کد مطلب: ۸۰۶۵۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت بیت کوین به سطح ۲۹ هزار دلار پس از جلسه فدرال رزرو

بازگشت بیت کوین به سطح 29 هزار دلار پس از جلسه فدرال رزرو

در دنیای ارزهای دیجیتال، نوسانات بازار و دشواری پیش‌بینی قیمت‌ها امری طبیعی است و بیت‌کوین اغلب به عنوان رهبر اصلی این بازار شناخته می‌شود. با افزایش اخیر نرخ بهره فدرال رزرو که بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار داده است، بسیاری از افراد به دنبال بررسی تاثیر آن بر مسیر بیت کوین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای ماه مارس و همزمان با صعود بیت کوین، تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده سه بانک به نام‌های سیلیکون ولی، سیگنچر و فرست ریپابلیک را ورشکسته اعلام کرده و آن‌ها را فروخته‌اند. این تعداد ورشکستگی بانکی، بالاترین میزانی است که ایالات متحده را از زمان بحران مالی سال 2008 تحت تأثیر قرار داده است.

گفتنی است، بانک‌های ایالات متحده آمریکا، اروپا و بریتانیا با یک بحران مالی مواجه هستند که منجر به از دست دادن اعتماد عمومی و سوق دادن افراد بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آنها شده است.

علاوه بر این، جانت یلن، وزیر ایالات متحده اظهار داشت که این کشور در ماه ژوئن به سقف میزان بدهی خود خواهد رسید که فشار بیشتری بر دلار ایالات متحده و افزایش قیمت بیت کوین وارد خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره پس از جلسه فدرال رزرو

در جلسه روز گذشته فدرال رزرو، نرخ بهره به میزان 0.25 واحد افزایش پیدا کرد. این میزان رشد که قبل‌تر نیز توسط بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی شده بود، توانست بیت کوین را به بالای سطح 28 هزار و 875 دلار سوق دهد. همچنین اتریوم نیز دوباره سطح هزار و 900 دلار را به دست آورد.

در حال حاضر بسیاری معتقدند رویکرد فدرال رزرو کمی آرام‌تر از جلسات قبلی خود بوده و افزایش اخیر نرخ‌ها، یک گام فدرال رزرو را از موضع تند چند ماه قبل خود عقب‌تر برده است.

باوجود بازگشت بیت کوین و اتریوم و مثبت شدن بازار ارزهای دیجیتال، برخی دیگر از تحلیلگران، حرکت اخیر بیت کوین را پایدار و مداوم نمی‌بینند. به عقیده آن‌ها، بیت کوین همچنان در روند اصلاحی خود تا حدود سطح 25 هزار دلار قرار دارد و امکان برگشت قیمت به زیر سطوح کنونی وجود دارد.

نمودار روند قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در چند روز گذشته، بیت کوین پس از بازگشت به سطح 28 هزار و 250 دلار، چشم‌انداز منفی را در بین معامله‌گران نشان داد. در نمودار 4 ساعته، بیت کوین یک الگوی صعودی ایجاد کرده است و در حال حاضر به سمت سطح مقاومت بعدی 29 هزار و 300 دلار پیش می‌رود.

در صورت افزایش تقاضای بیت کوین، قیمت ممکن است به طور بالقوه از سطح 29 هزار و 300 دلار فراتر رود و سپس در معرض مقاومت بعدی خود در 29 هزار و 975 دلار قرار گیرد.

از سوی دیگر، بیت کوین می‌تواند حمایت قابل توجهی را در حدود میانگین متحرک نمایی 50 روزه در نزدیکی سطح 28 هزار و 650 دلار پیدا کند.

در صورت غالب شدن خرس‌ها بر روند بیت کوین، قیمت می‌تواند به زیر سطح 28 هزار و 650 دلار و ادامه روند نزولی خود بازگردد. پس از شکست سطح مذکور، رسیدن قیمت به سطح حمایت بعدی در حدود 27 هزار و 823 دلار محتمل خواهد بود.

در صورت شکست مقاومت مهم 27 هزار و 823 دلار، روند نزولی بیت کوین می‌تواند تا سطح حمایت بعدی خود تا حدود 27 هزار و 150 دلار ادامه یابد.

بیت کوین در آستانه چرخه انتخابات

به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال از نظرات اخیر کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده رابرت اف کندی جونیور حمایت بیشتری دریافت کرده است. این نامزد دموکرات معتقد است که آشفتگی در بخش بانکی ایالات متحده به دلیل مقاومت علیه ارزهای دیجیتال به وجود آمده است.

به گفته وی، SEC و FDIC هیچ صلاحیت قانونی برای راه‌اندازی یک جبهه مخالف علیه ارزهای دیجیتال که به بانک‌های بزرگ کشور آسیب می‌زند، ندارند.

با وجود دیدگاه‌های مثبت اخیر درباره بیت کوین، تحلیلگران این نظرات را موقت و صرفا به دلیل نزدیک شدن به بازه انتخابات می‌دانند. باید دید مواضع فدرال رزرو و نهادهای مهم دیگر به این رویکردها چه خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.