کد مطلب: ۷۸۵۵۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مدیرعامل یونی‌ سواپ: بانک‌ها کلاهبردار هستند

مدیرعامل یونی‌ سواپ: بانک‌ها کلاهبردار هستند

به دنبال ورشکستگی تعدادی از بانک‌های آمریکا، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال یونی سواپ درباره فعالیت این بانک‌ها، اظهار نظر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هایدن آدامز، بنیان‌گذار صرافی متمرکز ارز دیجیتال یونی سواپ پس از ورشکستگی بانک سیلورگیت و سیلیکون‌ولی اظهار کرده است که بانک‌ها کلاهبرداران بزرگی هستند و آنها را در قیاس با سیستم‌های متمرکز مالی (DeFi) قرار داده است.

نظرات بنیان‌گذار صرافی یونی‌ سواپ درباره بانک‌ها

هایدن آدامز که صرافی متمرکز یونی سواپ را بنیان‌گذاری کرده است و از سال 2017 ریاست این صرافی را نیز برعهده دارد، نظرات رادیکالی خود را درباره بانک‌های سنتی پس از ورشکستگی تعدادی از بزرگترین نام‌های این صنعت ارائه کرده است.پ

وی در توییت جدید خود، به انتقاد از سیستم بانکداری سنتی پرداخته است. آدامز اظهار کرده است که بانک‌ها در الزامات وثیقه‌ای ضعیف عمل می‌کنند و تنها درصد بسیار اندکی از درآمد خود را به سپرده‌گذارها می‌دهند.

آدامز باور دارد که بانک‌ها در مقابل و مقایسه با پروتکل‌های دیفای (DeFi)، کلاه‌برداری بزرگی محسوب می‌شوند. وی باور دارد که الزام 10 درصدی وثیقه‌گذاری بانک‌ها بسیار پایین است.

بانک‌های تجاری، موسساتی هستند که قانون‌مند اداره می‌شوند و بر اساس مجوزی که در اختیار دارند از قوانین ایالتی یا فدرالی پیروی می‌کنند. بر اساس بانکداری ذخیره کسری، بانک‌ها موظف هستند تا درصدی از سپرده فرد سپرده‌گذار را ذخیره کنند. ممکن است این عملیات دز زمان‌های خاصی به تعویق بیفتد. برای مثال زمانی که مشتریان برای هجوم برداشت مبالغ خود به بانک هجوم ببرند؛ که این عمل باعث کاهش نقدینگی موسسه می‌شود.

نرخ وثیقه‌گذاری الزامی 10 درصدی بانک‌ها به این معناست که تنها مقداری کمی از کل سپرده مشتری قابل برداشت است. هایدن به انتقاد از چنین سیستمی می‌پردازد و باور دارد که سیستم در DeFi و کریپتو متفاوت هستند، به‌طوری که موسسات این بازارهای مالی موظف به برقراری نرخ وثیقه‌گذاری 100 درصدی در تمامی زمان‌ها هستند.

با ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی که یکی از بانک‌های اعطا کننده وام به شرکت‌های فعال در بازارهای ارز دیجیتال بود، مشتریان به سرعت برای برداشت مبالغ خود به این بانک هجوم بردند. بسیاری از کاربران و موسساتی مانند Circle که ناشر استیبل‌کوین USDC است، تا روز یکشنبه امکان برداشت مبالغ خود را نداشتند. شوک ورشکستگی این بانک در تنها 48 ساعت، باعث جدا شدن این استیبل‌کوین از وضعیت 1:1 میخکوب شده خود با دلار آمریکا شد.

افزایش محبوبیت یونی سواپ با قطع اتصال USDC با دلار

پروتکل‌های حوزه DeFi به صورت مستقل مدیریت می‌شوند و بر اساس قراردادهای هوشمند هدایت می‌شوند. پلتفرم‌هایی مانند یونی‌ سواپ در تمامی روزهای هفته بر روی بلاکچین‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند و تا سواپ‌ها را تسهیل کنند. پس از قطع اتصال و میخکوب استیبل‌کوین USDC با دلار آمریکا، حجم معاملات روزانه یونی سواپ رکورد جدید 11.41 میلیارد دلار را به ثبت رساند. در حال حاضر، ارزش کل قفل شده (TVL) این صرافی برابر با 3.56 میلیارد دلار است.

آخرین اخبار حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

آخرین اخبار حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه نظری ندارم.