کد مطلب: ۷۸۸۹۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقتصاددان ایرانی الاصل دانشگاه نیویورک: پایان دوران ارزهای دیجیتال نزدیک است

اقتصاددان ایرانی الاصل دانشگاه نیویورک: پایان دوران ارزهای دیجیتال نزدیک است

نوریل روبینی، اقتصاددان سرشناس و استاد دانشگاه نیویورک، نظرات انتقادی خود درباره آینده ارزهای دیجیتال را مطرح کرده است. به اعتقاد او این ارزها به پایان دوره خود نزدیک شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوریل روبینی، اقتصاددان ایرانی‌الاصل و از منتقدان ارز دیجیتال، نظرات جدیدی را درباره پایان دوران بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به دنبال بحران بانک‌های آمریکایی اعلام کرده است.

پایان ارزهای دیجیتال

روبینی در مصاحبه با مرکز تحقیقاتی استنسبری، دیدگاه‌های جدید خود را درباره آینده ارزهای دیجیتال را بیان کرده است.

او باور دارد که اکوسیستم ارزهای دیجیتال شامل تعدادی زیادی از بازیگران بد است و روزهای پایانی این دارایی‌های دیجیتال نزدیک است. از دیدگاه وی، ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی بسیار ریسکی محسوب می‌شوند و نمی‌توان آنها را به عنوان وسیله ذخیره ارزش و ثروت استفاده کرد. نمونه ریسکی بودن این دارایی‌ها در سقوط و ورشکستگی صرافی بزرگ رمزارز FTX مشخص شد. میزان کلاه‌برداری، دزدی و تعداد خلافکاران و فرارهای مالیاتی در این فضا بسیار بالا است و نمونه آن سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق همین صرافی است.

ریسک بالای بازار ارزهای دیجیتال

این اقتصاددان به سرمایه‌گذاران چنین توصیه‌ای می‌کند: «اگر میخواهید ثروت خود را در مکانی امن سرمایه‌گذاری کنید، بازار ارزهای دیجیتال باید آخرین گزینه شما باشد.»

نوسانات شدید قیمتی ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها را ناامن می‌سازد. او باور دارند بانک‌های سیگنیچر و سیلورگیت که به شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال وام می‌دادند، به دلیل انجام فعالیت‌های خطرناک ورشکست شده‌اند.

روبینی برای نشان دادن ناامن بودن ارزهای دیجیتال، مثال بیت‌کوین را می‌زند که از اوج 69 هزار دلاری خود، 80 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است. وضعیت ده ارز دیجیتال بزرگ این بازار نیز همینطور است.

نوریل روبینی کیست؟

نوریل روبینی اقتصاددان ایرانی‌الاصل و استاد دانشکده بیزینس دانشگاه نیویورک است. او یکی از معدود اقتصاددانی بود که توانست، بحران سال 2007-2008 را به درستی پیش‎‌بینی کند. این اقتصاددان 64 ساله، لیسانس اقتصاد خود را از دانشگاه بوکونی ایتالیا و دکترای اقتصاد بین‌الملل خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. او سال‌هاست که یکی از منتقدین سرسخت ارزهای دیجیتال است به طوری که سه سال پیش، ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین را به عنوان بزرگ‌ترین کلاه‌برداری تاریخ معرفی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این همه اقتصاد دان داره ایران چه گلی به سر مان زدند که این به سر دنیا بزنه

    • ناشناس

      آقای اقتصاد دان الان باکمی ثواد میشه تو ارز معامله هایی کرد گ زندگی آدمو از لحاظ مالی تغیر اساسی بده شما چطور با این همه ثواد ب این نتیجه رسیدی؟پایان ارز ها ؟؟هه تازه اولشه..

    • ناشناس

      سواد

  • حاج حبیب اله

    البته حرف ایشان کمی درست هست و کار کردن در رمزارزها پرریسک و پربازده و گاهی هم با ضرر زیاد همراه هست منتها باید دراین بازار آنلاین و لحظه ای خرید وفروش انجام داد نه آنکه بعنوان پس انداز نگاه کرد و شانسی نگاه کرد

  • ناشناس

    یه راه ممکن برای نون درآوردن پیدا شد اونم میخوان کسادش کنن اینا به نفع کارخانه داران محتکر بی دین در دنیا کار میکنن

  • ناشناس

    وقتی همچین کسانی میان میگن ارز دیجیتال بد هست و کلاهبرداری و فلان هست،بدونین که بازار ارز میخواد رشد کنه،اینا خودشون تا خرخره ارز دیجیتال خریدنه،برا پیاده کردن سرمایه گذارای خرد که ما مردم هستیم این خبرهارو میدن،ولی کور خوندن

  • ایرانی

    این بنده ی خدا راست میگه
    هر چی دارین رد کنید بره پی کارش

  • ناشناس

    حرف الکی زده سیاسته

  • ناشناس

    بله ارژدیجیتال یعنی خرید باد هواست یه تریدر متضرر

  • ناشناس

    دقیقا بسیاری از اقتصاد دانهای جهان رمز ارزها را بسیار خسارت بار و سرمایه گذاری در آن برای دراز مدت را بسار خطرناک میدانند

  • ناشناس

    . یک روز کل جهان هم به پایان می رسه ..با این حرفها ترسی!به دل راه ندهیم.

  • علی آذری

    با توجه به مطالعاتی بنده می کنم بازار ارز دیجیتال پرریسکترین بازار مالی است و اعتمادی برای آن نیست! آیا انسان عاقل ملک و مستغلات خود را به ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تبدیل می کند. ملک و طلا و سهام ارزش ذاتی دارند. ارزهای ‌شورها متولی دارند . ارزهای دیجیتال نه ارزش ذاتی دارند نه متولی بس ریسک بالایی دارند.