خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۷۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وارن بافت در ماتیک سرمایه‌گذاری می‌کند!

وارن بافت در ماتیک سرمایه‌گذاری می‌کند!

بانک برزیلی نوبانک که وارن بافت یکی از سرمایه گذاران آن است، به تازگی اعلام کرده که از پروتکل پالی‌گان و توکن آن ماتیک برای توسعه بلاک‌چین و توکن اختصاصی خود استفاده خواهد کرد.

هستی میقاتی - به گزارش تجارت‌نیوز ، توکن ماتیک (MATIC) الگوی پرچم صعودی را ثبت کرده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ درصد از قیمت فعلی خود بالاتر رود. روند‌ها نشان می‌دهند که قیمت توکن ماتیک که متعلق به شبکه پالی‌‌گان است، تا انتهای سال ۲۰۲۲ و یا اوایل ۲۰۲۳ به دلایل تکنیکال و فاندامنتال روند صعودی داشته باشد.

ماتیک و جذب سرمایه‌گذار خاص

توکن ماتیک، چهار روز پس اعلامیه‌ی جدید شرکت بزریلی فین‌تک نوبانک (Nubank) بیش از هفت درصد رشد داشته است. دلیل این رشد این است که شرکت نوبانک تصمیم گرفته است تا پروتکل پولی‌گان را برای ساخت بلاک‌چین و توکن دیجیتال خود به‌نام نو‌کوین (Nucoin) استفاده کند. ‌سرمایه‌گذار و یکی از سهامداران این موسسه مالی و بانکداری برزیلی وارن بافت است. ایردراپ توکن دیجیتال نوبانک تا نیمه‌ی سال ۲۰۲۳ میلادی انجام خواهد شد. این توکن‌ها نوعی پاداش و مزایا به مشتریان نوبانک ارائه خواهند داد.

قیمت ماتیک

به دلیل سر‌ و صدای این خبر، ماتیک در تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۱، با قیمت ۰.۹۰ دلار در بازار معامله شد. این بالاترین سطح قیمت در سه هفته‌ی اخیر برای توکن ماتیک است. تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که ماتیک، الگوی پرچم صعودی را در تایم‌فریم کوتاه مدت به ثبت رسانده است. در صورتی که ماتیک با یک روند صعودی قوی این الگو را از سمت سقف بشکند، قیمت می‌تواند به اندازه‌ی روند قبلی خود به سمت بالا حرکت کند. هدف اولیه قیمت پس از شکستن الگو را می‌توان سطح ۱٫۸۵۳ دلار در نظر گرفت.

روند قیمت ماتیک

منبع، Tradingview

آشنایی با توکن ماتیک

ماتیک، توکن اختصاصی شبکه پالی‌گان (شبکه ماتیک سابق) است که بر پایه اتریوم بنا شده است. پالی‌گان یک راهکار لایه دوم برای حل مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم است. راهکار‌های لایه دوم به جای تغییر پروتکل پایه‌ی بلاک‌چین، روی همان پروتکل ساخته می‌شوند.

این توکن بعنوان ارز بین کاربران فعال در اکوسیستم Polygon مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های تراکنش در این اکوسیستم به وسیله ماتیک قابل پرداخت است. این شبکه این قابلیت را دارد که معاملات مبتنی بر اتریوم را در طی چند ثانیه با استفاده از پروتکل‌های نوآورانه انجام دهد. پالی‌گان از نود‌های اختصاصی PoS (گواهی اثبات سهام) برای امنیت شبکه استفاده می‌کند.

نوبانک و عرضه‌ی توکن آن

استارت‌آپ برزیلی نوبانک (Nubank)، یکی از نئوبانک‌های جدیدی است که در سال‌های اخیر در بسیاری از کشور‌ها رواج پیدا کرده است. نئوبانک‌ها، نسل جدید مؤسسات مالی و بانکی هستند که سعی دارند کسب و کار بانک را از حالت سنتی خود خارج کنند. نئوبانک‌ها با استفاده از بیگ‌دیتا و هوش مصنوعی به مشتریان خدماتی شخصی سازی شده ارائه می‌دهد. پشتیبانی ۲۴ ساعته، کاهش هزینه‌ها و سرعت انجام عملیات‌های بانکی از دیگر قابلیت‌های این بانک‌های نسل جدید هستند.

نوبانک یکی از بانک‌های نسل جدید و یکی از بزرگترین شرکت‌های فین‌تک برزیل است که ۹ سال پیش در سائوپائلو برزیل فعالیت خود را آغاز کرد. درآمد سال گذشته‌ی این بانک معادل ۱.۶۹ میلیارد دلار به ثبت رسیده است. نوبانک در برزیل، مکزیک و کلمیبیا بیش از ۷۰ میلیون کاربر دارد و به آنها اجازه‌ی باز کردن حساب دیجیتالی و بیزینسی را می‌دهد.

نوبانک اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از برنامه‌های باشگاه مشتریان خود، رمزارز اختصاصی خود را عرضه کند. رمزارز نوبانک، نو‌کوین (Nucoin) نام دارد که بر پایه اتریوم بنا شده و به کمک پروتکل پولی‌گان پشیبانی می‌شود. این بانک هنوز اعلام نکرده است که نوکوین دارای ارزش بازاری خواهد بود یا خیر. این مسئله مشخص است که رمزارز نوکوین برای استفاده مشتریان از تخفیف سرویس‌ها و محصولات ارائه شده توسط نوبانک استفاده خواهد شد.

نو بانک برزیل، ماتیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.