خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۵۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقایسه میزان دریافت رمزارز میان روسیه و اوکراین در جنگ

مقایسه میزان دریافت رمزارز میان روسیه و اوکراین در جنگ

دو کشور اوکراین و روسیه در جنگ سهم زیادی از حمایت‌های خود را از طریق رمزارز ها و دارایی‌های رمزنگاری دریافت می‌کنند. طبق تحلیل‌ها اوکراین رمزارز بیشتری نسبت به روسیه دریافت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز ، بیش از یک سال است که از شروع درگیری میان اوکراین و روسیه می‌گذرد. پشت حمله تلخ روسیه به اوکراین، استفاده از فناوری‌هایی همچون دارایی‌های دیجیتال برای اولین بار است که در جنگ به چشم می‌خورد. هر دو کشور موفق به بکارگیری مزیت‌های فناوری‌های نوین در جنگ شدند.

از تاریخ حمله نیروهای روسی در 24 فوریه 2022 میلادی، اوکراین و روسیه هر دو از فناوری بلاکچین جهت تامین بودجه‌های جنگی خود استفاده می‌کنند. به نقل از وبسایت تحلیل (Elliptic)، بسیاری از کمپین‌ها به دنبال کمک به جمع آوری سرمایه از طرقی مانند امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و کارت‌های پیش‌پرداخت رمزنگاری هستند. الیپتیک در ادامه افزود، رمزارزها کاربرد‌های گوناگونی از اهداف بشردوستانه تا تامین مالی گروه‌های تحریم شده را پشتیبانی می‌کنند.

چه میزان رمز ارز به اوکراین اهدا شد؟

طبق آمار به دست آمده، بخش عمده کمک‌های رمزارزی به ارزش 212 میلیون دلار را اوکراین به خود اختصاص داده است. تنها 0.7 میلیون دلار از طریق سازمان‌های ضد دولتی بلاروس که جزء معدود پشتیبانان روسیه به شمار می‌رود، به اوکراین اهدا شده است. گفته می‌شود تاکنون بیش از 100 هزار نفر به اوکراین کمک‌های نقدی رمزارزی ارسال کرده‌اند. مبالغ این کمک‌ها از یک دلار تا میلیون‌ها دلار متغیر بوده است.

رمزارز اوکراین و روسیه

چه مقدار رمزارز به روسیه اهدا شد؟

در سوی دیگر روسیه تنها موفق به دریافت 4.8 میلیون دلار رمزارز اهدایی شد. بنا بر گزارشات، بیش از 10 درصد از مبلغ مذکور از طرق منابع غیرقانونی تامین شده است. این در حالی است که کمتر از دو درصد رمز ارز های اوکراین از این منابع تامین می‌شوند. گرچه رقم اهدایی به اوکراین اختلاف زیادی با کمک‌های اختصاص یافته به روسیه دارد، اما طی ماه‌های اخیر کمک‌ها به روسیه با روندی افزایشی در حال پیشی گرفتن از اوکراین است.

اکثر تامین‌کنندگان نظامی کریپتو را پذیرفته‌اند

به نقل از الکس بورنیاکوف، وزیر تحولات دیجیتال اوکراین، این کشور تجهیزات نظامی خود را با استفاده از رمزارز ها خریداری می‌کند. وی همچنین مدعی شد، 60 درصد ار تامین کنندگان دریافت ارزهای دیجیتال را در قبال خرید اقلامی همچون کلاه ایمنی و جلیقه ضدگلوله پذیرفته‌‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.