خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۴۸۶۹

پروژه کلاهبرداری جهانی در حوزه رمزارزها! / روسیه و آمریکا در صدر تهدیدات سایبری

پروژه کلاهبرداری جهانی در حوزه رمزارزها! / روسیه و آمریکا در صدر تهدیدات سایبری

گزارش جدید منتشر شده توسط یک شرکت امنیتی برجسته نشان می‌دهد که تهدیدهای امنیتی مربوط به رمزارزها پس از کاهش قیمت ارز دیجیتال به شدت کاهش یافته است. تهدیدات امنیتی بعد از ریزش بیت‌کوین به یک چهام کاهش پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور روسیه بیشترین تهدید امنیتی و اسیب در رابطه با رمزارزها را دارد. آمریکا هم جزو سه کشور برتر از لحاظ تهدیدات امنیتی در حوزه رمزارزها است.

شرکت امنیتی ESET گزارش داده از هر ۱۰ تهدید امنیتی در روسیه یک تهدید شناسایی می‌شود.

تهدیدات نرم‌افزای در فضای رمزارزها و به ویژه استخراج بدافزارها کاملا به تحولات بازار وابسته است.

«کلاهبرداری‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال که در آن کلاهبرداران سرمایه‌گذاران را به وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاری پانزی با جعل هویت افراد مشهور دعوت می‌کنند به شدت افزایش یافته است.»

کمسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد که قربانیان در ماه می بیش از ۸۰ میلیون دلار در اثر کلاهبرداری در حوزه رمزارزها از دست دادند. در همین حال یک پروژه ارزهای دیجیتال در روسیه به نام FINIKO بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌های مردم که از پروژه‌های پانزی در اروپای شرقی فعال بودند را دریافت کرده است.

با این وجود تهدیدهای بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده اما برخی از کشورها هنوز با این مشکل مواجه‌اند. فدراسیون روسیه با ۱۰ درصد هنوز در صدر جدول تهدیدهای حوزه رمزارزها قرار دارد و بعد از آن کشور پرو با ۶/۸ درصد و ایالات متحده با ۵ درصد جایگاه دوم و سوم را تشکیل می‌دهند.

سرپرست آزمایشگاه تشخیص تهدید ESET در اسلواکی گفت: ما متوجه شدیم که میزان حملات سایبری به پروژه‌های ارزهای دیجیتال با قیمت رمزارزها ارتباط خاصی دارد اما هیچ دلیلی برای هکرهای بازار رمزارزها وجود ندارد که در صورت کاهش قیمت این نوع دارایی را رها کنند چون این دارایی ابزار قابل اعتمادی هستند که سود و فرصت زیادی برای مجرمان فراهم می‌کند.

این شرکت اعلام کرد رمزارزها در دارک‌وب مورد استفاده قرار می‌گیرند و افزونه‌های استخراج رمزارزها به سایت‌ها پربازدید حمله می‌کنند و مخاطبان سایت‌ها را مد نظر قرار می‌دهند.

در ایران هم شرکت‌ها پانزی در حوزه ارزهای دیجیتال به شدت افزایش پیدا کردند. شرکت یونیک فایننس حدود ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران ایرانی کلاهبرداری کرد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.