کد مطلب: ۷۲۴۲۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ناپدید شدن ۱ میلیارد دلار از حساب کاربران صرافی ورشکسته FTX

ناپدید شدن ۱ میلیارد دلار از حساب کاربران صرافی ورشکسته FTX

به دنبال انصراف بایننس از خرید صرافی FTX، سم بنکمن فراید از سمت خود استعفا کرد. در صبح روز شنبه، مشخص شد که بیش از یک میلیارد دلار از حساب کاربران FTX ناپدید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دست‌کم یک میلیارد دلار از دارایی کاربران صرافی FTX ناپدید شده است. با وجود اینکه هفته گذشته صرافی بایننس اعلام کرده بود که قصد امضای قرارداد با این صرافی را دارد، از قرارداد کناره‌گیری کرد. گفتنی است، صرافی FTX روز گذشته، فرم فصل ۱۱ ورشکستگی ایالات متحده را پر کرد و رسما ورشکستگی خود و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را اعلام کرده است.

صرافی FTX

توییت اخیر صرافی FTX

ناپدید شدن یک میلیارد دلار

با استناد به گزارش اخیر رویترز، سم بنکمن فراید، مدیرعامل صرافی FTX، به صورت مخفیانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار از حساب‌های کاربران صرافی را به شرکت معامله‌گری خودش، Alameda منتقل کرده است. تاکنون بین ۱ تا ۲ میلیارد دلار از مجموع ۱۰ میلیارد منتقل شده از حساب کاربران، ناپدید شده است.

به نظر می‌رسد که در جلسه روز یکشنبه بنکمن با مدیران اجرایی صرافی، مشخص شد که ۱۰ میلیارد دلار از حساب کاربری مشتریان FTX به Alameda منتقل شده است. خبرگزاری رویترز در گفتگوی پیامکی با سم بنکمن فراید از وی درباره انتقال ۱۰ میلیارد دلار پرسید. او در پاسخ گفته است که انتقالی به صورت مخفیانه انجام نشده است و این یک سوتفاهم است. وقتی از بنکمن درباره مبالغ ناپدید شده پرسیده شد، او با سه علامت سوال ؟؟؟ پاسخ داد.

اعلام رسمی ورشکستگی

صرافی FTX، در جمعه هفته گذشته، به طور رسمی فرم فصل ۱۱ قانون ورشکستگی آمریکا را تکمیل کرد. این نوع قانون ورشکستگی، به شرکت اجازه می‌دهد که برنامه‌ای برای سازماندهی دوباره خودش آماده کند تا شرکت را زنده نگه دارد و در حین این کار، بدهی‌هایش را پرداخت کند. سم بنکمن در توییتی در روز جمعه، اعلام کرد که به زودی مطلبی کامل درباره اتفاقات اخیر صرافی خواهد نوشت.

جایگزین سم بنکمن فراید

همزمان با اعلام پر کردن فرم ورشکستگی صرافی FTX، در روز جمعه اعلام شد که جان ری (John J. Ray III) جایگزین سم بنکمن فراید خواهد شد. جان ری یک متخصص مالی است. وی به معجزه‌گری در شرکت‌های ورشکسته شهرت دارد. او در سال ۲۰۰۱ نیز به شرکت ورشکسته حوزه انرژی Enron کمک کرده بود تا ۲۰ میلیارد دلار را به حساب طلبکاران این شرکت بازگرداند.

توکن صرافی FTX

روند قیمتی 4 ساعته توکن FTT، منبع: Tradingview

جایگاه قیمتی توکن FTT

با ادامه یافتن اخبار منفی حول صرافی FTX، قیمت توکن آن از سطح 5 دلار نیز سقوط کرد. این توکن در حال حاضر تلاش می‌کند تا روند قیمت را کمی آرام و تثبیت نگه دارد. در صورت ادامه یافتن ریزش‌ها، رسیدن این توکن به سطح قیمتی 1 دلار دور از انتظار نخواهد بود. البته برخی از تحلیلگران معتقدند که روند این توکن برای مدت کوتاهی می‌تواند صعودی شود اما این روند تا مشخص شدن وضعیت این صرافی به هیچ عنوان پایدار نخواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.