کد مطلب: ۶۵۸۸۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل زنجیره‌ای بازار/ مهم‌ترین حمایت‌های بیت‌کوین

تحلیل زنجیره‌ای بازار/ مهم‌ترین حمایت‌های بیت‌کوین

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳/۵ درصد ریزش کرده و در محدوده ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود. پیش‌‌بینی‌ها از بازار، همچنان نزولی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر در چند روز گذشته بازار رمزارزها را چک کرده باشید احتمالا متوجه شدید که بازار در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان است. بیت‌کوین در دو هفته گذشته در محدوده‌ای بین ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار در نوسان بود. البته پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این روند ناپایدار زیاد طول نمی‌کشد.

بسیاری از کارشناسان دلیل ناپایداری بیت‌کوین را سقوط استیبل‌کوین UST می‌دانند. سقوط این ارز دیجیتال باعث خروج سرمایه زیادی از بازار شد و طبیعی است که بازار را ناپایدار کند. البته بیت‌کوین نمی‌تواند زیاد در این محدوده بماند. اگر مقاومت خود را پشت سربگذارد صعود می‌کند و اگر حمایت به پایین شکسته شود احتمالا سقوط می‌کنیم. البته زیاد امیدوار نباشید پیش‌بینی‌ها حاکی از سقوط است.

محدوده‌های حیاتی بیت‌کوین

احساس غالب بازار نزولی است. آخرین حمایت بیت‌کوین که می‌توان به آن امیدوار بود محدوده ۲۶ هزار دلار است و اگر این محدوده از بین برود احتمالا ریزش از سر گرفته می‌شود.

البته این سناریوی صعودی می‌تواند با حمایت نهنگ‌ها و انباشت‌های نهادی به یک روند صعودی قوی تبدیل شود. اگر قرار است روند صعودی شود بیت‌کوین باید از محدوده ۰/۵ فیبوناچی که محدوده قیمتی ۳۷ هزار دلار است عبور کند. این یعنی رشد ۲۲ درصدی قیمت بیت‌کوین. البته برخی دیگر می‌گویند که بیت‌کوین باید برای شروع روند صعودی ۴۳ هزار دلار را پس بگیرد.

اگر بازار روندی نزولی پیدا کند اولین محدوده حمایت همین ۲۹ هزار دلار و محدوده بعدی ۲۶ هزار دلار است. اگر ۲۶ هزار دلار هم از دست برود احتمالا محدوده حمایت بعدی ۲۳ هزار دلار است.

تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای

در ۲۴ ساعت گذشته حجم ورودی و خروجی مبادلات بیت‌کوین اندکی افزایش یافت. جریان ورودی صرافی‌ها، امروز صبح حدود ۱۹۴۰۹ بیت‌کوین بود اما ورودی صرافی‌ها ۱۹۵۳۰ عدد بود. این یعنی حجم ورود رمزارز به صرافی‌ها افزایش یافته و شاید همین موضوع هم دلیلی برای ریزش بازار باشد. تعداد آدرس‌های دارای هزار بیت‌کوین یا بیشتر در ۲۴ ساعت گذشته اندکی افزایش یافت.

این یعنی نهنگ‌های بازار از ۲۲۰۶ عدد به ۲۲۰۸ عدد افزایش یافتند. به عبارت دیگر، در حال حاضر بزرگان فروش خود را متوقف و کمی هم به دارایی خود اضافه کردند اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این رفتار موقتی است.

بازار در ترس قرار دارد و اندیکاتورهای تکنیکال نشان از ریزش بازار دارند. به نظر شما در چنین شرایطی نهنگ‌ها ریزش بازار را حدس نمی‌زنند و بر خلاف جهت بازار حرکت می‌کنند؟

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ون

    الان سه ماه ک همه چی بر خلاف جهت بازار بوده گفتن با حمله روسیه ارز میریزه رشد کرد گفتن بیت اگر ۴۷ رو بزنه بعدش رو ۵۰ هست ک نشد گفتن با مالیات میریزه سه روز بود ک رشد میکرد با فروش لونا ریخت ک هیچکی پیش بینی نکرده بود الانم میگن بازار نزولیه سر شب یه نهنگ خرید زد از کف ۲۸ رفت تا نزدیک ۲۹ الانم محدوده ۲۸۸۰۰ من فکر می‌کنم همه چی کاملا داره برعکس اتفاق میفته شما چطور؟