کد مطلب: ۶۷۱۹۱۴

مهمترین ابزار تحلیلی رمزارزها چیست؟

مهمترین ابزار تحلیلی رمزارزها چیست؟

هفته‌ها و ماه‌های اخیر مهم‌ترین ابزاری که در تحلیل روند بازارهای ریسکی مثل رمزارزها به ما کمک کرده است، نه تکنیکال بوده و نه فاندامنتال و نه حتی آنچین‌! بلکه تحلیل کلان و اقتصاد بوده است که به ما بهترین دید را داده است‌. در این مطلب راجع به این ابزار و متغیرهایی که در درک اقتصاد به ما کمک می‌کنند، صحبت می‌کنیم.

ارشان پاخیریان/ به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر چند سال پیش از خیلی از محققان بلاکچین از تاثیر اقتصاد جهانی در این بازار می‌پرسیدیم با خنده پاسخ ما را می‌دادند. اما به مرور و با ورود سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی و حتی بانک‌ها و دولت‌ها ، ناگزیر به تاثیر‌پذیری این بازار از متغیرهای اقتصادی شدیم.

یک سری متغیرهای اقتصادی وجود دارد که به ما در تحلیل بازار رمزارزها کمک می‌کند‌. این ابزارها و متغیرها چه هستند‌؟

ابزارهای کاربردی :

ابزارها و متغیرهای زیر به ما کمک شایانی خواهند داشت:

- متغیرهای تورمی مثل CPI , PPI , INFLATION RATE

- متغیرهای مبتنی بر رشد یا رکود اقتصادی به مانند GDP ،PMI ، نرخ بیکاری و ..

- نرخ بهره یا INTEREST RATE و حتی سخنرانی‌ها افراد تاثیرگذار از جمله روسای بانک‌های مرکزی آمریکا ، سوییس و آلمان و به طور کلی اتحادیه اروپا

- سیاست‌های انبساطی و انقباضی ابراقتصادها

- و …

شناخت این ابزارها و از همه مهم‌تر توانایی تحلیل این متغیرها به ما بهترین درک را از بازارها خواهد داد چراکه اگر ما قضیه رشد اقتصاد را درک کنیم در نتیجه می‌توانیم این تحلیل را داشته باشیم که در زمان رونق اقتصاد ، بازارهای مالی هم با ورود پول و رونق همراه خواهند بود پس رمزارزها هم رشد خواهند داشت.

الان وضعیت به چه صورت است ؟

با نگاهی به متغیرهای ذکرشده، درمی‌یابیم که وضع و حال اقتصاد دنیا خوب نیست‌! چرا‌که تورم و شاخص‌های تورمی به بالاترین حد خود در دهه اخیر رسیده‌اند‌! برای مثال آمریکا آخرین زمانی که به این میزان از تورم (بالغ بر ۸ درصد) رسیده است به ۴۰ سال گذشته باز می‌گردد یا آلمان میانگین تورم ۴ برابری نسبت به میانگین یک دهه اخیر خود ثبت کرده است‌!

این پایان کار نیست. زمانی که به متغیرهای رشد اقتصادی رجوع می‌کنیم می‌بینیم که نرخ بیکاری هم در اقتصاد‌های بزرگ دنیا به مناطق بحرانی رسیده است و سیر نزولی دارد‌. حتی شاخص PMI هم نشان از رکود اقتصادی دارد.

پس در نهایت باید به‌عنوان فعال و سرمایه‌گذار و معامله‌گر بازار رمزارزها این نکات را مدنظر قرار دهیم و تا زمانی که سیگنال‌های پایان رکود و رشد اقتصاد را نبینیم نمی‌توانیم با قاطعیت شروع دوباره روند صعودی رمزارزها را متصور شویم.

در نهایت پیشنهاد شخصی بنده این است که روند تورم را مدنظر قرار داده و زمانی که تورم آمریکا روند نزولی پیدا کرد برای ورود مجدد و سرمایه‌گذاری به بازار کریپتو اقدام کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.