کد مطلب: ۷۲۱۰۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قابلیت جدید اینستاگرام و رشد دوباره ماتیک

قابلیت جدید اینستاگرام و رشد دوباره ماتیک

به دنبال سرمایه‌گذاری وارن بافت در ماتیک و به‌کارگیری اینستاگرام از شبکه‌ی پالی‌گان، این رمزارز طی دو هفته‌ گذشته رشد قیمتی بالایی را تجربه کرد.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، رشد رمزارز ماتیک متعلق به شبکه‌ی پالی‌گان باعث شده که این رمزارز میان برترین آلت‌کوین‌ها از لحاظ بازدهی در این هفته قرار بگیرد. اخبار فاندامنتال متعددی طی هفته جاری باعث رشد قیمت ماتیک شد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

استفاده از NFT در اینستاگرام

شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام که متعلق به متاست، از برنامه‌ جدید خود برای به‌کارگیری از NFT (توکن‌ غیرقابل تعویض) رونمایی کرد. با این قابلیت جدید، برخی از فعالان حوزه تولید محتوا در ایالات متحده آمریکا، می‌توانند دارایی‌های دیجیتال به شکل NFT را به صورت اختصاصی تولید و مستقیما در صفحه اینستاگرام خود به فروش بگذارند.

در راستای همین هدف، متا در اواخر سپتامبر از قابلیت کلکسیون دیجیتالی (Digital Collectibles Feature) در ۱۰۰ کشور رونمایی کرده بود.

کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند کیف‌ پول دیجیتال خود را به پلتفرم‌های متا و اینستاگرام متصل کنند و آثار دیجیتال NFT که خریداری یا شخصا طراحی کرده‌اند را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

قابلیت جدید اینستاگرام و رشد ماتیک

در راستای قابلیت جدید ساخت و فروش اختصاصی و مستقیم آثار NFT در پلتفرم اینستاگرام، متا اعلام کرده است که برای این معاملات از بلاک‌چین پالی‌گان (Polygon) استفاده خواهد کرد. اینستاگرام شبکه‌ پالی‌گان را شریک اصلی خود در پروژه‌ جدید NFT معرفی کرده است.

در این پروژه، شبکه‌های پشتیبانی‌شده شامل شبکه اتریوم، فلو، پالی‌گان و سولانا هستند. مدیر تکنولوژی اینستاگرام اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۴، ساخت و فروش NFT برای کاربران هزینه‌ای نخواهد داشت.

به دنبال این خبر و دیگر اتفاقات مرتبط با شبکه پالی‌گان در هفته‌ی اخیر، ماتیک (MATIC) که رمزارز اختصاصی شبکه‌ پالی‌گان است، رشد قیمتی بالایی را به ثبت رسانده است. حدودا ۱۰ روز پیش، نوبانک (NuBank) که وارن بافت یکی از سرمایه‌گذاران آن است، اعلام کرد که از تکنولوژی ‌شبکه‌ پالی‌گان برای توکن اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. در روز اعلام این خبر، قیمت ماتیک رشد سریعی پیدا کرد و به ۰.۹۰ دلار رسید.

قابلیت جدید اینستاگرام، ماتیک

دلایل رشد ماتیک

کارشناسان بازار باور دارند که چندین اتفاق طی ماه جاری باعث صعود رمزارز ماتیک شد. ابتدا خبر استفاده از شبکه پالی‌گان توسط بانک برزیلی نوبانک که وارن بافت یکی از سرمایه‌گذاران آن است.

دومین خبر که روی قیمت ماتیک تاثیر گذاشت، اعلام استفاده از شبکه‌ پالی‌گان در قابلیت جدید فروش NFT در اینستاگرام است. کمی پس از خبر همکاری اینستاگرام و پالی‌گان، غول بانکداری آمریکایی، جی‌پی مورگان، اعلام کرد که اولین معامله DeFi خود را روی شبکه‌ی پالی‌گان کامل کرده است. این معامله بخشی از پروژه‌ آزمایشی دیفای Guardian است که توسط بانک مرکزی سنگاپور اجرا شد.

اینستاگرام و ماتیک

روند قیمت روزانه، منبع: Tradingview

تحلیل تکنیکال رمزارز ماتیک

پالی‌گان در هفته‌ جاری عملکرد خوبی را از خود نشان داد و در فهرست ۲۰ رمزارز برتر جهان با عملکرد قیمتی مناسب قرار گرفت.

ماتیک توانست رکورد قیمتی سه ماهه خود را بشکند و به بالای ۱.۰۴ دلار صعود کند. در زمان نگارش این گزارش، ماتیک با قیمت ۱.۱2 دلار معامله می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.