کد مطلب: ۷۲۹۸۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌‎دهد:

پامپ دو رقمی قیمت دوج کوین در جمعه سیاه

پامپ دو رقمی قیمت دوج کوین در جمعه سیاه

در حالی که بیت‌کوین، اتریوم و بقیه بازار کریپتو در جمعه سیاه به سختی تحرک داشته‌اند. اما دوج کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال روند صعودی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق بررسی‌های CoinGecko، این میم‌کوین معروف، با ارزش بازار فعلی 12.3 میلیارد دلار، در 24 ساعت گذشته 10.5 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، دوج کوین در حال حاضر در قیمت 9 سنت معامله می‌شود. این رقم نسبت به بالاترین رقم 73 سنت دوج کوین در ماه مه 2021، زمانی که ایلان ماسک، شخصیت جنجالی بازار کریپتو، میزبان برنامه شنبه شب بود، فاصله بسیاری دارد.

دوج کوین

روند چهار ساعته قیمت دوج‌کوین، منبع: Tradingview

دوج کوین و پامپ قیمتی

دوج کوین که در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شده بود، بعداً به یکی از دارایی‌های رمزارزی محبوب ایلان ماسک تبدیل شد. بیت‌کوین به عنوان بزرگترین رمزارز از نظر ارزش بازار، 0.5 درصد در طی 24 ساعت گذشته کاهش داشته است. در همین بازه، اتریوم نیز نزدیک به 1 درصد کاهش را تجربه کرده است.

پس از یک ماه بی‌رحمانه، بازار رمزارز همچنان در حال نوسان است. پس از اخباری مبنی بر رکود FTX، که زمانی یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال بود، اعتماد سرمایه‌گذاران از بین رفت. در نتیجه تقریباً تمام کوین‌ها و توکن‌های اصلی در این ماه با فروش مواجه شده‌اند.

دلیل پامپ قیمت

به‌طور کامل مشخص نیست که چرا دوج کوین در حال تجربه یک رالی جمعه سیاه است. به عقیده برخی از فعالان بازار رمزارز، همکاری ویتالیک بوترین و ایلان ماسک برای ارتقای دوج‌کوین به زودی رخ خواهد داد.

دوج کوین در سال 2013 توسط گروهی از مهندسان به عنوان ادای احترام به یک میم «دوج» سگ شیبا اینو که به انگلیسی شکسته صحبت می‌کند اختراع شد. اما زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سال 2020 شروع به پامپ این رمزارز در توییتر کرد، ارزش آن افزایش یافت.

از آن زمان، ماسک و مارک کوبان، سرمایه‌گذار با نفوذ، استدلال کردند که این کوین برای پرداخت سودمند خواهد بود و توسعه دهندگان دوج کوین حتی در گفتگو با Decrypt بیان داشتند که این تیم با ایلان ماسک برای بهبود عملکرد دوج کوین تلاش خواهند کرد. ساما هنوز 91 درصد از اوج خود فاصله دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.