کد مطلب: ۵۸۸۱۷۰

سیگنال مثبت به بیت‌کوین / جک دورسی هم وارد بازی ماینینگ شد

سیگنال مثبت به بیت‌کوین / جک دورسی هم وارد بازی ماینینگ شد

جک دورسی مدیرعامل شرکت اسکوآر و بنیانگذار توئیتر اعلام کرده که به طور گسترده‌تری وارد اکوسیستم استخراج بیت‌کوین خوهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین بزرگترین رمزارز بازار با رشد ۵ درصدی در یک روز به سطح ۶۲ هزار دلاری رسید تا یک گام دیگر به سقف تاریخی خود نزدیکتر شود. در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۶۲ هزار و ۱۵۵ دلاری معامله شده و ارزش بازار آن فراتر از یکهزار و ۱۷۰ میلیارد دلار است.

داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که بیت‌کوین از خواب بیدار شده و روند صعودی آن سرعت بیشتری گرفته است. اما چرا بیت‌کوین روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است؟

ورود جک دورسی به بازی استخراج بیت‌کوین

جک دورسی مدیرعامل شرکت اسکوآر و بنیانگذار توئیتر اعلام کرده که به طور گسترده‌تری وارد اکوسیستم بیت‌کوین خوهد شد. بعد از این که شرکت اسکوآر اعلام کرد که کیف‌پول سخت‌افزاری با استفاده آسان را وارد بازار می‌کند، جک دورسی هم حالا گفته که این شرکت وارد اکوسیستم استخراج بیت‌کوین می‌شود. در این بیانیه امده است: « اسکوآر در نظر دارد که یک سیستم استخراج بیت‌کوین مبتنی بر سیلیکون اختصاصی و متن باز (open source) را برای افراد و کسب‌وکارهای سراسر دنیا ایجاد کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما مدل کیف پول سخت افزاری خود را به کار می‌گیریم.»

دورسی با تاکید بر موضع خود گفت که استخراج بیت‌کوین باید توزیع بهتری داشته باشد. این متخصص فناوری معتقد است که این امر به ویژه بعد از استخراج آخرین بیت‌کوین بسیار مهم خواهد بود. هر چه استخراج غیرمتمرکزتر باشد، شبکه بیت‌کوین انعطاف‌پذیرتر می‌شود. دورسی معتقد است که وظیفه اصلی ماینرها تضمین تسویه حساب تراکنش‌های بیت‌کوین بدون نیاز به شخص ثالت است.

علاوه بر این، دورسی در مورد مهمترین مساله فعلی صنعت ماینینگ یعنی سازگاری با راهکارهای استخراج انرژی پاک گفت: « حرکت به سمت انرژی کارا و پاک برای اقتصاد، اثرگذاری و مقیاس‌پذیری بیت‌کوین فوق‌العاده است. انرژی یک مشکل سطح سیستم است و به نوآوری در سیلیکون، نرم‌افزار و ادغام نیاز دارد.»

جک اضافه کرد که طراحی‌های تراشه‌های سیلیکونی تنها توسط چند شرکت محدود انجام می‌شود. این موضوع به این دلیل است که توسعه سیلیکونی گران بوده و امری بلندمدت است. مدیرعامل اسکوآر همچنین گفت که این نوع استخراج برای همه در دسترس خواهد بود و کافی است که فقط به منبع برق وصل شوید.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پول ما تو‌کری‌تو لند چی شد؟