کد مطلب: ۵۸۷۲۳۳

پذیرش بیت‌کوین در یک فرودگاه بین‌المللی ونزوئلا

پذیرش بیت‌کوین در یک فرودگاه بین‌المللی ونزوئلا

افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی در ونزوئلا پذیرش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را برای خرید بلیط آزاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی در ونزوئلا پذیرش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را برای خرید بلیط آزاد کرد. فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار به دنبال آزادسازی پرداخت رمزارز مطابق با مقررات محلی است. این فرودگاه در مرکز شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا قرار دارد.

فردی بورگس، رئیس فرودگاه اعلام کرد که به دنبال معرفی بیت‌کوین، دش و ارز دیجیتال نفتی محلی است.

ونزوئلا یک نمونه برجسته از این موضوع است که چگونه یک سیستم فاسد و متمرکز می‌تواند یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا را نابود کند. ونزوئلا دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفت و الماس جهان است و زمانی به عنوان یک کشور ثروتمند توسعه یافته به حساب می‌آمد. با این وجود، فساد و سوءمدیریت مالی منجر به یکی از بزرگترین ابرتورم‌های جهان مدرن شد. در نتیجه ارز بولیوار، پول رسمی این کشور در مسیر سقوط مداوم قرار گرفت به طوری که اسکناس‌های این کشور به خیابان‌ها ریخته شد و برای ساخت مصنوعات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تجربیات ونزوئلا با بولیوار دیجیتال

ونزوئلا از نظر فنی اولین کشوری بود که ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد و پترو را تشکیل داد. برخلاف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دیگر، پترو بر اساس واحد پول ملی ساخته نشده و بر پشتوانه ذخایر نفت ایجاد شده است. با این وجود، اجرای ناقص این طرح از سوی دولت و پیاده‌سازی اجباری مانع از موفقیت بزرگ آن شد. دولت مجددا به حمایت از پترو پرداخت و برنامه جدیدی را در اکتبر امسال راه‌اندازی کرد.

بسیاری از کشورهایی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند برای بقا به رمزارزها روی آورده‌اند. به عنوان مثال رویترز ادعا کرده که ایران با استفاده از بیت‌کوین تحریم‌های بین‌المللی را دور زده یا السالوادور که به عنوان نخستین کشور بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداخت قانونی به رسمیت شناخت.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ???? با این خبر فکر کنم بیت کویین سقوط ازاد بزنه. کشور معتبر تر از ونزوئلا نبود؟