خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۸۵۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی بایننس بزرگترین دارنده بیت‌کوین در جهان

صرافی بایننس بزرگترین دارنده بیت‌کوین در جهان

همزمان با بحران صرافی FTX، بایننس با رشد تعداد کاربران مواجه شده و تبدیل به بزرگ‌ترین دارنده بیت‌کوین جهان در میان دیگر صرافی‌ها شده است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، صرافی بایننس به تازگی تبدیل به بزرگترین دارنده بیت‌کوین در میان دیگر صرافی‌ها شده است. ارزش تخمینی ذخایر بیت‌کوین این صرافی حدود ۹ میلیارد دلار برآورد شده است.

بزرگترین دارنده بیت‌کوین جهان

میزان بیت‌کوین در بزرگترین صرافی جهان، بایننس، در طی ماه گذشته همزمان با سقوط صرافی FTX ، رشد چشمگیری را تجربه کرده است . در حال حاضر، تعداد بیت‌کوین موجود در این صرافی به ۶۰۰ هزار عدد رسیده است . بر اساس داده‌های پلتفرم آنالیزگر رمزارز Coinglass ، صرافی بایننس در حال حاضر بیش از ۵۷۵ هزار عدد بیت‌کوین در حساب‌های کاربران خود را در دست دارد . تنها در هفته گذشته، ۱۳۷۰۱۱ عدد بیت‌کوین دیگر به این مقدار اضافه شده است .

با توجه به اینکه قیمت مشهورترین رمزارز جهان، بیت‌کوین، در حال حاضر حدود ۱۵۷۳۵ دلار است، صرافی بایننس بیش از ۹ میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار دارد . همزمان با بحرانی که برای صرافی FTX بوجود آمده است، بسیاری از کاربران صرافی‌های کوچک‌تر تصمیم گرفته‌اند تا دارایی‌ها و فعالیت‌های خود را به صرافی بایننس که اعتبار بالاتری دارد، منتقل کنند .

وضعیت دیگر صرافی‌ها

بعد از صرافی بایننس، صرافی‌های کوین‌بیس پرو، بیت‌فینکس، جمینی و کراکن به ترتیب بزرگترین دارندگان بیت‌کوین در جهان هستند . این صرافی‌ها به ترتیب، ۵۲۸۹۰۰، ۳۴۵۵۹۷، ۱۵۳۲۱۲ و ۷۰۶۲۲ عدد بیت‌کوین در اختیار دارند . از میان تمام صرافی‌ها، بایننس تنها صرافی است که جریان نقدی خالص بیت‌کوین وارد شده به آن در طی هفته گذشته مثبت بوده است . صرافی بایننس از لحاظ حجم معاملات، در رتبه اول صرافی‌های رمزارز جهان قرار دارد . این صرافی در ابتدا قرار بود با امضای قراردادی، صرافی FTX را از ورشکستگی نجات دهد، اما از توافق صرف نظر کرد و چند روز بعد، صرافی FTX رسما ورشکستگی خود را اعلام نمود .

بایننس

اثبات ذخیره

صرافی FTX که زمانی سومین صرافی بزرگ رمزارز جهان بود، تنها در چند هفته به دلیل بحران نقدینگی نابود شد که تاثیر شدیدی بر بازار رمزارز‌ها گذاشت . همین بحران باعث ایجاد نگرانی‌هایی از لحاظ امنیت دارایی کاربران در صرافی‌ها شد . شفافیتی که کاربران را از این لحاظ خاطر نشان می‌کند، اثبات ذخیره (Proof of Reserve) است .

برای رشد این صنعت، باید اعتماد کامل کاربران را بدست آورد و پروتکل‌ها باید مدرکی ارائه دهند تا کاربران مطمئن باشند که به اندازه دارایی آن‌ها، در خزانه پروتکل موجودی وجود دارد . اثبات ذخیره، تضمین می‌دهد که نهادها، پروتکل‌های متمرکز و یا نیمه‌متمرکز که دارایی‌های دیجیتال کاربران را در اختیار دارند، واقعا وجوهی که برای مشتریان خود نگه می‌دارند را در اختیار دارند . وجود چنین استانداردی، باعث افزایش امنیت کاربران، افزایش شفافیت و رسیدگی به ریسک‌های سیستماتیکی را آسان‌تر خواهد کرد .

قابلیت رصد اثبات ذخیره صرافی‌ها

پلتفرم مشهور CoinMarketCap که در زمینه تحقیقات بازار رمزارز فعالیت دارد، به تازگی قابلیت جدید رصد اثبات ذخیره صرافی‌ها را در وبسایت خود اضافه کرده است. صرافی بایننس جزو اولین صرافی‌هایی بود که ارقام اثبات ذخیره خود را در اختیار این وبسایت قرار داده است. چنین قابلیتی می‌تواند باعث افزایش شفافیت در بازار رمزارزها شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.