیشتر هستند. در چنین شرایطی که خاک متاورس از تبلیغات خشک است، این حوزه هم یک فرصت تجاری عالی است.

متاورس چگونه شکوفا می‌شود؟

از زمانی که که فعالیت بر بستر متاورس برای کاربران راحت شده بسیاری از کسب و کارهای بزرگ به این حوزه قدم گذاشتند و فناوری‌های دیگر این حوزه هم به سرعت رشد کردند. مثلا افزایش تقاضا برای بازی‌های متاورسی به طور خودکار باعث پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده است.

متاورس حتی روی NFTها هم تاثیر زیادی گذاشته است و حالا دیگر می‌توانید با استفاده از این تکنولوژی یک خانه را به NFT تبدیل کنید جوری که کاربران بتوانند در خانه قدم بزنند. با شکوفا شدن پتانسیل متاورس، غول‌‌های فناوری و شرکت‌های بزرگ دنیا به این حوزه قدم گذاشتند و حالا متاورس به جایی برای از ما بهتران تبدیل شده است.

همچنین سازندگان بزرگ تراشه‌های کامپیوتری هم قصد دارند به زودی کامپیوترهای متاورسی به بازار عرضه کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.