کد مطلب: ۷۲۹۷۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

داده‌ها درباره وضعیت بازار رمزارز چه می‌گویند؟

داده‌ها درباره وضعیت بازار رمزارز چه می‌گویند؟

با وجود نااطمینانی در بازار رمزارزها و پس لرزه‌های بحران صرافی FTX، داده‌های درون شبکه (زنجیره) نشان می‌دهند که بازار بیت‌کوین همچنان صعودی و Bullish است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بحران صرافی FTX باعث موجی از نااطمینانی در بازار رمزارز‌ها شده است. این موج تا جایی پیش رفته است که برخی از کاربران صرافی‌ها به علت ترس از تکرار اتفاق FTX، تصمیم گرفته‌اند دارایی‌های رمزارزی خود را به از صرافی‌ها به کیف‌پول‌های رمزارزی خود منتقل کنند.

اتفاقات اخیر بازار رمزارز

به دنبال بحران صرافی FTX، ناطمینانی شدیدی بر بازار رمزارز در طی یک ماه گذشته حاکم شده است. این بحران بر قیمت رمزارز‌ها نیز تاثیر زیادی گذاشته است. به دلیل این نااطمینانی، مدیرعامل صرافی بایننس نیز به معامله‌گران بازار توصیه کرده بود که در شرایط فعلی تنها دارایی های خود را هولد کنند و از معاملات دوری کنند. با بررسی داده‌های تحلیل درون زنجیره‌ای (on-chain) بیت‌کوین، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

نشانه‌های مثبت در بازار

با وجود بازار نزولی بازار رمزارز، سنتیمنت منفی بازار و دیدگاه‌های منفی برخی متخصصان در طی یک ماه اخیر، داده‌های درون زنجیره‌ای بیت‌کوین نشان می‌دهد، بازار کریپتو همچنان صعودی (bullish) است. در بازار گاوی، سرمایه‌گذاران معتقدند که قیمت آن رمزارز با رشد مواجه خواهد شد. بر اساس گزارش آنالیزگر درون زنجیره‌ای، ویل کلمنت، کافی است به پوزیشن‌های بلندمدت دارندگان بیت‌کوین توجه کرد که بالاترین رکورد خود تا‌کنون را به ثبت رسانده است، در حالی که میزان سوددهی آنها در پایین‌ترین مقدار ممکن قرار گرفته است. مالکان بیت‌کوین به صورت سنگین در بازار خرسی اقدام به خرید می‌کنند.

یکی دیگر از نشانه‌های مثبتی که از نظر این کارشناس در بازار کریپتو و پس از بحران صرافی FTX مشاهده می‌شود، افزایش میانگین کاربرانی است که دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج کرده و مالکیت کامل دارایی‌های خود را بر عهده‌ می‌گیرند. از نظر ویل کلمنت، این مسئله به کمک جریان خروجی سرمایه از صرافی‌های رمزارز به کیف‌پول‌های شخصی قابل مشاهده است. از نظر او مسئله انتقال دارایی کاربران از صرافی‌ها به کیف‌پول‌های شخصی نشانه‌ای مثبت است.

قابلیت جدید برای ارزیابی صرافی‌ها

به دنبال بحران نقدینگی پیش آمده برای صرافی FTX، وبسایت CoinmarketCap به تازگی قابلیتی با نام ردیاب PoR را به پلتفرم خود اضافه کرده است. این قابلیت جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا صرافی‌هایی از جمله بایننس، OKX، crypto.com و بسیاری دیگر از صرافی‌های مهم را از لحاظ اثبات ذخایر ارزیابی کند.

برای استفاده از این قابلیت باید وارد بخش Exchanges در این پلتفرم شوید و سپس به بخش spot بروید. در کنار برخی از صرافی‌های موجود در لیست، آیکونی طوسی رنگ قرار گرفته است که با کلیک روی آن می‌توان اثبات ذخیره آن صرافی‌ها را بررسی کرد.

لیست ارزیابی صرافی رمزارز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.